Dying Light 2: Droga pielgrzyma
Pierwsza misja (prolog) w Dying Light 2.
Po rozpoczęciu gry uciekniesz przed zombie, a następnie automatycznie pomówisz ze Spikiem. Po tym zacznij poznawać podstawy gry skacząc po różnych obiektach czy wspinając się na wzgórza. Finalnie dotrzesz do swojego towarzysza, wraz z którym udasz się w głąb lasu. Gdy obaj dotrzecie do ulu podejdź do niego i zbierz znajdujący się w środku miód. Potem zeskanuj okolicę za pomocą klawisza Q i popatrz w lewo - na wzgórzu znajdziesz kilka kwiatów potrzebnej rośliny.
Teraz gra zapozna Cię z systemem craftingu. Stwórz swój pierwszy lek zgodnie z zaleceniami twórców. To bardzo prosta czynność, z której niejednokrotnie będziesz korzystał. Kolejnym krokiem, po powrocie do zabawy, jest podążanie za Spikem aż do momentu dotarcia do bramy. Przeciśnij się przez nią, a po krótkiej rozmowie wejdź do domu od strony bramy garażowej, uprzednio kucając. Gdy znajdziesz się w środku zapoznaj się z systemem zmysłu przetrwania, który zawsze podświetla Ci przedmioty mogące zostać zbadane (kolor czerwony) lub zebrane (kolor szary, zielony czy fioletowy - w zależności od rodzaju itemu). Po otwarciu drzwi prowadzących do biura do domu wejdzie także Spike. Po rozmowie warto podejść do stołu kuchennego, na którym znajduje się pierwsza znajdźka (gazeta z lat, w których rozgrywał się pierwszy Dying Light).
Teraz przejdź do kolejnego pomieszczenia. W nim również znajdziesz kilka przedmiotów, które możesz zebrać lub zbadać, ale aby pchnąć misję do przodu musisz otworzyć podwójne drzwi prowadzące do kuchni. Wyjdź do ogrodu i wedle życzenia wchodź w interakcję z rozmaitymi rzeczami rozsianymi po całej lokacji. Finalnie powinieneś dotrzeć do stołu z trzema zdjęciami w ramce - tam leży list, który jest przedmiotem kolekcjonerskim. Po zapoznaniu się z jego treścią zawoła Cię Spike, więc wespnij się do niego korzystając z drogi z lewej strony i porozmawiaj z nim. Zwróć uwagę na to, że dojdzie tutaj do wyboru w dialogu - pamiętaj, że biała kwestia nie pchnie konwersacji do przodu, ponieważ skupia się ona na wypytaniu o szczegóły.
Po rozmowie udaj się w stronę masztu radiowego. Skocz do jeziora i podążaj za kolejnymi znacznikami. Wedle życzenia możesz zahaczyć o domek po prawej stronie w celu zdobycia dodatkowych przedmiotów, które potem sprzedasz u handlarzy. Dodatkowo możesz zająć się zombie (w grę wchodzi również cicha eliminacja!), a następnie je przeszukać. Wracając jednak na główną ścieżkę dotrzesz do wiszącego na urwisku autobusa - wejdź do jego środka i chwytaj się kolejnych krawędzi, aby wejść na sam szczyt. Kolejny fragment misji zaprowadza Cię do tuneli, w którym nie możesz spaść na ziemię. Idź po przeszkodach aż do ujrzenia światła dziennego.
Droga do masztu radiowego to swego rodzaju samouczek parkouru. Wszystko jest wyjaśnione na ekranie i jeśli będziesz czytał porady, a także spoglądał na znacznik pokazujący, w którą stronę musisz się udać, dotrzesz do małej jaskini. Gdy z niej wyjdziesz kopnij zombie, aby ten spadł w przepaść. Kawałek dalej będziesz mógł wykupić pierwszą umiejętność, która pozwoli Ci wykonywać jeszcze wyższe skoki. Dzięki temu nie będziesz miał problemów z doskoczeniem do kolejnych drabinek wrytych w skały. Finalnie znajdziesz się w lokacji, która ma posłużyć Ci jako schron. Po podejściu pod drzwi garażowe zostaniesz jednak zaatakowany przez przeciwników.
Oprócz zwykłych zombie, z którymi poradzisz sobie bez jakichkolwiek problemów, natkniesz się tutaj również na mini-bossa, któremu musisz się bacznie przyglądać. Wykonuje on skoki w pozycję, na której się obecnie znajdujesz. Musisz więc, gdy zauważysz, że zaczyna wyskakiwać, wykonać unik w tył lub bok, a następnie wyprowadzić kilka celnych ciosów. Jeśli jednak zostaniesz uderzony nie zniechęcaj się - jeśli będziesz wystarczająco szybki zdążysz go uderzyć przed jego ucieczką. Pamiętaj, że wrogowie są oznaczeni znacznikami, więc jeśli ich zgubisz spójrz na nie. Gdy już pokonasz przeciwników podejdź jeszcze raz pod bramę, otwórz ją, a następnie włącz generator.
Teraz udaj się do budynku i wejdź na piętro. Zbadaj je, co pozwoli Ci dotrzeć do śladów stóp prowadzących do szafy. Odsuń je, aby wejść do pierwszego schronu w Dying Light 2. Prześpij się na materacu, obejrzyj scenki z dzieciństwa Aidena, a następnie podejdź do radia i wybierz częstotliwość 140.200. To pozwoli Ci połączyć się z informatorem i ustalić miejsce spotkania. Po wyjściu na zewnątrz kieruj się za znacznikami - gdy zbliżysz się do kapliczki wejdź do niej i zbierz leżącą na ołtarzu księgę. Potem wróć na główną drogę, wskocz do rzeki i udaj się w stronę tuneli. Wejście do nich jest z prawej strony barykady GRE. Idź cały czas przed siebie, a gdy znajdziesz się w lokacji przepełnionej zgniłymi ciałami, obejrzyj scenkę. Zakończy się ona tym, że będziesz musiał szukać swojego kompana. Przeszukuj szafki, przechodź przez tunele rozwalając uprzednio deski, aż dotrzesz do szybu wentylacyjnego, z którego dostaniesz się do serca metra.
Po zejściu na ziemię od razu rozpoczniesz samouczek walki. W pierwszej kolejności zapoznaj się z idealnymi blokowaniami, które deprymują oponentów i sprawiają, że odsłaniają się na kilka sekund. Wykorzystaj tę technikę do zabiciu kilku wrogów, którzy będą chcieli uprzykrzyć Ci życie. Potem zdobądź pierwszą umiejętność w dziale "walka" i naucz się jej w kolejnym starciu. Wykonuj uniki w najlepszym momencie, aby potem wskoczyć na wroga i wyprowadzić krytyczne uderzenie nogą w innego przeciwnika. Po dwóch starciach zalecam przeszukać wrogów i szafki w tejże lokacji (znajdziesz tu kilka sztuk broni białej), a dopiero potem pomówić z informatorem. W tym momencie czeka na Ciebie kolejna scenka.
Po jej obejrzeniu bierz nogi za pas! Uciekaj tam, gdzie widnieje znacznik. Po wyjściu na powierzchnię czekają na Ciebie kolejne filmiki przerywnikowe, podczas których spotkasz nieznanych dotąd kompanów. Po obudzeniu się misja zapoznająca z podstawowymi elementami gry dobiegnie końca.