Misje głównego wątku
Borderlands 3 Hammerlocked
Miejsce: Eden-6
Wymagany poziom doświadczenia: 22
Otworzyliśmy pierwszą Kryptę – ale jakim kosztem? Jedyna nadzieja w otworzeniu kolejnych przed rodzeństwem Calypso. Udajemy się za radą Lilith na planetę Eden-6, gdzie w znalezieniu klucza ma nam pomóc Sir Hammerlock. Kierujemy Sanctuary w stronę kolejnej planety i po przybyciu na miejsce schodzimy do kapsuły, która zabierze nas na jej powierzchnię – do lokacji Floodmoor Basin.
Dzikie Eden-6 wita nas podmokłymi terenami. Ruszamy na północ, spadając z wysokości prosto na stację Catch-A-Ride. Tworzymy sobie pojazd i ruszamy główną drogą do posiadłości Wainwrighta Jacobsa. Zanim jednak przekroczymy jego próg, czeka nas starcie z grupą fanatyków czekających przed domem.
Wchodzimy do domku Jakobsa i dowiadujemy się, że jego ukochany Alistair Hammerlock został porwany. Niezwłocznie ruszamy do pobliskiej windy i zjeżdżamy pod stację Catch-A-Ride. Za sterami wybranego pojazdu udajemy się na północny skraj planszy, by przejść do lokacji The Anvil.
Na miejscu czeka nas walka z siłami Children of the Vault, by po chwili spotkać starego znajomego – jednego z grywalnych bohaterów „jedynki” Bricka. Wraz z nim przebijamy się na południe planszy, nie przerywając mordowania kolejnych fanatyków.
Po zabiciu wszystkich na swojej drodze i wyczyszczeniu dziedzińca przed wejściem do ogromnego budynku, rozmawiamy z Brickiem i kontynuujemy walkę z fanatykami w środku bazy wroga.
Niedługo później wychodzimy na porośniętą mdłą zielenią arenę, gdzie zaskakuje nas jeszcze więcej jednostek wroga. Po uporaniu się z wszystkimi, w końcu możemy przejść dalej i poznać tajemniczą Crunk Bunny, czyli szaloną (i już nieco starszą) Tinę.
Tina potrzebuje specjalnych składników, by sporządzić wybuchową „pizzę”. Wychodzimy z bazy i kierujemy się do więzienia mieszczącego się na północ od miejsca, w którym opuściliśmy naszą zleceniodawczynię.
Korzystając z szybów wentylacyjnych i tego dla windy bez problemu trafimy do wszystkich czterech znaczników. Po podniesieniu ostatniego składnika wracamy do Tiny, która po chwili przekaże nam nietypowy ładunek wybuchowy.
Pozostaje jeszcze raz opuścić bazę i skierować się na północny wschód, do mostu na prawo od niedawno odwiedzonego więzienia. Po zbliżeniu się do wejścia zobaczymy krótką cutscenkę z Mordecaiem i otrzymamy zadanie wyczyszczenia mostu z sił wroga. Na końcu trzeba uważać na opancerzonych Enforcerów, którzy w asyście reszty fanatyków mogą napsuć krwi.
Po przejściu przez most przyczepiamy naszą pizzę-niespodziankę do ogromnych wrót i mierzymy się z Wardenem, który przetrzymuje Hammerlocka. W tej walce należy uważać na mocarne ataki bossa, które ciężko przyjąć na klatę i podczas wykonywania których nie można go zranić. Po zniszczeniu jego pancerza (najlepiej bronią zadającą obrażenia żrące) staramy się nie robić przerw w ostrzale, gdyż Warden potrafi zregenerować swoje punkty życia.
Uwolniwszy Hammerlocka strzałem w łańcuch jego klatki, rozmawiamy z nim, co kończy misję sukcesem.