Alan Wake 2 - Przyzwanie, Zniknął: brzeg, koncert, walka z Opętanymi, dom Alana, klatka i Zgrzyt
Przyzwanie - Alan Wake 2.
Po dotarciu do Cauldron Lake i trzymaniu się blisko rzeki prowadzącej na brzeg dotrzesz do miejsca spotkania z Odinem i Thorem. Zbierz zapasy, a potem daj znać dziadkowi, aby rozpoczął koncert.
Potem zabijaj opętanych - będą wypadać z nich naboje, więc zbieraj je - możesz korzystać z pistoletu w pierwszej fazie walki, a dopiero potem z karabinu lub strzelby, gdy na arenie pojawią się ciężsi opętani do ubicia. Eliminuj ich lub staraj się unikać, a koniec końców wszyscy padną. Na arenie będą pojawiać się też dostawy z nowymi skrzyniami, o których będzie wspominać Estevez.
Gdy pojawi się Leże Mroku, to zakończysz ten rozdział fabularny i przejdziesz do Alana Wake'a. Jeśli wykonałeś jego rozdziały (w tym także to z kinem i Zanem), to wejdziesz do Parlament Tower. Skorzystaj znowu z windy i wejdź do domu - gdy sprawdzisz pokój pisarza, to okaże się, że w środku jest Zgrzyt.
Podejdź do projektora i wejdź w interakcję z wyświetlanym obrazem. Dowiesz się, jak skończyła się opowieść, po czym wrócisz do Sagi Anderson. Musisz zaciągnąć Zgrzyta, a więc Wake'a, do klatki. Nim to uczynisz, skieruj w dwóch lampach światło w stronę klatki.
Gdy Casey powie Ci za każdym razem, że możesz strzelać, to rań Wake'a i czekaj, aż Esteves nakieruje na niego wiązkę światła. Dzięki temu będzie wypalany, a Ty będziesz w stanie przesuwać mechanizm ze światłem w stronę klatki - powtórz tę czynność łącznie 4 razy, po 2 razy na jedną lampę.
Potem spróbuj zagonić Wake'a do klatki. Nie musisz go już tak naprawdę atakować, a wystarczy, że po prostu wejdziesz do środka i uruchomisz scenkę, podczas której Duch Mroku zostanie zniszczony - w tym również Zgrzyt. Niestety, ale przejdzie on na Caseya.