Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 10: Watcher of the Vale: Próba, Jaskinia Gi, figurki, ołtarze, Biggs
Chapter 10 w Final Fantasy VII Rebirth.
Po wejściu do jaskini Gi idź wspólnie z Barretem na próbę. Po zabiciu pierwszych wrogów wdrap się na zieloną ścianę po prawej stronie, aby przejść dalej.
Wybijaj wrogów i idź za świecącymi się na niebiesko znaczkami. Stingery mają słabość w postaci ognia, więc dzięki podpaleniu zadasz im ogromne obrażenia. Potem znajdziesz kamienne drzwi, które otworzysz po przecięciu liny.
Podejdź pod kamień w centralnej części lokacji, wdrapując się po zielonej skale naprzeciwko drzwi. Tam znajdziesz linę, którą Red przegryzie. Potem w komnacie idź schodami w dół, a dotrzesz do pomnika Gi. Musisz donieść mu artefakty.
Pierwszy znajduje się na prawo od Bugenhagena. Upuść go blisko czarodzieja. Drugi i trzeci na lewo od czarodzieja blisko kości. Czwarty i piąty na górze po prawej stronie, a szósty i zarazem ostatni na samej górze lokacji nad drzwiami wyjściowymi.
Po dostarczeniu tych wszystkich rzeczy obudzisz Gi Lancera, którego bardzo łatwo oszołomisz za pomocą ciężkich ataków Reda. Potem możesz śmiało użyć głównej zdolności Reda za 2 punkty ATB, aby wykończyć oponenta.
Następnie chwyć figurkę do pyska i dostarcz ją do drugiego miejsca próby. Tam zauważysz cztery ołtarze, na których musisz postawić figurki. Tę, którą przyniosłeś, ustaw na czerwonym ołtarzu. Tę, która leży na podłodze z prawej strony, połóż na żółtym ołtarzu. Z kolei trzecią figurkę zauważysz w lokacji po prawej stronie (za drugą figurką, którą przed chwilą podnosiłeś), gdzie dostaniesz się po zielonej ścianie z kamieni.
Gdy zabierzesz przedmiot, to będziesz musiał samotnie walczyć jeszcze z Lancer Gi. Po aktywowaniu wszystkich ołtarzy przejdź przez otwarte teraz drzwi na nowy teren, który prowadzi wyłącznie do miejsca z ostatnią próbą.
Przy bramie podejdź do łańcuchów z prawej strony i pociągnij je do siebie, aby przejść dalej. Zabij lancera i ashera, potem zejdź schodami z lewej strony w dół, wybij wrogów i pociągnij za kolejny łańcuch, który ustawi filar tak, abyś przeszedł nad przepaścią.
Teraz idź przed siebie. Musisz wejść trochę wyżej, aby móc dotrzeć do kolejnej bramy. Przy niej nie wystarczy jedynie pociągnąć łańcuch, bo dodatkowo musisz go zawiesić na elemencie po prawej stronie.
Po tym biegnij do jeszcze jednej bramy - musisz ustawiać filary za pomocą łańcuchów. Jeden z nich znajduje się za ścianką po prawej stronie. Natomiast przy głównej bramie znowu musisz nałożyć na coś łańcuch. Posłuży do tego patyk po lewej stronie, który musisz ustawić w miejscu pokazanym niżej.
Teraz kawałek dalej odpocznij na ławce, a potem dostań się na arenę, gdzie zawalczysz z głównym bossem tego rozdziału gry.
Jest nim Gi Nattak. Wróg ma problemy z elektrycznością, więc możesz wysyłać impulsy czy używać zaklęcia Thunder, aby go oszołamiać lub dezorientować przynajmniej na chwilę przed momentem jego ataku. Najlepiej będzie, jeśli podczas tej walki będziesz przełączał się między dwoma grywalnymi bohaterami wtedy, kiedy oponent skupia się na tym, którym kierujesz. Jeśli grasz Barretem, a wróg do Ciebie się zbliży i zacznie cię atakować, przełącz się na Reda.
Dzięki temu kompan sterowany przez SI będzie mógł blokować dystansowe ataki oponenta, które polegają przede wszystkim na kulach energii spadających na ziemię lub wysysaniu zdrowia i odnawianiu HP przez Gi Nattaka. W przypadku tego drugiego ataku musisz jak najszybciej oddalić się od oponenta, aby ten nie miał szans wysysać z Ciebie zdrowie. Gdy oponent przyzwie czaszki na arenę, graj Redem i przytrzymuj klawisz ataku, aby kompan mógł robić piruety i zadawać obrażenia wielu oponentom.
W drugiej fazie pojedynku przywołaj Summona, użyj zdolności drużynowych, a zadasz przeogromne obrażenia przeciwnikowi. Na samym końcu użyje on zdolności o nazwie Doom, która polega na zabiciu oponenta w wyznaczonym czasie. Masz na to kilka minut, więc na pewno sobie poradzisz.
Po wygranym starciu idź do obserwatora, aby otrzymać werdykt dot. próby. Potem wspólnie z Gi Nattakiem wsiądź na łódkę, co sprawi, że przeniesiesz się do Zacka i Biggsa. Idź tym pierwszym za przedstawicielem Avalanche.
Po dotarciu na miejsce walki z Rudem wróć do domu Aerith. Odpalisz kilka scenek, po których wrócisz do Clouda. Podążaj za drużyną na szczyt wioski Gi, po drodze zabijając oponentów. Koniec końców dojdziesz do kapłana, który powie, że musisz znaleźć się w świątyni Cetra.
Po wyjściu na zewnątrz z pomocą asystenta dowiesz się od Bugenhagena, że musisz ruszyć do Nibelheimu. Przy wejściu do wioski znajdziesz zakapturzonego mężczyznę. Na koniec rozdziału rusz już tylko do lądowiska i leć do nowego obszaru mapy.