Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 14: End of the World: Jenova, Finałowy Boss Sephiroth, Zakończenie
Chapter 14 w Final Fantasy VII Rebirth.
Po rozpoczęciu rozdziału idź za Aerith. Wybierz dla niej prezent, co nie ma większego znaczenia, po czym przejdziecie do smakołyków i wykonania fotografii. Potem po powrocie do rzeczywistości zabijaj Whispery i biegnij przed siebie. Obudzisz się ze snu.
Teraz znajdziesz się w zapomnianym lesie, a potem kapitolu. Idź przed siebie, schodząc na niższym poziom i eliminuj wrogów. Dobrze spisze się tutaj Tifa, która potrafi wykonywać zdolności bojowe z wysokim poziomem obrażeń. Po tym pojedynku wejdziesz do świątyni, gdzie warto przygotować się do finałowych bitew.
Najpierw zmierzysz się z Jenova Lifeclinger. Przeciwnik ten jest podatny na obrażenia od lodu i wiatru. Atakuj go na początku, uważając na jego macki oraz inne podstawowe ataki., które najczęściej są wykonywane w linii prostej - warto więc wykonywać tutaj ciągle uniki w lewo lub prawo, a unikniesz naprawdę sporej ilości ciosów. Gdy postawi na arenie barierę, zniszcz ją za pomocą zdolności z wymienionymi przed chwilą żywiołami. Dopóki tego nie uczynisz, nie wykonuj żadnych ataków drużynowych czy tym bardziej limitów, bo wróg będzie unikał wszelkich obrażeń.
Oponent dodatkowo potrafi atakować promieniami, więc gdy to robi, to uciekaj do tyłu i staraj się odnaleźć lukę między kolejnymi liniami, aby nie otrzymać obrażeń. Gdy Jenova wypuszcza kule, biegnij od lewej do prawej, a potem po kilku sekundach odbij w lewo, aby nie otrzymać żadnych obrażeń. Zwróć uwagę na to, że sojusznicy będą znikać z areny, lecz nie możesz ich ponownie przywołać - to zagrywka ze strony twórców, na którą nie da się wpłynąć.
Po zabraniu wrogowi przynajmniej 1/4 paska HP przeniesiesz się na większą arenę, gdzie pojedynek będzie prostszy. Zalecamy grać tutaj Cloudem, który będzie unosił się cały czas w powietrzu, a co za tym idzie, uniknie sporej części ataków ze strony oponenta. Dodatkowo przełączaj się często na Yuffie, aby używała swoich zdolności z podmuchem wiatru. Gdy oponent zostanie oszołomiony, użyj Limitów czy zdolności drużynowych.
Potem przyjdzie czas na ostatni etap walki. Jako Tifa użyj limitu na prawym skrzydle Jenovy, a następnie Reverse Gale, który zada Jenovie masę obrażeń. Po zniszczeniu right winga przełącz się szybko na Reda i zniszcz lewe skrzydło - użyj na zwierzaku zdolności Limitu, a na Barrecie Overcharge i innych dostępnych zdolności po szybkim naładowaniu paska ATB. Tym razem musisz działać szybko, bo inaczej Jenova będzie atakować kamień, na którym stoisz.
Następnie przełączysz się jeszcze na Clouda i Yuffie. Zniszcz głowę wroga - najlepiej używać teraz umiejętności, które po prostu zadają najwięcej obrażeń od samych ataków, takich jak Braver. Tym razem na Jenovę nie będzie dobrze działać nakładanie żywiołów typu zamrożenie. Po zniszczeniu wszystkich kończyn wroga przeniesiesz się na arenę, gdzie dobijesz oponenta. Zalecamy zagrać teraz chwilę jako Cait Sith, załadować 1 pasek ATB i użyć Moogle, dzięki czemu będziesz w stanie wykorzystać umiejętność Limitu. Dodatkowo atakuj wroga najlepszymi zdolnościami tylko wtedy, gdy nie unosi się obok niego czerwona poświata zapewniająca mu bariera. Odsuwaj się od niej i poczekaj, aż zakończą się jego ataki, dzięki czemu się odsłoni i będzie podatny na ciosy.
Po starciu odzyskasz HP oraz MP, a przy tym po scenkach rozpoczniesz starcie z Sephirothem. Oponent jest niesamowicie mobilny, więc musisz blokować jego ciosy i czekać, aż zakończy serię ataków. Po tym szybko wybierz jedną ze zdolności Zacka oraz Clouda, aby wrogowie mogli ją skutecznie użyć na antagoniście. Dodatkowo uważaj na spadające z nieba meteoryty, gdy Sephiroth zniknie z pola widzenia. Wtedy wykonuj po prostu szybkie uniki w lewo lub prawo.
Możesz przełączać się między bohaterami również wtedy, gdy oponent po prostu skupia się na jednej z postaci. Wtedy tą drugą możesz wykonać kilka zwykłych uderzeń lub użyć jakiejś zdolności. To najlepsza taktyka na Sephirotha, jeśli zależy ci na szybkim pokonaniu wroga. Gdy uda ci się mu zabrać pełen pasek HP, to wróg powróci chwilę później i tym razem stawisz mu czoła wyłącznie jako Cloud.
W tej walce jak najszybciej dostań się do ciała Sephirotha, aby zniszczyć jego "brzuch". Inaczej będziesz ciągle tracił HP, więc warto użyć tutaj nawet zdolności bojowej. Potem wspinaj się na górę i gdy znajdziesz się na kamieniu, unikaj (biegnąc) kul wysyłanych przez bossa, biegnąc od lewej do prawej lub od prawej do lewej. W przypadku posyłania uderzeń cięć od miecza wykonuj uniki. Staraj się też używać zdolności, które pozwolą ci dostać się bliżej głowy oponenta, dzięki czemu ominiesz wiele jego ataków.
Po zabraniu wrogowi 1/3 paska zdrowia wcielisz się w Barreta i resztę ekipy. Najpierw zajmij się Bahamutem, gdzie musisz unikać kule ognia, robiąc odskok w ostatnim momencie. Staraj się grać jak najwięcej Tifą, która jest najbardziej mobilna i swoimi atakami pięścią będzie w stanie bardzo szybko oszołomić wroga, sprowadzając go na ziemię atakami Overpower czy Reverse Gale.
Potem zniszcz szybko dwa skrzydła Sephirotha. Tutaj również przyda się Tifa ze swoimi mocnymi atakami - używaj szczególnie Overpower, a w połączeniu z kilkoma zwykłymi ciosami skrzydło zostanie zniszczone. Dzięki temu padnie też Bahamut, choć możliwe, że zostanie on w międzyczasie wskrzeszony - mimo osłabienia warto zająć się nim w pierwszej kolejności, a dopiero później głównym bossem.
W dalszej części pojedynku wrócisz do Zacka, który musi rozwalić klatkę piersiową wroga, a potem zadawać mu obrażenia. Co warto zaznaczyć, podczas tej walki możesz używać zdolności drużynowych, ponieważ Zack łączy się z Cloudem.
Gdy wrócisz do Tify i Yuffie, będziesz zmuszony pozbyć się rdzenia Sephirotha. Nim to nastąpi, rozwal dwa skrzydła - ich kolor sugeruje, jakiego atakuje użyje zaraz oponent. Jeśli są na biało, to uważaj na Blizzard, a więc odłamki lodu zrzucone w dół. Jeśli fioletowe, to na błyskawice, jeśli czerwone, to na ogień itd. Przy każdym ataku powinieneś cofać się, aby nie zostać uderzonym, bo wróg ma zasięg wyłącznie w pobliżu rdzenia. Natomiast aby zniszczyć skrzydła, używaj swoich zaklęć - takich, na które wróg nie jest obecnie odporny (kolor skrzydeł sugeruje, jakiego zaklęcia w danym momencie nie używać).
Czerwone skrzydła są podatne na magię lodu, gdy są białe, atakuj ogniem, przy fioletowych używaj wiatru, podczas gdy na zielone najlepiej działają błyskawice.
Następny etap walki to prawdziwa forma Sephirotha. W starciu pomoże Ci Aerith, więc wykorzystaj dziewczynę jako osobę, która będzie cię leczyć i podbijać statystyki lub narzucać efekty ochronne, typu bariera. Wróg nie jest podatny na żywioły, jednakże warto wspomnieć, że gdy tym razem wykonuje serię ciosów, możesz używać bloku i zdolności kontrataku z wykorzystaniem Aerith. Wybije to finałowego bossa z równowagi.
Gdy tylko wróg uniesie się w powietrzu, zniszcz jak najszybciej jego skrzydło. Mocno go to osłabi, dzięki czemu odsłoni się na kilka sekund i będzie podatny na ataki. Te najlepsze zostaw na moment, gdy będzie w stanie Staggered, a te mniejsze, jak Braver czy Firebolt Blade, użyj właśnie teraz. Dodatkowo gdy wróg jest oszołomiony, a Cloud używa zdolności, jako Aerith użyj zdolności ochronnych na Clouda. Ponadto w drugiej fazie walki dojdą nowe ataki - gdy oponent zaczyna rzucać w Ciebie Whisperami, trzymaj go na dystans i uważaj na ataki, wykonując ciągle uniki. Gdy Sephiroth ładuje długo moc, biegnij z lewej do prawej, aby nie otrzymać ogromnej ilości obrażeń od promieni. Jeśli je dostaniesz, to ulecz się z pomocą Aerith.
W trzeciej fazie pojedynku, gdy wróg znika z areny, uważaj na przeszywający atak od tyłu. Ponadto gdy wbije miecz w ziemię, jak najszybciej się od niego oddal, bo zacznie wypuszczać coraz dalej od siebie naelektryzowane kule. Pamiętaj przy tym też o ataku Whirlwind, kiedy oponent wbija miecz w ziemię - wtedy Sephiroth wywołuje potężne tornado, przed którym musisz uciekać lub przełączać się między bohaterami i atakować wroga, gdy ten unosi się nad swoim orężem.
Najcięższy moment to ten, kiedy wróg zabierze Ci niemalże cały pasek HP. Dzieje się tak w momencie, gdy oponentowi zostanie 2/3 paska zdrowia, więc pamiętaj, aby na ten moment zabawy zostawić sobie przynajmniej jeden pasek ATB u Aerith i Clouda, aby ci mogli jak najszybciej użyć zaklęcia leczniczego lub najmocniejszej mikstury uzupełniającej zdrowie. Gdy oboje padną, to będziesz musiał ponowić pojedynek. U Aerith pamiętaj o jej dodatkowym ataku Ward Shift, dzięki któremu może szybko przenieść się w inne miejsce, co też uzupełnia ATB. Jej zdolność Limitu również leczy siebie i sojuszników, więc warto ją zostawić na ten moment.
Teraz obejrzyj finałowe sceny - gratulujemy, ukończyłeś Final Fantasy VII Rebirth!