Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 11: The Long Shadow of Shinra: Vincent, Forgotten Speciment, Galian Beast
Chapter 11 w Final Fantasy VII Rebirth.
Po odblokowaniu drzwi z pomocą kodu idź porozmawiać z hologramem Hojo.
Po tym zmierzysz się z potworem o nazwie Forgotten Specimen. Oponent potrafi bardzo szybko doskakiwać do bohaterów, więc możesz grać jak Aerith, aby to na niej skupiał się wróg. Gdy będzie blisko i spróbuje zaatakować kulą lub swoimi dłoniami, użyj Ward Shift, aby czarodziejka mogła szybko się przemieścić do innego miejsca.
Możesz grać również Barretem, który podczas blokowania absorbuje sporo obrażeń oponenta. Jego atakami jest również Thunder, a więc błyskawica, której nie unikniesz, więc tutaj również używaj blokowania. Najgroźniejszy atak to doskok i uderzenie kulą o ziemię. Obszar ataku jest bardzo mały, lecz jeśli będziesz blisko wroga, to otrzymasz sporo obrażeń. Warto więc w tym momencie przełączyć się także na Cait Sith, który bez problemu dostanie się na tyły wroga za pomocą szybkich uników.
W drugiej fazie starcia oponent będzie przechodził przez metamorfozy, lecz nie zmieni się tutaj zbyt wiele w przypadku jego ataków i odporności na większość żywiołów. Najlepiej będzie wykonywać rozmaite kombinacje zwykłych uderzeń bohaterów, nie zważając na zaklęcia i umiejętności dot. ognia, zimna, wiatru czy porażenia. Dodatkowo oponent będzie umieć zatruć arenę Mako, więc nie wchodź w te miejsca. Gdy pojawią się jego dwie kończyny, to ostrzelaj je Barretem lub po prostu użyj najlepszych umiejętności, w tym limitów, na głównego wroga, aby szybko go pokonać.
Po walce skorzystaj z kolejnej windy, a przegrupujesz się z pozostałą częścią ekipy. Potem przejdź przez drewniane drzwi z lewej strony, gdzie znajdziesz trumnę i Vincenta. Podczas dialogu odpowiedz, że wrogiem może być choćby Sephiroth - nie ma to większego znaczenia.
Po rozmowie Vincent odblokuje drzwi Shinry, więc przejdź przez nie, po czym skorzystaj z terminala. Potem idź za kablami, a po scence rozpoczniesz kolejne starcie - tym razem z Galian Beast. Potwór jest bardzo mobilny i atakuje pazurami, więc gdy jest blisko ciebie i zacznie atakować, blokuj uderzenia lub wyprowadzaj potężne kontrataki. Dobrze spiszą się też uniki, jeśli wykonasz je wtedy, gdy widzisz, że wróg szykuje się do ataku.
Galian Beast jest podatny na ataki związane z ogniem. Ma je każdy towarzysz, niezależnie od zdolności bojowych czy posiadanych standardowych zaklęć. Próbuj więc podpalić oponenta, a przerwiesz jego większość ataków, a dodatkowo wybijesz go z rytmu i oszołomisz w krótkim odstępie czasowym.
W drugiej fazie starcia oponent stanie się jeszcze mobilniejszy. Teraz kluczem do sukcesu jest bardzo szybkie przełączanie się między bohaterami. Gdy wróg skupia się na jednym z protaognistów, to przełączaj się szybko na innego, aby ten, który musi uporać się z atakami wroga, mógł je blokować w idealnym momencie. Warto wykorzystywać do tego Barreta, który zazwyczaj jest bardzo daleko i przełączenie się na niego sprawi, że wróg przestanie przez chwilę atakować, aby dobiec do owego członka ekipy. A gdy już się przy nim znajdzie, przełącza się na bohatera, którego Galian Beast zostawił daleko w tyle.
Po wygranej walce opuść budynek, a spotkasz Roche'a. Będziesz musiał z nim stoczyć pojedynek, choć nie jest on bardzo wymagający. Wróg potrafi atakować mieczem, tak jak grywalny bohater. Blokuj jego uderzenia lub oddalaj się od nich do tyłu, wykonując uniki. Wykonuj serie ciosów, a załadowane ATB spożywaj przede wszystkim na mikstury lecznicze, bo niemożliwe jest unikanie wszystkich uderzeń Roche'a.
Po oszołomieniu go użyj zdolności Limitu, a aktywujesz drugą fazę pojedynku. W niej Roche będzie bardzo osłabiony, więc w mgnieniu oka go oszołomisz, a potem dobijesz.
Po wygranym pojedynku z bossem przeniesiesz się do Midgardu siedziby SEC, a potem wrócisz do Nibelheimu. Teraz rusz z wykorzystaniem samolotu Cida do Corel, a dokładniej do regionu Gold Saucer. To zakończy ten rozdział gry.