Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 2: A New Journey Begins: Kalm, Grasslands, ranczo, Chocobo, Midgardsormr
Chapter 2 A New Journey Begins - Final Fantasy VII Rebirth.
Po obudzeniu się zejdź na parter w hotelu, po czym porozmawiaj z Brodenem, właścicielem lokalu. Dowiesz się, że musisz ruszyć do sklepu z bronią. Dołączy do Ciebie od razu Red XIII, z którym będziesz później zwiedzał miasteczko.
Warto podejść od razu do Tify, która stoi na lewo od wyjścia z hotelu. Jeśli chcesz zaskarbić sobie jej ufność, warto wspomnieć o miejscu, gdzie składałeś jej obietnicę. Potem rusz do zbrojowni Vendora, aby nauczyć się ulepszać swoje wyposażenie.
Po tym przejdź do biblioteki - pomów z Aerith i zgódź się na randkę w pobliżu wieży ciśnień. Potem zapoznaj się z systemem wydawania umiejętności i rusz do miejsca spotkania z dziewczyną. Potem biegnij za nią na szczyt budowli, aby miło spędzić czas i powspominać.
Gdy to uczynisz, to do Kalm trafi masa żołnierzy Shinry. Zejdź w dół i podążaj za Brodenem, tutejszym miejscowym, unikając walki. Potem zacznij wspinać się po belkach na maszt - przejdź po kładce, a potem wejdź do hotelu. Skorzystaj z przejścia w budynku, a przejdziesz do tuneli.
Po zjednoczeniu się załogi idź do wyjścia. Opuścisz miasto i dotrzesz do otwartego regionu - Grasslands. Idź do nowego znacznika misji (jest on koloru pomarańczowego). Bliżej farmy znajdziesz ludzi, którzy pracują przy belkach siana - pomów z jednym z rolników.
Potem rusz do doków - po drodze spotkasz Billa. Przy celu podróży zauważysz, że nie przejdziesz do regionu Junon, dopóki nie otrzymasz łodzi. Wcześniej jednak będziesz mógł skorzystać z pomocy Chocobo, więc wróć do mężczyzny, z którym wcześniej rozmawiałeś.
Powie o Chocobo i Billym, który wprowadzi Cię w temat wierzchowców. Musisz odnaleźć jednego z nich, a potem stanie się twoim kompanem - idź po śladach. Najpierw rusz do bramy wyjściowej, a potem odbij na południe. W ziemi zauważysz odbicia pazurów, więc biegnij za nimi w stronę lasu.
Na pierwszym rozwidleniu odbij w prawo, potem znajdziesz Chocobo w wysokiej trawie - to okaz z siedziskiem. Idź powoli przez wysoką trawę i obejdź Piko od prawej strony, aby nie zostać zauważonym. Uważaj także na dwóch kompanów - gdy patrzy w Twoją stronę, to poczekaj, aż się odwróci.
Na sam koniec zbierz kamień w wysokiej trawie blisko Piko i rzuć nim za ptaka, aby się odwrócił. Podejdź powoli do niego, nim upłynie czas, po czym oswobodź go. Będzie to teraz Twój wierzchowiec. Nim przejmiesz nad nim całkowicie kontrolę, wróć jeszcze na ranczo do Billy'ego.
Po tym spotkasz Chadleya, który odpowiada za materie Assess. W tej odsłonie nauczy cię on aktywować wieże, które odblokowują znaczniki na mapie. Potem wróć do Piko i naucz się na nim jeździć, biorąc udział w wyścigu. Następnie rusz do znacznika misji, do nowego regionu, aby zakończyć drugi rozdział przygody.
Będziesz musiał jednak wykorzystać Chocobo do przepłynięcia przez rzekę - nie ma innej drogi. Na samym końcu spotkasz węża z nordyckiej krainy. Jest to drugi boss w grze, a więc Midgardsormr.
Aby go pokonać, w pierwszej kolejności warto mieć w swojej drużynie Aerith oraz Barreta i grać tym drugim, aby go nie stracić na polu bitwy. Są to gracze, którzy potrafią atakować na dystans, a do węża nie opłaca się podchodzić, bo zaraz zada Ci ogromne obrażenia (Cloud może walczyć na blisko, wąż nie będzie się nim mocno interesował, a Ty z daleka będziesz go okładał postacią Barreta). Potrafi on kąsać głową (wtedy odskakuj w lewo lub w prawo) albo wsadzać głowę w piasek, a następnie wyprowadzać szybki cios w linii prostej.
Jego słabym punktem jest mróz - warto używać zaklęć czy jakichkolwiek zdolności bojowych bohaterów, które nakładałaby na Midgardsormra efekt zamrożenia (Blizzard standardowo posiada Tifa czy Aerith, lecz używaj go wtedy, gdy boss się nie wierci i stoi w miejscu, bo Blizzard musi jeszcze wybuchnąć!). To samo tyczy się, gdy już uda Ci się go oszołomić. Wtedy jakiekolwiek umiejętności związane z mrozem zadadzą mu największe obrażenia.
W trakcie starcia oponent będzie jeszcze posyłał fioletowe ogniki w Twoją stronę czy starał cię atakować z boku. W takich momentach wystarczy, że po prostu staniesz za drzewem (nie jest on w stanie je zniszczyć), więc możesz przeczekać serię uderzeń, a potem wrócić do zabawy. Gdy załadujesz Limit lub Synergy Abilities, to użyj tychże umiejętności, aby zadać wrogowi sporo obrażeń.
Warto też pamiętać o wpadnięciu w szał przez oponenta, gdy otrzyma Blizzarda na głowę. Podczas ziania ogniem, chowaj się za drzewem. Gdy zapadnie się pod ziemię, obserwuj otoczenie, a szczególnie wodę - zaraz wypełznie z niej i jeśli będziesz blisko niego, to zada ci on sporo obrażeń. Ponadto będąc za drzewem, uważaj na jego doskoki, gdy owinie się za innym drzewem. Potrafi on zadać obrażenia nawet wtedy, kiedy jesteś ukryty.
Nie zapominaj o jeszcze jednym ataku, jakim jest wywoływanie fal w losowych miejscach na ziemi. Gdy znajdziesz się w takim obszarze, szybko z niego uciekaj. Po pewnym czasie oponent zje jednego członka ekipy, a potem go wypluje - towarzysz ten powróci z naładowanym paskiem Limitu, więc użyj zdolności. Przyzywaj też Summony, a gdy wróg straci połowę HP, to będzie umieć zmienić wodę w ogień. Stawaj wtedy na kamieniach, aby nie tracić zdrowia.
Po pokonaniu bossa i przejściu do nowej lokacji rozdział zostanie zakończony.