Kingdom Come Deliverance 2 - Piąte przykazanie: ciało Alicji, Lumir, morderstwa, Groll, Prokop, Wilhelm
Piąte przykazanie - Kingdom Come Deliverance 2.
Po rozmowie z Katarzyną w karczmie rusz do miejsca, gdzie przeszukasz ciało Alicji zabitej w dziwnych okolicznościach.
Po wejściu do kostnicy przyjrzyj się zabitej - otrzymasz masę wskazówek. Potem rusz do grabarza, dzięki któremu otrzymasz informacje o Lumirze badającego tę sprawę. Przejdź do niego dopiero po tym, jak zbadasz miejsce zbrodni oraz pomówisz z przyjaciółką Alicji.
Barbara stwierdzi, że Alicja z kimś się spotykała. Natomiast na miejscu zabójstwa zbadaj kałużę krwi, po czym przejdź do Lumira. W trakcie rozmowy ze skrybą musisz podać mu wywar, który leczy kaca lub podać alkohol, który także pomoże na kaca.
Jarka
Zacznij szukać wskazówek dot. zabójstw. Podejdź do znacznika H, gdzie zajmiesz się śmiercią Jarki. Najpierw pomów z Prokopem, a dowiesz się wiele ciekawych rzeczy.
Zenia i Szarka
Po dotarciu do gospody na wschodzie miasta podpytaj Kreta o Szarkę, a będziesz musiał udać się na południe do szynkarki. Strnad natomiast wspomni o bardzie Wilhelmie.
Wilhelm powie kilka rzeczy o ofiarach, ale potem musisz ruszyć do szynkarki. Podejdź do Brzeziny, który robi koło domu i zagadaj o Szarkę. Jeśli uda ci się go przekonać, to wejdź do oznaczonej chaty.
W środku dowiesz się sporo o mordercy, potem rusz przy młynie do parobka Dzbana, od którego otrzymasz szalik i nową lokalizację. Przy nim daj szalik Zeni Orzechowi do powąchania.
Idź za psem, a przy drzewie zauważysz zabitą kobietę. Zbadaj ją, a zdobędziesz pierścień, z którym wróć teraz do Lumira i ustal nowe rzeczy w śledztwie. Po tym powiedz, kto mógł odpowiadać za morderstwo.
Jeśli uznasz, że to ktoś z Grollów, to rusz do domu Grollów, podając się najlepiej za szermierza lub wkradając się po cichu w nocy. W drugim przypadku na miejscu skorzystaj z wejścia od południowej strony.
Otwórz drzwi na trudnym poziomie, kiedy nie jest blisko ciebie strażnik, a potem te na ciężkim poziomie. Jeśli nie dasz rady, poczekaj na dzień i podaj się za mistrza szermierki u sługi Tadeusza. Potem przejdź na piętro.
Tuż obok kuchni wejdź do pokoju po prawej stronie, a zauważysz tam pokój młodego Grolla. Obok łóżka zauważysz skrzynię na trudnym poziomie - otwórz ją i zabierz trofea z ofiar (włosy). Z nimi wróć do Lumira, aby rozprawić się z młodzieńcem.
Potem w trakcie zaplanowanej akcji zabij sługę Tadeusza i zejdź do karczmy niżej, aby rozprawić się z matką - po tym quest dobiegnie końca.