Kingdom Come Deliverance 2 - Miri Fajta: wojewoda, Marika, Bohusz, zioła, amulet Tibur, Gejza, glejt
Miri Fajta - Kingdom Come Deliverance 2.
Po rozmowie z wojewodą w obozie rusz do namiotu poszukiwanej Mariki, aby odnaleźć pierwsze wskazówki dotyczące śledztwa.
Na miejscu znajdziesz Ariankę, więc pomów z nią, a następnie szukaj śladów przy wozie za nią. Zauważysz tam skrzynię pełną łupów, a obok niej chustę Mariki.
Zabierz ją, a dzięki temu będziesz mógł udać się do zielarki Bożeny i wypytać ją o kobietę. Dzięki niej dowiesz się, że była tutaj z Bohuszem z Semina, a potem rusz do Apoleny.
Na miejscu przywołaj Orzecha i daj mu do powąchania szalik kobiety. Jeśli nie posiadasz psa, to dostań się do obszaru widocznego na powyższej mapie.
Tam między skałami dojrzysz krew, więc zbadaj ją i idź za śladami. Kawałek dalej przy koszuli po prawej stronie odbij w tę stronę, a dotrzesz między skałami do obozu z Mariką.
Nagietek i żywokost
Zauważysz tam rannego Bohusza, któremu możesz pomóc za sprawą przygotowania wywaru z żywokostu i nagietka. Zbierz te rośliny:
- Nagietek rośnie dosłownie wszędzie, choćby na polanach czy na cmentarzu na wschód od Troskowic;
- Żywokost znajdziesz bardzo blisko chaty pustelnika (przy ujściu wody) w tym regionie;
Zioła kupisz też u handlarza. Gdy będziesz je posiadał, wróć do Mariki od razu z bandażami. Kolejnym celem będzie odnalezienie medalionu.
Medalion ojca
Po podejściu pod znacznik w obozie dowiesz się, że wojewoda wręczy ci amulet, ale wcześniej musisz uwolnić Tibora - jego drugiego syna. Gejza z kolei musi mieć odpowiedni pogrzeb.
Tibor
Przy wsi blisko Seminu odbij do rymarza, który siedzi po prawej stronie od wjazdu zachodniego do wioski. Zauważysz tam stodołę oraz strażnika.
Pomów z nim, a potem wypytaj o koczownika - wystarczy użyć frazy dot. kolejnej krwi na rękach i zemsty koczowników, a parobek wpuści cię do środka. Jeśli nie, zrób to pod odsłoną nocy - gdy obejdziesz stodołę od tyłu, znajdziesz wejście przez okno.
Klucze do celi Tibora zauważysz na skrzyni po prawej stronie po wejściu do środka. Po ucieczce i rozmowie z przetrzymywanym otrzymasz nowy cel.
Gejza
Musisz teraz pochować Gejzę. Zagadaj do drwala, a potem samego majstra.
Wspomnij o tym, że jeśli go nie pochowają, będzie ich nawiedzał - po rozmowie z nim dowiesz się, że zabity jest przywiązany do drzewa po prawej stronie od majstra.
Zabierz go na ramię i zanieś na miejscu pochówku. Trzymaj się skarpy od prawej strony, a zauważysz Tibora i grób.
Połóż zabitego w dole, potem pomówcie, po czym po pochowaniu brata będziesz w stanie odebrać amulet w obozie, ale dopiero wtedy, kiedy odzyskasz od Mariki glejt.
Musisz wrócić do kobiety - między skałami znajdziesz wilki, więc szybko je wybij i biegnij do Mariki, aby z nią pomówić.
Na miejscu zgódź się na wymianę glejtu na amulet - idź po przedmiot kawałek na północ. Blisko znacznika idź w dół, a gdy zauważysz źródełko z wodą, popatrz w prawo (gdy będziesz blisko małego obozu czy bukłaka z piwem).
Przy drzewie po prawej stronie znajdziesz dziuplę oraz glejt, z którym idź teraz do wojewody, a także Tibora, który wspomni o zakładzie.
Jeśli oddasz mu glejt, to Marika nie wróci i będziesz świadkiem złego zakończenia. Jeśli postawisz zakład i wygrasz z jego człowiekiem, otrzymasz amulet w zamian za glejt.
Aby pokonać oponenta, najpierw musisz mieć własnego wierzchowca i wziąć udział w zawodach. Próbuj blokować Tibora, gdy będziesz odnawiał wytrzymałość. Trzymaj się też ścieżki - gdy objedziesz staw do połowy, odbij w lewo, potem w prawo do góry, a następnie w lewo, cały czas będąc blisko drogi.
Jazda konna jest dość prosta. W walce na pięści z kolei wykonuj uniki i kontrataki po przeciwnej stronie ciosu wymierzanego przez Tibora, aby szybko go pokonać. Walka jest banalna.
Po odzyskaniu amuletu od wojewody ten wręczy go Marice osobiście, co zakończy quest.