Stray - Wspomnienia: wszystkie wspominki w grze
Wszystkie wspomnienia w Stray.
Po zdobyciu robocika B12 będziesz miał okazję przyjrzeć się także wspomnieniom rozsianym po całej grze. Pierwsze z nich zdobędziesz automatycznie podczas poznawania fabuły - resztę już niekoniecznie.
Wspomnienia dzielą się na 5 ważnych 22 pobocznych wspominek. Ich lokalizację przedstawiamy poniżej, dopominając jeszcze na sam koniec o tym, że te znajdźki nie układają się chronologicznie w menu - warto o tym pamiętać:
#1 Główne wspomnienia
Nie do pominięcia. Każde z nich aktywuje się automatycznie podczas poznawania fabuły.
#2 Poboczne wspomnienie
Gdy dotrzesz do wioski i odzyskasz kontrolę nad kotem, to wróć do alejki, w której został wszczęty alarm. Przejdź przez bramkę, która wcześniej była zamknięta (zamknął ją robot, który pierwszy Cię zauważył), a znajdziesz maszynę z napojami i napis na ścianie.
#3 Poboczne wspomnienie
Wejdź do domu Elliota. Znajduje się on tuż obok dwóch robotów siedzących na kocu. Podrap drzwi, a otworzy Ci je jeden z asystentów technika. Potem wejdź na piętro i popatrz na drzewko, co aktywuje to wspomnienie.
#4 Poboczne wspomnienie
Idź do otwartego baru i wejdź na piętro, a potem przyjrzyj się nakrytemu stołowi.
#5 Poboczne wspomnienie
Gdy będziesz na dachach, przejdź po rurze na drugą stronę budynków. Omiń balkon, gdzie znajduje się również stół z leżącą na nim partykułą. Potem idź jeszcze bardziej w lewo, skacząc po blachach. Za nieaktywnym neonem znajdziesz przyjezdnego, nad którym unosi się wspomnienie.
#6 Poboczne wspomnienie
Po minięciu pracowników rzucających puszki z farbami przeskocz na drugą stronę, a potem dostań się na dach budynku po Twojej prawej stronie. Przeskocz przez murek, a dotrzesz na blachy, pod którymi znajduje się to wspomnienie.
#7 Poboczne wspomnienie
To wspomnienie jest dostępne w sypialni Momo, tuż za robotem.
#8 Poboczne wspomnienie
Gdy ominiesz dwie grupy wrogów w rozdziale "Dachy", przejdź przed siebie i nie wskakuj od razu na żółtą, metalową konstrukcję. Zamiast tego podejdź pod śmieci (świecący neon), aby zebrać to wspomnienie.
#9 Poboczne wspomnienie
Drugie wspomnienie w rozdziale "Dachy" jest dostępne na placu budowy, na piętrze. Gdy będziesz musiał skorzystać z beczki, aby dostać się na metalowe konstrukcje, podbiegnij pod obszar z mazią i sprawdź tabliczkę.
#10 Poboczne wspomnienie
To wspomnienie możesz aktywować u handlarki, kupując starożytny artefakt za 3 puszki napoju energetycznego. Jeśli nie wiesz, gdzie je znaleźć, wejdź do sekcji "porady", a następnie informacji dot. tych znajdziek. Podaliśmy dokładną lokalizację automatów z napojami energetycznymi w slumsach.
#11 Poboczne wspomnienie
Gdy Seamus Cię opuści (wpuści na teren poprzedzający kanały), odbij w lewo przy pierwszym rozwidleniu. Na bramie garażowej znajduje się wspomnienie.
#12 Poboczne wspomnienie
To wspomnienie będzie dostępne po tym, jak w rozdziale Ślepy zaułek kot zostanie ranny (po jeździe wózkiem). Wskocz po rurach do góry i zanim skręcisz na górze w lewo, przejdź przez trawę i dziurę w kracie, a znajdziesz nieżyjącego robota.
#13 Poboczne wspomnienie
Ostatnie wspomnienie w tym rozdziale znajduje się w domu Doca. Podejdź pod manekina.
#14 Poboczne wspomnienie
To wspomnienie jest dostępne w rozdziale "Kanały". Gdy rozdzielisz się z Momo i znajdziesz na dość długim korytarzu, poaptrz na przejście w lewo, gdzie znajdują się jaja zurkonów. Zniszcz je, a potem wejdź do systemu kanalizacji, który zaprowadzi Cię na małą platformę, na której znajduje się wspominka.
#15 Poboczne wspomnienie
Gdy przejdziesz przez ogromną lokację z widocznymi oczami (sugerują one, kiedy pojawiają się wrogowie) i poradzisz sobie z przeciwnikami, to zeskoczysz na rurę. Zanim pójdziesz w prawo, warto obrócić się za siebie i zejść rurką z lewej strony w dół. Potem wskocz do góry do ciasnego przejścia, a znajdziesz ostatnie wspomnienie w rozdziale "kanały".
#16 Poboczne wspomnienie
Po dotarciu do Mrowioski zostań na pierwszym piętrze domku na drzewie i podejdź do robota siedzącego na kanapie (obok malarki). Na ścianie znajdziesz wspominkę.
#17 Poboczne wspomnienie
Po rozpoczęciu rozdziału "Śródmiasto" i wyjściu ze stacji kolejowej odbij w prawo, a znajdziesz jednego z robotów. Przy nim znajduje się również wspomnienie.
#18 Poboczne wspomnienie
Idź na rynek i wejdź do sklepu, którego napis jest koloru pomarańczowego. Wskocz na ladę, z której dostaniesz się na płytki na suficie. Tam też znajdziesz wspomnienie.
#19 Poboczne wspomnienie
Będąc na rynku, idź dalej w stronę bloków mieszkalnych. Po prawej stronie zauważysz salon fryzjerski, do którego wejdziesz przez otwarte okno. Wskocz na sofę, a z niej na półkę obok wiadra z farbą. Między ciasną półką a sufitem znajdziesz wspomnienie.
#20 Poboczne wspomnienie
Tym razem idź do alejki obok klubu nocnego i salonu fryzjerskiego. Skieruj się w stronę niebieskiego neonu. Wskocz na blachę obok niego za pomocą zielonego kosza na śmieci, który jest na lewo od rzeczonej blaszki. Potem wskakuj po wentylacjach do góry (w lewą stronę), a dostaniesz się do kolejnego wspomnienia.
#21 Poboczne wspomnienie
Po zebraniu baterii i opuszczeniu fabryki Clementine (i tylko wtedy!) podejdź do sklepu na rynku (na lewo od hologramu), który wyróżnia żółta poświata. Będzie on teraz otwarty, więc będziesz w stanie zebrać znajdujące się w środku wspomnienie.
#22 Poboczne wspomnienie
Po dotarciu do klubu w Śródmieście podejdź do głównego baru. Za barmanem znajduje się winda ręczna (gdy wejdziesz na nią, to kamera zmienia swój kąt, co zostało pokazane na powyższym obrazku). Wejdź do środka owej windy, a dostaniesz się na zaplecze, gdzie znajduje się ostatnie wspomnienie w tym rozdziale.
#23 Poboczne wspomnienie
Ostatnie wspomnienie jest dostępne na placu więziennym w jedenastym rozdziale gry. Nie do pominięcia - gdy zamkniesz w celi pierwszego wartownika, idź w prawo, a zauważysz nieżyjącego robota.