Misje głównego wątku
Borderlands 3 The Family Jewel
Miejsce: Eden-6
Wymagany poziom doświadczenia: 27
Wracamy do Hammerlocka, który znajduje się w domu Wainwrighta. Po krótkiej wymianie zdań Jakobs odda nam nagranie ostatnich słów swojego ojca, którą odpalamy na gramofonie stojącym obok kominka. Dowiadujemy się, że klucz do Krypty może znajdować się na pokładzie rodzinnego statku Jacobsów. Udajemy się na północno-wschodni skraj mapy, by przejść do lokacji Voracious Canopy.
Zaraz po wejściu do nowej lokacji usłyszymy transmisję radiową tajemniczej postaci imieniem Balex, która zgodziła się udostępnić nam namiary na statek Jacobsów. Kierujemy się na wschód, dochodząc do doliny z ogromną metalową bramą. Po chwili pojawia się tam dinozaur Tyrant, z którym musimy stanąć do walki.
Dinozaur jest dość powolny i nie powinien sprawić większych problemów. Po śmierci pozostawi po sobie pluszową zabawkę, Baleksa, która okazuje się całkiem pomocna. Przechodzimy przez bramę i kierujemy się przed siebie na południe, do zamkniętej metalowej bramy, którą otworzy nam pluszak.
Po chwili dochodzimy do wraku statku Family Jewel. Podchodzimy do zamkniętego wejścia i uderzamy w metalową pokrywę po lewej stronie drzwi. Uderzamy w nią, a potem w kable, które odsłoniła, załatwiając chmarę niewielkich wrogów, które tam siedziały.
W środku aktywujemy komputer imieniem GenIVIV, byłą naszego pluszaka. Ruszamy w głąb statku i podążamy za znacznikiem. Znajduje się on w południowej części statku. Pokonujemy grupkę ratchy i łapiemy za oznaczony na mapie kabel, który pozostawia nas na krawędzi życia i śmierci. Na szczęście po chwili przybywa bot ratunkowy.
Ruszamy dalej na północ statku i trafiamy na kolejne zamknięte przejście oraz gadatliwego robota. Atak wręcz wystarczy, by chwilowo go obezwładnić i zamontować na nim pluszaka. Podążamy za naszym kompanem do momentu trafienia do większego pomieszczenia z dzikimi dinozaurami.
Uporawszy się (lub nie) z zagrożeniem, wchodzimy po kładce na poziom wyżej i podchodzimy do zamkniętego przejścia. Standardowo już drzwi zostają otwarte przez Baleksa, a my ruszamy wzdłuż korytarza, by dojść do kolejnego zamkniętego przejścia. Podczas gdy Balex próbuje je otworzyć, odpieramy ofensywę robotów obronnych.
Ostatecznie Balex prowadzi nas do przejścia we wschodniej części lokacji. Po drugiej stronie czeka na nas kilka wieżyczek zawieszonych pod sufitem, a w dalszej części – więcej robotów, a zaraz po nich małpopodobne Jabbery. Uwaga na nadchodzące później odmiany posługujące się żywiołami i znajdującego się za kolejnym przejściem badassem. Zabieramy z ziemi Baleksa I ruszamy w stronę znacznika kolejnymi korytarzami.
W końcu dochodzimy do większego pomieszczenia z wrogo nastawionymi robotami i klatką z mechem podwieszoną pod sufitem. Przechodzimy na drugą stronę pomieszczenia i skaczemy po zawieszonych wyżej kontenerach aż dosięgniemy samej klatki. Na trzymającym ją ramieniu znajduje się przełącznik zwalniający. Po uwolnieniu mecha podłączamy do niego naszego pluszaka.
Wyposażony w nowe ciało kompan nas opuszcza, a nam pozostaje ruszyć dalej w głąb statku. Po chwili trafimy na robota Maxitrilliona, który broni się przed naszymi atakami. Traktujemy go jak przeciwnika z tarczą i atakujemy od tyłu lub przełamujemy jego obronę. Po dojściu do automatów, zeskakujemy przez wyrwę w podłodze na poziom niżej. Tam czeka GenIVIV jako boss tej misji. Uwaga na jej szybkie ataki i ograniczające widoczność hologramy!
Po pokonaniu GenIVIV zabieramy z ziemi klucz i pluszaka. Wracamy na Sanctuary, by zamontować Baleksa w komputerze pokładowym, a następnie usunąć dysk z GenIVIV i oddać go Marcusowi. Po oddaniu fragmentu klucza Tannis, misja zostaje zakończona.