Alan Wake 2 - Późny wieczór: show, studio, kod, pokój pisarza, dozorca Ahti, piwnica, lampa
Późny wieczór - Alan Wake 2.
Po wcieleniu się w pisarza i będąc w pokoju, sprawdź telewizor.Po wysłuchaniu wywiadu w programie przejdź przez salę w stronę wyjścia.
Teraz zacznij szukać kolejnego wyjścia. Drzwi będą zatrzaśnięte, więc na własną rękę zacznij szukać kodu, który je otworzy. Wejdź do pomieszczenia, gdzie przygotowuje się ludzi do wystąpień, a na ścianie znajdziesz kod: 665.
Po wpisaniu go przejdź dalej. Na kolejnych korytarzach wejdź do pokoju po prawej stronie i podejdź pod drzwi oświetlone czerwonym neonem. Potem przeniesiesz się do domu pisarza.
Tam sprawdź tablicę, po czym wróć do maszynopisu i kontynuuj pisanie. Teraz znowu weź udział w show, a po nim zacznij uciekać z show - tym razem poprawny kod to: 565.
Po wpisaniu go rusz tą samą drogą, co poprzednio. Pamiętaj, aby w pomieszczeniu z czerwonym oświetleniem zamknąć za sobą drzwi. Dzięki temu przejdziesz do jadalni, a stąd do pomieszczenia dozorcy Ahtiego, który wręczy ci klucz do piwnicy. Wejdź do niej - znajduje się na kolejnym korytarzu tuż obok zaplecza sceny.
W środku podejdź do stołu i zabierz zawartość żółtego pudełeczka. Jest to lampa, która posłuży ci w dalszej części przygody. Użyj jej na świetle rozjaśniającym stół, a potem skorzystaj z nowej drogi.
Wrócisz do punktu wyjścia. Podejdź pod rury z lewej strony od miejsca, z którego przyszedłeś do piwnicy i użyj raz jeszcze lampy. Gdy będziesz w nowym pomieszczeniu, użyj lampy, przejdź przez drzwi i wejdź po schodach na górę. Jest to ślepy zaułek, więc tuż po minięciu schodów odbij w lewo.
Po przejściu na metalową kładkę znowu wykorzystaj lampę - zrób to jednak dwukrotnie, aby zdobyć ładunek w lampie. Potem idź korytarzem z prawej strony od schodów na sam koniec, przejdź przez dwojga drzwi i znajdź się w miejscu z telewizorem.
Mając ładunek na lampie, uruchom go przy ekranie TV, aby kontynuować rozdział fabularny gry. Wyjdź z pomieszczenia, a na ulicy podejdź do budki telefonicznej i odbierz telefon.