Stray - Martwe Miasto: drugi rozdział
Opis przejścia Stray, rozdziału Martwe Miasto.
Po tym, jak zostaniesz rozdzielony od swoich kompanów i w dodatku trafisz na przedmieścia, rusz w stronę kosza na śmieci przy bramie. Wskocz na niego, a potem wespnij się na daszek po Twojej prawej. Tym samym miniesz kratę.
Następnie idź ulicą przed siebie. Dotrzesz do mulastej wody, przez którą przejdziesz, skacząc po paletach, rurach czy skrzyniach. Idź w prawo, czyli do miejsca, w którym ktoś prosi o pomoc. Przeskocz przez otwarte okno, a w kolejnej lokacji zabierz wiadro leżące pod rurociągami z lewej strony.
Wskocz na górę po rurach z lewej strony, a przy wiatraku po prostu upuść niesiony w pysku przedmiot, dzięki czemu przeszkoda zostanie unieruchomiona, a Ty będziesz mógł przejść dalej. Zrzuć farby i przeskocz na drugą stronę budynku. Będąc na dachu domku, wskocz na wentylacje (na te, przy których nie ma anten) i dostań się na górę.
Stamtąd zrzuć niebieską farbę na okno. Gdy się rozbije, wejdź do środka. Przejdź przez pokój i kuchnię (możesz zaostrzyć pazury lub napić się wody, ale nic Ci to nie da), a potem wskocz do wiadra, które zaprowadzi Cię na ulice. Skonfrontuj się z ledwo żyjącą maszyną, a potem dostań się na górę budynku przed Tobą.
W tym celu wskocz na kosz, a potem daszek. Kolejnym krokiem będzie ucieczka przed karaluchami, które rzucą się za Tobą w pogoń. Musisz trzymać odpowiedni klawisz, aby biec przez ulicę - w przypadku konsol PlayStation będzie to R2. Próbuj wykonywać uniki, biegnąć od lewej do prawej strony. Gdy wróg się przyczepi, to klikaj kółko, aby się go pozbyć. Jeśli tego nie zrobisz, to zginiesz, bo jesteś zwalniany i zacznie się do Ciebie przyklejać jeszcze więcej oponentów.
W kolejnym pomieszczeniu zamiaucz i rusz na dach budynku.
Przejdź po daszkach i rurach na kolejne obiekty. Na tym po prawej stronie znajdziesz deskę, którą musisz opuścić, aby przejść na drugą stronę ulicy (lewą). Stamtąd z kolei wejdziesz do pralni przez okno po prawej stronie. Kolejnym krokiem jest wejście do beczki, którą dzięki temu przeturlasz do prawej strony i wdrapiesz się na daszek.
Z niego możesz bez problemu przeskoczyć na metalową konstrukcję za kratą. Potem dostaniesz się na konstrukcję, z której spadniesz. Rozpoczniesz wspinaczkę na górę, która zakończy się tym, że będziesz musiał ponownie opuścić deskę, po której przejdziesz na drugą stronę.
Gdy znajdziesz się właśnie przy niej, popatrz za siebie, wskocz na wentylację, a potem na najwyżej położone rusztowanie. Stamtąd opuścisz przeszkodę, po której przejdziesz dalej. Kieruj się w stronę balkonu przed Tobą, z którego dobiega światło. Gdy go opuścisz, wskocz na przeszkody z lewej strony i popatrz się za siebie.
Tam znajdziesz tabliczkę informacyjną (dość wysoko położoną), która poprowadzi Cię na wyższe piętro bloku. Potem przeciśnij się przez kraty z prawej strony, wyciągnij wtyczkę na lewo od wiatraka i przeskocz przez niego, a dostaniesz się do mieszkania.