Misje głównego wątku
Borderlands 3 Space-Laser Tag
Miejsce: Promethea
Wymagany poziom doświadczenia: 17
Zanim Lilith ustali, co robić dalej w kwestii rodzeństwa Calypso, kontaktuje się z nami Rhys, który pilnie potrzebuje pomocy. Katagawa Jr. i jego armia Maliwana trzymają go w szachu, mając wycelowany potężny laser w siedzibę Atlasa. Niezwłocznie ruszamy na miejsce, do lokacji Meridian Metroplex, dobierając arsenał z obrażeniami od elektryczności, co ułatwi rozwalanie wytrzymałych pancerzy przeciwnika.
Stacja szybkiej podróży w biurze Atlasa pozwala szybko skorzystać z pobliskiej stacji Catch-A-Ride i ruszyć na wschód mapy. Po krótkiej przejażdżce dotrzemy do zablokowanego dla pojazdu przejścia oznaczonego żółtymi strzałkami. Wysiadamy i resztę trasy pokonujemy pieszo, walcząc po drodze z opancerzonymi żołnierzami Maliwana.
Po walce pozostaje nam ostatnia prosta do czekającego przy lądowisku Rhysa. Niestety, jego statek ulega zniszczeniu i następuje zmiana planów. Bierzemy od Rhysa urządzenie hakujące i ruszamy wykraść kapsułę wroga. Ruszamy za znacznikiem do hangaru, gdzie czekają szybkie jednostki wroga. Po poradzeniu sobie z nimi, przechodzimy do nowej lokacji – Skywell-27.
Kapsuła wyrzuca nas na planszę o niskiej grawitacji, co możemy wykorzystać do dalekich skoków. Nieskomplikowanie zaprojektowana plansza prowadzi nas do celu jak po sznurku, po drodze zalewając wrażymi oddziałami.
Po dojściu do zarwanego przejścia, nie ma co próbować doskoczyć na drugi koniec – musimy zeskoczyć do obozu wypełnionego przeciwnikami. Przebiwszy się przez zabudowania i jednostki Maliwana, docieramy do głównej bramy. Tutaj czeka nas cięższa walka z ochroną, wśród której znajdują się ciężko opancerzeni przeciwnicy. Niska grawitacja niewiele zmienia w samej walce, może poza ułatwionym dostaniem się w ciężko dostępne miejsca. Po rozprawieniu się ze wszystkimi, odnajdujemy terminal mieszczący się nieco przed główną bramą, w pomieszczeniu z komputerami.
Korzystamy z urządzenia hakującego, otwieramy wrota i szykujemy się na ciąg dalszy walki z ochroną – raz jeszcze są to głównie wytrzymałe osiłki, tym razem z bronią zadającą obrażenia od żywiołów. Za dopiero co otworzoną bramą znajdziemy spory budynek, w którego centralnej części znajduje się winda. Próbujemy ją zhakować, jednak w międzyczasie Katagawa wysyła na nas kolejne oddziały Maliwana. Nie powinno nikogo zdziwić, że znów nasi wrogowie przybędą w mocnych pancerzach.
Po wymordowaniu wszystkich zaczynamy szukać alternatywnej drogi, gdyż podróż windą przestała być możliwa. Okrążając ją i wchodząc po schodach znajduje się jednak szyb wentylacyjne i to właśnie nim będziemy musieli dotrzeć do celu.
Wychodząc z szybu, czeka nas trochę skakania nad przepaściami, a następnie ostatnia część szybu i wyjście na powierzchnię. Tam czekają na nas fanatycy (na szczęście ci już z tarcz raczej nie korzystają) i przejście do lokacji z ogromnym laserem Katagawy. Zręcznie skacząc nad przepaściami, pocieramy do lasera (uwaga na cykliczne strzały!), okrążamy go od lewej strony i wskakujemy na górę, niszcząc jego silnik.
Dotychczas zamknięte wrota za laserem stają przed nami otworem, więc ruszamy dalej, wyżynając po drodze kolejne zastępy fanatyków. Na środku nowej części mapy znajduje się zejście głęboko w głąb ziemi, którego wrota otwieramy przyciskiem na balkonie pobliskiego budynku. Skaczemy na dół i rozprawiamy się z latającymi wrogami-robotami.
Przebijając się przez podziemne korytarze i półki skalne, naszym zadaniem jest sprawdzić kilka okolicznych robotów i odnaleźć tego należącego do Rhysa – Rhys-balla. Otworzy on przejście do dalszej części mapy i kolejnych robocich przeciwników. Broń zadające żrące obrażenia będzie tutaj nieoceniona, chociaż nie znaczy to, że nie spotkamy żołnierzy Maliwana.
Po ciężkim starciu podążamy dalej za Rhys-Ballem aż do zamkniętego barierą przejścia. Idąc za poleceniem naszego kompana, wybieramy okrężną ścieżkę i ruszamy zniszczyć serwery Katagawy, których strzegą mocarne mechy. Ostatecznie naszym oczom ukazuje się serwerownia i konsola wyłączająca barierę. Korzystamy z niej i wracamy do nowo otwartego przejścia, gdzie znajduje się winda. Zjeżdżamy na dół, by rozprawić się z kolejnymi siłami Maliwana (żołnierze i roboty), przy okazji chroniąc Rhys-Balla.
Wrogowie ubici, laser wycelowany – pozostaje podejść do konsoli oznaczonej na mapie i obserwować zniszczenie. Po tryumfie Rhysa przychodzi czas na prawdziwe wyzwanie – bossa o nazwie Katagawa- Ball. Jest on szczególnie problematyczny z uwagi na swoje tarcze (tutaj sprawdzą się obrażenia od elektryczności) oraz metalową budowę (obrażenia żrące). Sposobem na walkę jest chowanie się za osłonami terenowymi, i atakowanie zza winkla, bo boss często nie może wtedy do nas dotrzeć i zadać obrażeń.
Zniszczony Katagawa-Ball zostawi po sobie m.in. fragment kluczu do Krypty, który musimy oddać Tannis po powrocie na pokład Sanctuary. Następnie idziemy porozmawiać z Lilith i kończymy misję sukcesem.