Vampire The Masquerade: Swansong - Głód, jak obniżyć, wysysanie krwi, żywiciele i bezpieczne strefy
Wszystko o głodzie, żywicielach i bezpiecznych strefach w The Masquerade: Swansong.
Każdy z wampirów czuje głód. W zależności od charakteru grywalnego bohatera może on być większy lub mniejszy. Jest on wyrażany w postaci fioletowych kropek widocznych po lewej, górnej stronie ekranu, tuż obok punktów siły woli.
Podstawowe informacje o głodzie
Umiejętność głodu służy do używania nadprzyrodzonych mocy wampirów, o których śmiertelnicy mogą wyłącznie pomarzyć. Owe skille to w najprostszym wytłumaczeniu dyscypliny, z których możesz skorzystać podczas dialogów lub interakcji z przedmiotami. W przypadku tego pierwszego sprawa wygląda podobnie, jak przy punktach sile woli - jeśli Twój atrybut ma większy poziom, to zwyciężysz w rozmowie i dowiesz się czegoś ciekawego. Jeśli jest remis, to dojdzie do losowania, a jeśli dana dyscyplina jest na poziomie zero, to nie będziesz mógł w ogóle jej użyć. W przypadku interakcji z przedmiotami możesz - wykonując taką czynność jak podsłuchanie, zastraszenie czy zbadanie - skorzystać ze swoich nietypowych umiejętności. Każda z nich "dodaje" minimum dwie krople głodu.
Z racji tego, iż głód ma określoną nieprzekraczalną wartość (wynosi ona początkowo 12, ale może wzrosnąć wraz z rozwojem bohatera), zaczynając rozgrywkę musisz pilnować się, aby nie zapełnić paska. Gdy tak się stanie nie będziesz mógł korzystać ze swoich dyscyplin, a w dodatku sterowany przez Ciebie wampir nie będzie w stanie oprzeć się pragnieniu krwi. Oznacza to, że przy pierwszej lepszej okazji może rzucić się na człowieka i wyssać z niego krew. Wpłynie to negatywnie na Twoją opinię wśród mieszkańców Bostonu i zwiększy poziom podejrzenia. Tę mechanikę szczegółowo opisaliśmy w dalszej części poradnika.
Żywiciele i bezpieczne strefy
Skoro punkty siły woli można uzupełnić, to czy można zmniejszyć poziom głodu? Okazuje się, że tak. Wraz z poznawaniem fabuły trafisz Emem do baru Sylvii, gdzie znajdziesz minimum trzech żywicieli. To osoby, które jako ochotnicy mogą być ofiarami wampirów pod warunkiem, iż nie zostanie wyssana z nich cała krew. Takowych NPC-ów rozpoznasz po tym, że po podejściu do nich zauważysz ikonę kropli krwi.
Zanim jednak skosztujesz ich krwi musisz znaleźć bezpieczną strefę. Muszą być to zamknięte pomieszczenia (chociażby pokoje z zasłoną), w których nikt nie zauważy, co robisz. Po wejściu do takiego obiektu na ekranie pojawi się zielona ikona z kapturem informująca, że jesteś tutaj ukryty. Gdy ją odkryjesz bez problemu możesz podejść do żywiciela i zaprosić go do swojej kryjówki.
Wysysanie krwi
To jednak nie wszystko, ponieważ deweloperzy przygotowali funkcję, w której manualnie decydujesz, ile krwi wyssiesz ze śmiertelnika. Tzw. "polowanie" rozpoczyna się wraz z wbiciem kłów w rękę żywiciela. Przytrzymaj wskazany klawisz i puść go obowiązkowo przed zapełnieniem paska. Jeśli tego nie zrobisz, to żywiciel umrze, a więc zwiększysz swoje podejrzenie. Lepiej skosztować jednego śmiertelnika i potem zaprosić do innego miejsca kolejnego, aby być pewnym, że ten pierwszy nie umrze.
Warto wspomnieć jeszcze, że pierwszego żywiciela możesz ugryźć raz jeszcze, o ile przeżył pierwszą "ucztę". Przy drugiej fazie wysysania krwi nie ma znaczenia, jak dużo głodu się pozbędziesz, ponieważ ofiara w takich przypadkach zawsze ginie, a Twoje podejrzenie znacząco wzrasta.