Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 13: Where Angels Fear to Tread: świątynia starożytnych, grawitacja, Reno
Chapter 13 w Final Fantasy VII Rebirth.
Po obejrzeniu scenek i dotarciu łodzią na północ idź przed siebie w stronę świątyni starożytnych. Zauważysz wielu żołnierzy Shinry, więc wyeliminuj ich.
Następnie otwórz podwójne drzwi do środka i przejdź za drzewo, gdzie znajdziesz przejście do kolejnego pomieszczenia. Potem przechodź przez kolejne poziomy labiryntu.
Finalnie dotrzesz do komnaty, gdzie przestawisz grawitację. Przesuń pierścień o 180 stopni, a potem potwierdź wybór, aby przejść dalej. Po zabiciu dwóch owadów idź do zakapturzonej osoby i wejdź po liściach dalej.
Tam znowu zmień grawitację o 180 stopni. Będziesz musiał iść na północ, potem odbijesz w lewo na zachód, a następnie wejdź schodami do góry, idąc po raz kolejny na północ.
Zauważysz tam kolejne miejsce do zmiany grawitacji, więc skorzystaj z niego. Tym razem przesuń kwadrat o 90 stopni w lewo w kierunku, w którym stoi zakapturzony mężczyzna.
Dzięki temu chwycisz za liście i wejdziesz wyżej. W kolejnej lokacji, po minięciu misy, z której leje się woda w dół, przejdź do miejsca z wrogami i kulą. Chwyć ją i przestaw pod liście, abyś mógł się po nich wspiąć do góry.
Potem na górze wskocz do wody, tak jak żołnierze Shinry, i biegni na południe, a potem w żółtej komnacie przestaw kwadrat o 90 stopni w lewą stronę. Wejdź po schodach do góry dwukrotnie, a znajdziesz na szczycie nową materię.
Teraz wróć do komnaty i znowu użyj grawitacji, aby wrócić do poprzedniej lokacji i skorzystać z fioletowej komnaty, gdzie musisz przestawić kwadrat o 90 stopni w prawo. W dalszej części lokacji spotkasz wielu żołnierzy Shinry.
Kawałek dalej wejdziesz na arenę i zmierzysz się z Red Dragonem. Smok potrafi atakować uderzeniami z pyska i są to serie po 3 ciosy, które musisz blokować. To samo rób w przypadku, gdy oponent zieje ogniem, ponieważ nie możesz po prostu uniknąć tego ataku. Dodatkowo gdy jest daleko i puszcza w Twoją stronę kulę ognia, tutaj możesz wykonać odskok w innym kierunku.
Wróg jest podatny na obrażenia od lodu, śniegu czy zimna. Warto używać zaklęcia Blizzard, które przerywa jego uderzenie i wprowadza go w oszołomienie. Dobrze spiszą się także zdolności drużynowe czy te zadające wrogowi po prostu sporo obrażeń - jednocześnie wypełniając jego pasek oszołomienia. Podczas pojedynku postaraj się też szybko pozbyć głowy potwora, aby ten nie mógł ziać ogniem.
W drugiej fazie starcia zmianie ulegnie grawitacja. Oponent będzie posiadał teraz 3 czułe punkty, w tym klatkę oraz skrzydła. Jeśli chcesz, aby upadł na ziemię i nie mógł latać, zniszcz skrzydła. Gdy zostanie oszołomiony, zalecamy zniszczyć klatkę, dzięki czemu straci sporo HP. Gdy ucieknie z areny, a na niej pojawi się wielka kula energii, to przyzwij Summona i cofnij się do tyłu, bo wróg wypuści zaraz lawę.
Po wygranej walce przejdź przez komnaty i wejdź w interakcję z obiektem na piedestale. Uruchomi to scenkę, po której rozdzielisz się z Aerith, Redem i Yuffie. Idź przed siebie, przejdź przez drzwi, a potem przechodź przez ścieżkę z filarami, gdzie towarzyszą ci mocne podmuchy wiatru. Po skorzystaniu ze schodów wejdź po liściach dalej.
Po przejściu blisko krawędzi rusz na arenę z wrogami. Potem przy kolejnych filarach przechodź cały czas do przodu, uważając na podmuchy wiatru. Postaraj się odbić w lewo do miejsca, gdzie jest kula i przenieś ją bardziej na północ, aby zatrzymać wiatr kawałek dalej.
Dzięki temu przejdziesz dalej po drugiej stronie obiektu (od prawej strony). Zabij wrogów, po czym odbij na zachód w stronę kolejnych liści. Wybij wrogów w posterunku, a potem zacznij biec po zniszczonych kolumnach budowli. Potem wybij żołnierzy i kontynuuj drogę.
Dotrzesz do Rude i Reno, choć Turkowie uciekną. Powrócisz więc do Aerith, Yuffie oraz Reda. Czarodziejka nauczy się napełniać ołtarze esencją i torować drogę do celu. Musisz stawać na czerwonych płytach, szukać ołtarza i kręcić lewym analogiem.
Przejdź dalej - dowiesz się, że aby napełniać energię, musisz niszczyć choćby zielone kryształy, a potem przytrzymywać klawisz trójkąta odpowiedzialny za modlitwę. Dzięki temu będziesz zdobywał esencję. Potem stań na czerwonej płycie i utoruj sobie drogę dalej.
Musisz napełnić ołtarz przed sobą, a potem zejść schodami w dół. Napełnij znowu się esencją, a następnie napełnij ołtarz wysunięty najbardziej na północ. Będzie to możliwe dopiero po aktywowaniu ołtarza na zachodzie.
Potem wrócisz do Clouda i Tify oraz Barreta. Wybijaj wrogów i staraj się ruszyć za Turkami. W międzyczasie, tak jak wcześniej, chwyć za kulę i przesuń ją w stronę przepaści - gdzie wieje wiatr. Dzięki temu będziesz mógł przejść na drugą stronę świątyni.
Tam znowu zauważysz przepaść, którą przekroczysz dopiero po zepchnięciu kuli. Biegnij w prawo po schodach do góry, a potem zrzuć w dół pierwszą kulę. Teraz przejdź na większą arenę, gdzie znajduje się wieża, a na jej szczycie druga kula.
Obróć mechanizm, aby napełnić go esencją, a kula osunie się w dół, torując ci przejście do miejsca z wrogami. Wcześniej pokonaj jeszcze Ironclada, który jest podatny na obrażenia od energii czy ogólnie porażenia. Ważne jest, aby atakować jego czułe punkty. Gdy zostanie oszołomiony (Staggered), to uderzy w wieżę.
Teraz przejdź do miejsca nad przepaścią i odbij w prawo, gdzie będziesz mógł kontynuować drogę do Reno. Zalecamy też odpocząć na ławce, aby przygotować się do pojedynku.
Podczas walki z Reno i Rudem uważaj przede wszystkim na ich mobilność. Potrafią oni wykonywać wspólnie ataki, więc gdy nie atakujesz, trzymaj przycisk odpowiedzialny za blokowanie lub wykonuj ciągle uniki - szczególnie wtedy, gdy wrogowie są w powietrzu. Zapamiętaj sobie też, że Reno jest podatny na ataki związane z ogniem i podpalenie, kiedy Rude nie przepada za wiatrem i podmuchami.
Staraj się też trzymać daleko od wrogów, ponieważ Rude potrafi np. uderzać w ziemię i wysyłać promienie w odstępach co kilkanaście stopni. Gdy Reno zaczyna atakować kogoś seriami, to szybko przełącz się na innego bohatera (najlepiej Tifę albo Clouda), aby wybić oponenta z równowagi i przerwać jego ataki. Co więcej, używaj Reverse Gale (zdolności Tify) na Rude'a, a na Reno dobrze przyda się Firebolt Blade Clouda. Ogólnie rzecz biorąc, zalecamy najpierw pokonać Reno, bo jest prostszym przeciwnikiem do ubicia.
W drugiej fazie starcia arena zostanie powiększona, lecz wrogowie wciąż będą posiadać te same uderzenia. Nowością jest Swift Stance Reno, gdzie bohater potrafi wywołać na arenie linie z prądem. Nie wchodź w nie, bo wtedy zostaniesz porażony i stracisz trochę HP. Druga faza pojedynku to też najlepszy moment na użycie Limitów i zdolności drużynowych, bo trzeciej nie będzie.
Po wygranej walce zjednoczysz się z drugą drużyną. Wrócisz jednak jeszcze na chwilę do rozgrywki jako Aerith. Zbierz esencję i idź przed siebie, aktywując kolejny ołtarz. Twoim następnym celem będzie zniszczenie mazi przy dwóch innych kryształach - tych, które świecą na czerwono.
Przy nich znajdziesz Hecteyes oraz Floating Death. Ten drugi jest podatny na obrażenia od elektryczności, kiedy wróg z mazi nie lubi ognia, mrozu i elektryczności. Po wszystkim wróć na płytę i zacznij iść w kierunku Clouda. Potem rusz na północ.
Dostań się na niższe poziomy, a zawalczysz tam z Eleną oraz Tsengiem. Tak jak w przypadku walki w kopalni, najpierw zalecamy zająć się Eleną, która jest podatna na ataki od błyskawic (np. zaklęcia Thunder czy Static Shock od Yuffie zrobi tutaj świetną robotę) czy ogólnie porażenia. Przeciwniczka ma gorsze ataki i mniejszą ilość HP, więc warto najpierw wyeliminować ją. Groźniejszy jest Tseng, który nie lubi śniegu i zamrożenia.
Tseng atakuje najczęściej w zwarciu, więc warto trzymać go na dystans, a gdy jest blisko Ciebie, to staraj się przełączać na innego bohatera. Wykonuj też ciągle uniki, gdy skupia się na Tobie, bo wróg bardzo często puszcza kule energii lecące w linii prostej. Podobnie zachowuj się przy Elenie, choć kobieta potrafi atakować z dystansu dzięki swojemu pistoletowi.
W drugiej fazie pojedynku świetnie będzie użyć Statis Shock, gdy wrogowie połączą się w pary. Dzięki temu wybijesz Elenę z rytmu i przerwiesz kombinacje ciosów ze strony Turków. Przy tym wszystkim pamiętaj, że gdy załadujesz zdolność bojową Reda (Vengeance Mode), aktywuj ją wtedy, gdy chociaż jeden z oponentów zostanie oszołomiony w stanie Stagged. Dzięki temu będziesz zadawał mu przeogromne obrażenia.
Po wygranym pojedynku wszyscy ponownie się spotkają.
Poprzednia
FINAL FANTASY VII REBIRTH - SOLUCJAFinal Fantasy VII Rebirth - Rozdział 12: A Golden Key: Tiny Bronco, Randka, Don Corneo, Turki, Rufus
Następna
FINAL FANTASY VII REBIRTH - SOLUCJAFinal Fantasy VII Rebirth - Rozdział 13: Where Angels Fear to Tread: Tseng, Próby, Sephiroth, Czarna materia