Dying Light 2 - Jedyne wyjście
Opis misji głównej "jedyne wyjście" w Dying Light 2.
Po otrzymaniu dostępu do otwartego świata możesz zwiedzić obszar Trinity. Jest to nawet zalecane przed przystąpieniem do tej misji, aby zapoznać się z pobocznymi aktywnościami. Koniec końców trafisz na bazar, do którego musisz wejść. Nie znajdziesz tutaj od razu Hakona, bo ten pojawi się dopiero wtedy, kiedy porozmawiasz z mieszkańcami. Dwóch z nich chce Ci nawet wręczyć zadania poboczne, więc warto je przyjąć. Jeśli do tej pory nie zgłosi się do Ciebie twój sojusznik zeskanuj okolicę i pomów z tymi, którzy są oznaczeni na zielono. Dla nich przygotowano jakieś kwestie dialogowe. Potem odezwie się do Ciebie Hakon, który poprosi o spotkanie.
Po rozmowie na farmie dyń dowiesz się, jakie jest Twoje zadanie. Prześpij się do nocy, a potem rusz do metra. Musisz zabić paru zombie, ponieważ właz otworzysz za pomocą wytrycha, więc okolica musi być czysta. Skorzystaj z butli z gazem rozmieszczonych obok, aby szybko pozbyć się wrogów znajdujących się w grupce. Potem wskocz do środka i przejdź do kolejnych lokacji. Musisz działać tutaj po cichu, ponieważ nie brakuje w tunelach zombie. Eliminuj ich po cichu, a także zbieraj grzybki UV, które przywrócą Ci pewną część odporności. Są one oznaczone na niebiesko (po użyciu zmysłu przetrwania).
Tak naprawdę musisz przejść przez parę działów aż dotrzesz do flary, która emituje światło UV. Do tego momentu zbieraj i używaj grzybki UV dodające mniej więcej 50 sekund odporności. Możesz nawet spróbować szybko przebiec między umarłymi - mając odrobinę szczęścia nie stracisz ani trochę zdrowia. Próbująć otworzyć drzwi do górnego poziomu lokacji zostaniesz zaatakowany przez nowy rodzaj potwora. Będzie on pluł trującym jadem, więc aby go zabić przyda Ci się nóż do rzucania. Możesz także wykonując uniki podbiec do niego i zadać mu dwa/trzy mocne ciosy, aby go położyć. Po wyeliminowaniu oponenta wróć do otwarcia drzwi - teraz uda się je, z pomocą wytrycha, otworzyć. Wskocz do szybu wentylacyjnego i przejdź na peron.
Gdy się tam znajdziesz, to skontaktuje się z Tobą Hakon, który poprosi o otworzenie śluzy. Zrób to, a automatycznie zostaniesz zaatakowany przez Strażników Pokoju. Zostaniesz przeniesiony do jednego z ich budynków i dowiesz się o śmierci Lucasa, którą będziesz musiał zbadać, aby móc dostać się do centrum Villedoru. Przyjmij zadanie Aitora, a potem wyjdź do holu. Możesz tutaj pomówić z gońcami albo od razu opuścić to miejsce, co poskutkuje rozmową przez interkom. Spotkaj się z nim na dachach, a potem rusz do wiatraka, w którym powinieneś znaleźć pasera mogącego wiedzieć coś nt. kastetu Lucasa.
Gdy znajdziesz się blisko wiatraka zauważysz kogoś stojącego na platformie. Korzystając z windy towarowej wskocz na nią i poczekaj na Hubiego. Potem rozpocznie się pościg, w którym będziesz musiał gonić pasera. Trasa nie jest skomplikowana, ale pamiętaj, że musisz dogonić swój cel przed upływem czasu. Gdy znajdziesz się w ostatnim miejscu, gdzie widziano Hubiego, Hakon powie Ci, że musisz wdrapać się na dach budynku GRE. Najlepiej będzie obrać drogę z lewej strony, gdzie znajduje się bilbord z wystającymi metalowymi elementami, które pomogą Ci wdrapać się na górę.
Teraz podejdź do namiotu GRE i pomów z paserem. Wygada on się o Twojej klientce zdradzając również jej pozycję. Udaj się więc do kolejnego znacznika, aby odnaleźć złodziejkę. Wejdź do budynku przez okno i wespnij się po drodze. Zabierz inkubatory ze skrzyni GRE, a potem wejdź do pokoju dzieci. Kup od sprzedawczyni kaset i wyjdź z budynku, aby zamienić parę słów z Hakonem. Odnieść Łazarza obecnemu szefowi Stróżów Prawa w ich głównej siedzibie w Quarry End, a potem - po uzgodnieniu z Hakonem kolejnych spraw - rusz ponownie w stronę bazaru. Przy głównym wejściu pomówisz z Rogerem, który zaprowadzi Cię do szefa tejże lokacji. To on zdradzi Ci, gdzie znajduje się Sophie. Podejdź więc do znacznika misji, zamień słówko z kobietą, a potem idź na rynek. Możesz przyjąć nowe questy lub od razu udać się do rzemieślnika Alberto i jego syna. Potem raz jeszcze wróć do Sophie, a po konwersacji misja dobiegnie końca.