Stray - Areszt: jedenasty rozdział
Opis przejścia rozdziału "Areszt" w Stray.
Gdy zostaniesz zamknięty w klatce, zacznij się bujać na boki. W tym celu przesuwaj analog w lewo i prawo, a gdy wystarczająco się rozhuśtasz, to klatka się otworzy, a Ty będziesz w stanie przeskoczyć na rurę z lewej strony.
Potem wskocz na balustradę i deski, które poprowadzą Cię do kanałów. Trzymaj się lewej strony, przesuń deskę, zeskocz na tę z prawej strony, a potem na skrzynie i beczki, a przejdziesz do aresztu. Wskocz na wentylacje na lewo, a potem przejdź rurami na wyższy poziom obiektu.
Zeskocz na tekturę pod Tobą, aby ominąć wartownika. Na dolnym poziomie znajdziesz jeszcze jednego wroga, którego ominiesz wtedy, gdy odwróci się i zacznie patrolować teren za Tobą. Wtedy wejdź do jednej z celi i poczekaj, aż wróci na swoją pierwszą pozycję.
Potem szybko wskocz na zielony kosz i tekturę, która znów poprowadzi Cię na górny poziom. Tam też znajdziesz zamkniętą w celi Clementine. Musisz zdobyć klucz, który znajduje się w pomieszczeniu technicznym. Droga do niego wiedzie przez kraty przy drzwiach i oknach. Mając klucz w pysku, zanieś go do przetrzymywanej. Potem zaczniesz próbować ratować robota.
Zejdź w dół i przejdź przez mały sklepik. Gdy będziesz przy laserach, wskocz po pudełkach do góry i omiń pułapki. Potem wejdź na rurę przy kolejnym, tym razem ruchliwym laserem i schowaj się za robotem za biurkiem z lewej strony, gdy nie będzie na Ciebie patrzył. Kawałek dalej musisz zrobić to samo, z tą różnicą, że podczas przeskakiwania uważaj na poruszający się laser w pionie.
W kolejnym ogromnym pomieszczeniu wbiegnij do przyczółku z lewej strony, gdzie wciśnij wajchę w dół. To zniszczy pole masowe, które utrzymuje B12 w powietrzu. Teraz podbiegnij pod robota (najlepiej od lewej strony) i zabierz go. Jeśli zostaniesz wykryty, to najlepiej będzie wcisnąć się pod miejsce, w którym znajduje się robot. Tam wartownicy nie będą w stanie Cię wykryć ani zaatakować.
Potem czeka Cię ucieczka. Możesz skorzystać z otwartych drzwi po Twojej lewej stronie, aby szybko dostać się do sklepiku i przeskoczyć przez ladę w stronę uwolnionego przez Ciebie wcześniej więźnia. Otwórz drzwi i idź wspólnie z Clementine do kolejnego pokoju.
Tutaj z kolei musisz wskoczyć na kosz z prawej strony i zrzucić cegły na ziemię. Dzięki temu Clem weźmie jedną z nich i zniszczy szybę, przez którą będziesz w stanie dostać się do środka. Wejdź do pomieszczenia technicznego, opuść wajchę, a będziecie mogli ruszyć dalej.
Na placu z kolei daj się zauważyć wartownikowi i szybko biegnij do drzwi z lewej strony. Obejdź oponenta, chowając się za skrzyniami i szybko opuść celę więzienną. Rozkaż robotowi, od zewnętrznej strony, zamknąć drzwi, a usuniesz wartownika i pozwolisz Clem przejść dalej. Potem zbierz wspomnienie i wykonaj to samo, co przedtem. Musisz jednak dać się zauważyć dwóm wartownikom. Wleć od jednych drzwi, zamknij te drugie (którymi wyjdziesz) i szybko biegnij do tych, z których wszedłeś do cel w pierwszej kolejności. Dzięki temu pozbędziesz się wartowników.
W ostatnim pomieszczeniu więziennym przejdź malutkim przejściem z prawej strony i otwórz drzwi Clementine (wajcha jest przy bramie). Następnie podejdź do samochodu i popatrz na zamek, w którym zostawiono klucze. Robot podjedzie tyłem pod bramę, więc wskocz na "pakę" i podbiegnij do pomieszczenia kontrolnego, gdzie czeka na Ciebie jeszcze jedna wajcha. Potem wróć do samochodu, tę samą drogą. Uciekaj przed wartownikami, wykonując przy tym uniki. Finalnie dościgniesz samochód i wskoczysz na pakę.
Gdy rozdzielisz się z Clementine rusz w stronę metra. Trzymaj się kabli, a doprowadzą Cię one do stacji elektrycznej. Włóż w odpowiednie miejsce zebraną wcześniej baterię, a następnie udaj się do kokpitu pociągu. Wystarczy tylko włożyć kluczyk, a aktywujesz podróż i ostatni rozdział przygody w Stray.