Vampire The Masquerade: Swansong - Konfrontacje, dozwolone błędy, jak je wygrywać?
Wszystko o konfrontacjach w The Masquerade: Swansong.
Gdy ukończysz pierwszą, wprowadzającą misję "Kwatery Księcia" ruszysz do kolejnych rozdziałów, gdzie będą czekać na Ciebie jeszcze bardziej zaawansowanego dialogi. Aby zdobyć ważne informacje czy też przedmioty mogące wpłynąć pozytywnie/negatywnie na niektóre postacie lub organizacje niejednokrotnie staniesz przed konfrontacją z rozmówcą, którego musisz przekonać do swoich racji.
Wynik konfrontacji wpływa na przebieg fabuły i może odmienić losy śledztwa, które obecnie przeprowadzasz. Gdy tylko rozpoczniesz słowne starcie na ekranie pojawi się stosowna informacja, której nie sposób przeoczyć.
Podstawowe informacje o konfrontacji
Konfrontacja składa się z trzech (tak naprawdę czterech, ale o tym później) etapów. Zanim do nich przystąpisz warto dowiedzieć się, ile błędów możesz popełnić. Jeśli są dozwolone dwa, to tak naprawdę wystarczy podczas dwóch pierwszych etapów podejmować złe wybory, a wyłącznie w ostatnim etapie użyć swoich atrybutów.
Dlaczego tak ważne jest wygranie ostatniego etapu? Gra wprost o tym nie mówi, ale przegranie ostatniego etapu rozmowy wprowadza do rozgrywki tzw. "ostatnią szansę", którą możesz przegrać lub wygrać. Co jednak ciekawe, jeśli ją także przegrasz, to produkcja liczy podwójną przegraną. Jeśli więc wygrasz wyłącznie pierwszy lub drugi (krótki etap), ale dwukrotnie przegrasz w finałowym etapie, to konfrontacja zakończy się fiaskiem.
W przypadku, gdy możesz popełnić tylko jeden błąd, odpuść sobie korzystanie z punktów siły w pierwszym lub drugim etapie i zostaw je na ostatni etap, który musisz wygrać.
Porady dot. konfrontacji
Nie tylko użycie atrybutów sprawia, że wygrasz etap w konfrontacji. Bardzo często, dzięki dokładnemu śledztwu, które wcześniej przeprowadziłeś wokół - chociażby - miejsca zbrodni, otrzymasz nowe opcje dialogowe, które nie wymagają używania skupienia. Jeśli jednak nie jesteś pewien, czy wpłynie to na rozmówcę, lepiej użyć punkty siły woli. Zaryzykować możesz tylko w ostatnim etapie, gdzie w razie porażki otrzymujesz ostatnią szansę.
Pod żadnym pozorem nie wybieraj najprostszych opcji dialogowych, ponieważ zawsze sprawią one, że przegrasz. Dialogi zaczynające się od "musisz", "nie denerwuj mnie", "daj mi to", "chyba sobie żartujesz" to typowe zapychacze, którymi nie wpłyniesz na rozmówcę. Musisz przedstawiać mu konkrety albo korzystać ze sprawdzonych umiejętności za punkty siły woli.
Poprzednia
Vampire The Masquerade Swansong - PORADY I PODSTAWYVampire The Masquerade: Swansong - Skupienie, zwiększanie umiejętności i zużywanie punktów siły woli
Następna
Vampire The Masquerade Swansong - PORADY I PODSTAWYVampire The Masquerade: Swansong - Dialogi, oznaczenia, ikony, punkt bez wyjścia