Alan Wake 2 - Zgrzyt: biuro szeryfa, nowa strzelba, Estevez, Casey, bezpiecznik, cele więzienne, boss
Zgrzyt - Alan Wake 2.
Po dotarciu do biura szeryfa w Bright Falls idź w lewo, a w pierwszym pomieszczeniu po tej stronie zauważysz ranną agentkę Esteves. Dowiesz się od niej, że musisz zabić opętanego. Po tym wróć do niej i wypytaj o szczegóły, a otrzymasz klucz, którym możesz otworzyć biuro szeryfa i zabrać z niego strzelbę.
Wpisz kod 723, zabierz giwerę, wymieniając ją z obrzynem, a potem zacznij schodzić do kostnicy - tak samo, jak w pierwszych rozdziałach gry. Rozmawiając z Estevez przez radio zejdź po schodach, potem odbij w lewo w stronę strzałów. Znajdziesz Caseya, z którym pomów, a potem go sprofiluj. Gdy to uczynisz, to zabierz bezpiecznik i włóż go do skrzyni po prawej stronie.
Potem wróć na górę i przejdź do cel więziennych. Miń braci i poczekaj, aż Alan podejdzie pod kratki - wręcz mu pstrykacz, a potem zacznij pojedynek ze Zgrzytem, który wcielił się w Alana w rzeczywistości. Twoim zadaniem jest wybiegnięcie na dach i włączenie 3 generatorów.
Ostrzeliwuj Zgrzyta do momentu, aż usłyszysz głośny krzyk - wtedy podejdź pod generator, włącz go i powtórz 3 razy tę czynność. Gdy aktywujesz 3 generatory, to rozdział zostanie właśnie zakończony. Teraz pomów z sojusznikami, zabierz klucz od Estevez.
Otwórz nią cele z dokumentami. Zbadaj 3 wskazówki, a potem przejdź do miejsca umysłu - a dokładniej do sprawy o nazwie Wake i Pstrykacz. Po ataku Wake'a pomów z Ilmo na korytarzu obok ciało Jaakko, sprawdź dowody, po czym wykonaj też profilowanie u Tora dot. zaufania Wake'owi czy u Koskelów. Teraz wróć do Estevez i wypytaj ją o Pstrykacza. Jej wskazówkę dołóż do sprawy "pstrykacz nadal przydatny?", a potem powiedz, że masz plan dot. pokonania Zgrzyta.
Możesz teraz przejść do finałowego etapu gry lub zająć się jeszcze innymi aktywnościami.