Vampire The Masquerade: Swansong - Kwatery Księcia (Emem szuka Journey)
Misja Kwatery Księcia (Emem szuka Journey) w The Masquerade: Swansong.
Wybory w tej misji zostały szczegółowo opisane w zakładce "decyzje i konsekwencje".
Po rozmowie przed apartamentowcem Hazel będziesz mógł kontynuować misję kwatery księcia jako Emem.
Zanim to jednak nastąpi wybierz jedną z czterech dostępnych profesji dla Emem. Od tego, jaki wybór podejmiesz w tym miejscu zależy, w jakich sytuacjach owa bohaterka lepiej się odnajdzie, a w których gorzej. Przemyśl więc tę decyzję (to, który profil lepiej wybrać, opisaliśmy na kolejnych stronach poradnika), ponieważ wpłynie ona na całą dalszą grę.
Gdy będziesz rozmawiał z Hazel dowiesz się, że musisz przyprowadzić jej Journey. Nie możesz się na to nie zgodzić. Druga kwestia to miejsce w radzie - warto dać znać Księciu, że musisz to przemyśleć i dopiero potem przejmiesz decyzję. Niezależnie od tego pójdziesz do baru Sylvii, gdzie oczyścisz umysł.
Aby pożywić się krwią musisz w pierwszej kolejności wejść do jednego z pomieszczeń, a dopiero potem podejść do ofiary i przytrzymać odpowiedni klawisz, aby zaprosić ją do wnęki. Automatycznie włączy się scena, podczas której głód Emem zostanie zażegnany. Pamiętaj jednak, że pasek głodu szybko się zapełnia i musisz puścić go tuż przed końcem - inaczej ofiara zginie, a status podejrzenia się zwiększy.
Aby odnaleźć Journey wejdź do wnęki na prawo od wejścia. Leży tam jedna z żywicielek. Użyj wyostrzonych zmysłów i przeszukaj na kanapie ubranie, którego zapach pojawi się na ekranie.
Podążaj za nim. Po drodze możesz pomówić z Abigail i Sylvią, a także raz jeszcze skorzystać z usług innego żywiciela, aby obniżyć poziom głodu do zera. Na głównym korytarzu, tuż przed biurem, pomów z Dajanem. Gdy będziesz w środku zagadaj do Feng. Musisz wejść do archiwum. Możliwe, że będziesz w stanie użyć je za sześć punktów woli, ale warto najpierw przejść się po biurze. W pierwszej kolejności wejdź do pokoju Abigail Nurmi (na lewo od głównego wejścia).
Na stole leży notatka, którą warto przeczytać i zanalizować. Możesz wedle życzenia odsłuchać także nagranie za Tobą. Finalnie wyjdź z pokoju i podejdź do tego, w którym znajduje się Lazarus. Podsłuchaj go wykorzystując do tego dwa punkty głodu. Nie próbuj jednak wchodzić do środka, ponieważ wcześniej warto jeszcze wejść do biura Lazarusa i wziąć z pudełka kartę, którą otworzysz archiwum.
Następnie skieruj się do biura Journey. Warto przejrzeć komputer i zebrać wizytówkę, którą możesz użyć z poziomu ekwipunku, aby przywrócić dwa dodatkowe punkty woli.
Jeśli do tej pory nie odsłuchałeś nagrania u Abigail, zrób to teraz, a dowiesz się, że Journey za wszelką cenę chciała się z nią skontaktować. W przypadku braku punktów woli uzupełnij je rzeczoną wizytówką. Teraz przejdź na tyły biur i pomów z April - niestety, ale niczego konkretnego tutaj się nie dowiesz.
Teraz pozostaje już tylko otworzyć archiwa zdobytą wcześniej kartą Lazarusa. Wejdź do środka i podejdź do półki, w których znajdują się poufne dokumenty dotyczące poprzednich przyjęć. Przerzucając kolejne strony dowiesz się, że Abigail jest zamieszana w sprawę Journey. Musisz z nią pomówić, a z poprzednich informacji wiesz już, że znajduje się ona blisko baru Sylvii.
Teraz wróć w pobliże dwóch pierwszych strażników, których mijałeś z Journey i wejść schodami z prawej strony na piętro (od pomieszczenia April). Znajdziesz tam Hildę, z którą możesz porozmawiać, ale finalnie musisz wejść do pokoju Jary. Jeśli masz jeszcze niewydane punkty siły woli warto spożytkować je teraz na dodatkowe dialogi, ponieważ wejście do owego obiektu jest jednoznaczne z przekroczeniem punktu bez wyjścia.
Los Journey (ważna decyzja)
Podczas konwersacji musisz zdecydować, czy chcesz zabrać Journey do księcia czy też rozkażesz jej uciekać.
- Jeśli zabierzesz ją do księcia, to uspokoisz Journey i wspólnie ruszycie do Hazel.
- Jeśli zalecisz jej ucieczkę (aktualizowane)
Decyzja ta wpłynie na kolejne sceny, które poznasz z perspektywy innej grywalnej bohaterki. Zwróć także szczególną uwagę na sekwencję z Layshą - gdy będziesz nią w pokoju Jary warto znaleźć arkusz, w którym znajdują się szczegóły przyjęcia stawiające Journey w dobrym świetle.