Misje głównego wątku
Borderlands 3 Children of the Vault
Miejsce: Pandora
Wymagany poziom doświadczenia: 1
Po wstępnie fabularnym, wybraniu postaci i dojechaniu z Marcusem na miejsce, w końcu uzyskujemy kontrolę nad postacią. Witamy się z Claptrapem, otrzymujemy niezbędny do przeżycia sprzęt i idziemy za robotem do maszyny Quick-Change, dobierając skórkę, kolor odzienia i emotki dla naszego bohatera.
Po załatwieniu wszystkiego w Quick-Change, ruszamy dalej za robotem i trafiamy na zablokowane przejście. Claptrap rozkazuje nam otworzyć przejście poprzez pociągnięcie dźwigni znajdującej się za nami po naszej prawej stronie.
Kucając nad przeszkodą i przeskakując zarwany mostek kawałek dalej, trafiamy na otwartą przestrzeń, gdzie naszym oczom ukazuje się ośrodek propagandy Children of the Vault. Zanim jednak zapukamy do wrót, będziemy musieli poczekać, aż Claptrap aktywuje detonator, ujawniając przed nami skrzynie z pierwszą bronią – pistoletem.
Po krótkiej rozmowie, jaką przeprowadza nasz metalowy kompan z mechanicznym odźwiernym, zauważamy, że nie jesteśmy tu mile widziani. Claptrap zostaje unieruchomiony, a nam pozostaje zmierzyć się z bandytami czekającymi za murami ośrodka.
Po uporaniu się z zagrożeniem, warto otworzyć skrzynię (w postaci bagażnika samochodu) znajdującą się obok zamkniętego przejścia do następnej lokacji i posłuchać krótkiej wiadomości od Lilith. Po chwili wrota się otwierają i przechodzimy do kolejnej jatki z bandytami.
Zanim zmierzymy się z bossem, musimy znaleźć tarczę. Znajduje się ona na północ od zamkniętego przejścia, w skrzyni umiejscowionej na zielonym kontenerze z logo COV. Jeśli nie damy rady go znaleźć, po chwili gra sama nakieruje nas odpowiednim znacznikiem.
Po podniesieniu tarczy czeka nas walka z pierwszym bossem – Shivem. Jest to bandyta posługujący się bronią białą. Jego ataki obejmują ataki wręcz, wirujące ostrze i potężne uderzenia w ziemię, które wywołują przed nim falę uderzeniową. W przypadku pustego magazynku wystarczy rozejrzeć się po lokacji i skorzystać z hojnie rozrzuconych skrzyń z amunicją.
Lilith pogratuluje nam pokonania Shivy, po czym naszym zadaniem będzie dezaktywowanie magnesu, który unieruchomił Claptrapa. Udajemy się po schodach na drugie piętro i wyłączamy pole magnetyczne.
Pomagamy „półżywemu” robotowi i rozmawiamy z dopiero co przybyłą Lilith. Na tym kończy się pierwsza misja.