Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 7: Those Left Behind: starożytni, Custom Valkyrie, kopalnia
Chapter 7 w Final Fantasy VII Rebirth.
Dotrzyj do znacznika misji po zrekrutowaniu misji, a znajdziesz się w fabularnym regionie. Wejdź na teren starożytnych, a potem wspólnie z Aerith i Redem rusz do znacznika.
Znajdziesz się po chwili blisko wyjścia z kolejki liniowej - idź dalej w kierunku północy ścieżką. Na kamieniach będziesz znajdował żółte malunki zostawiane przez Yuffie.
Finalnie dotrzesz do Hikera, podróżniczego. Następnie spotkasz kraby - uderzaj je w głowę, aby zadawać obrażenia, bo pozostałe części ciała są osłonięte skorupą. Na samym końcu znajdziesz się przy bramie - zauważysz też helikopter Shinry.
Kolejnym krokiem jest dotarcie na lądowisko i walka z Custom Valkyrie. Jest to powietrzny przeciwnik, który zostawia na arenie ogień. Gdy atakuje karabinem maszynowym, wykonuj uniki w jedną stronę, w lewo lub prawo. Gdy atakuje swoimi skrzydłami, to wykonaj blok i nie wchodź w rozpalone miejsca, bo wtedy stracisz HP. Uważaj też na wirujące skrzydła, lecz unieruchamiające Valkyrie - wtedy po prostu uciekaj jak najszybciej do tyłu, bo ogień będzie coraz bardziej się rozrastał.
W tym pojedynku warto grać Aerith - gdy wróg się na niej skupi i zacznie atakować (czy nawet laserem), możesz użyć Ward Shift, który teleportuje czarodziejkę w losowe miejsce. Dzięki temu unikniesz wielu obrażeń.
Sama Custom Valkyrie jest podatna na obrażenia od wiatru czy elektryczności. Możesz używać zaklęcia Aero (jest najlepsze!) czy Thundera Clouda/Reda (o ile to ustawiłeś), gdy wróg jest w powietrzu, a postacie walczące w zwarciu nie mogą go dosięgnąć. Aerith natomiast posiada masę umiejętności wietrznych, więc warto je wykorzystywać. Natomiast na Clouda i Reda przełączaj się wtedy, gdy Valkyrie zatrzyma się w miejscu i zacznie odnawiać energię (zostanie chwilowo zamrożona). Wtedy możesz atakować go w zwarciu.
Tradycyjnie zostaw Limity czy Zdolności Drużynowe na moment, gdy wróg zostanie oszołomiony. Gdy straci połowę HP, to otrzyma nową umiejętność związaną z laserem. Wtedy też najlepiej używać Aerith i wykonywać Ward Shift, gdy laser przybierze biały promień. Ewentualnie blokuj te ataki jako Cloud lub Red, bo nie możesz ich uniknąć.
Po wygranej walce wcielisz się w Zacka. Idź na górę do Aerith, a po scence otwórz bramkę jako Cloud. Przegrupuj się z ekipą, po czym przejdź do nowego obszaru - Corel reaktora. Idź za Yuffie, a potem spotkasz wielkiego potwora, którego będziesz musiał zabić w dalszej części gry.
Teraz przejdź do windy, a następnie wejdziesz na teren kopalni jako Yuffie, Tifa oraz Barret. Po wybiciu oponentów musisz przestrzelić linię przy zamku i maszynie otwierającej drzwi. Potem w kopalni odbij od razu w lewo, a przy przepaści zauważysz po drugiej stronie generator.
Po rozmowie z Barretem zabierz linę ze stołu i przejdź na drugą stronę, wykorzystując nowy gadżet. Teraz wróć do szybu windowego pod linę. Na górnym poziomie kopalni, nad kolejną przepaścią, znowu zauważysz miejsce do zaczepu na linę, więc wykorzystaj je.
Stąd przeskocz na kamień, z którego obniżysz sobie belkę po lewej stronie od tej pierwszej (patrząc od strony kopalni). Skocz na kładkę, otwórz skrzynię, a potem odwróć się za siebie, aby wdrapać się po żółtych krawędziach do góry. Tam zabij ptaka i skorzystaj z panelu, aby Barret oraz Tifa wjechali windą do góry.
Jeszcze wyżej skorzystaj z tyrolki, aby dostać się do głównej części kopalni.