Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 9: The Planet Stirs: buggy, Gongaga, Cissnei, reaktor, Specimen
Chapter 9 w Final Fantasy VII Rebirth.
Po dotarciu na południe mapy w samochodzie nie steruj pojazdem, bo ten sam jedzie w stronę znacznika. Dopiero po scence z Yuffie przejmiesz kontrolę nad wozem.
Jedź na południe mapy, przejedź przez rzekę, a dostaniesz się do Gongagi - zalesionej jaskini. Potem znajdziesz się w dżungli, przez którą musisz przebiec pieszo do wioski oddalonej o kilkaset metrów.
Po dotarciu do znacznika spotkasz Cissnei, zarządcę osady. Potem skorzystaj z jej domu, aby odpocząć i wyjdź na zewnątrz. Biegnij na wschód, a zauważysz, że Aerith weszła do budynku z czerwonej cegły z innymi towarzyszami.
W środku spotkasz rodziców Zacka Faira. Potem wyjdź z Aerith na zewnątrz, pociesz dziewczynę, a potem odpocznij w domu Cissnei. Po pobudce biegnij za Yuffie w stronę reaktora, a potem z Redem, Cait Sith i Barretem do miejsca misji.
Gdy będziesz około 250 metrów przed celem misji, to zauważysz rzekę i przeszkody w postaci rur - musisz przepłynąć wodą do miejsca reaktora. Potem przejdź przez dziurę w bramce, obejrzyj scenkę, a po niej zejdź w dół i kontynuuj drogę jedyną ścieżką.
Dotrzesz do Whisperów, za którymi musisz podążać. Przy generatorze zauważysz kabel na kładce z lewej strony - weź wtyczkę do ręki i przypnij ją do maszyny z panelem świecącym na czerwony kolor. Potem znajdziesz się w sekcji kontrolnej.
Tutaj wejdź do góry, a potem przejdź po kładce na prawo w stronę i zeskocz do wody. Musisz podnieść poziom wody, więc odbij od razu w lewo i przejdź na kolejną kładkę.
Na górze znajdziesz przejście do pomieszczenia kontrolnego. Wejdź w interakcję z panelem, lecz nim to zrobisz, podejdź do generatora z lewej strony, odsuń skrzynię napinającą kabel, a potem chwyć za rzeczony element i podepnij go do generatora.
Teraz aktywuj podniesienie wody i wróć do niej, aby przejść na drugą stronę. Potem kawałek dalej natkniesz się na ławkę, więc odpocznij i wyjdź na zewnątrz, aby spotkać Scarlet i jej zmutowanych wrogów.
Alagamy nie są jednak zbyt potężne. Atakuj je seriami ciosów, a potem oddalaj się, gdy widzisz, że zaczynają atakować. Idealna jest tutaj zdolność Clouda Triple Slash.
Finalnie znajdziesz się w miejscu, gdzie zawalczysz z eksperymentem Hojo - Specimen H1024. Uważaj na jego ataki dłonią - zamiast się oddalać z wykorzystaniem uników, lepiej będzie zbliżyć się do wroga i odskakiwać w lewo lub prawo. Gdy natomiast oponent wypluwa zieloną energię z pyska, to wtedy wykonuj ciągle uniki w lewo, ponieważ wróg atakuje od prawej do lewej w tym przypadku.
Jego słabością jest lód czy zamrażanie. Niemalże wszyscy bohaterowie posiadają jakieś zdolności bojowe związane z zamrażaniem, podobnie zresztą jak zaklęcia. Ponadto warto używać Cait Sitha - a dokładniej jego umiejętności przyzywania i ujeżdżania Moogle'a. Kotu bardzo szybko ładuje się umiejętność Limitu, więc przywołuj najpierw zwierzaka, a potem używaj owego skilla.
Dodatkowo gdy oponent używa Thunder (błyskawic), bądź gotowy na wykonanie bloku lub idealnego bloku, po którym będziesz w stanie wykonać szybki kontratak. Na ogół zalecamy grać tutaj Barretem, który będzie utrzymywał się na dystans. Jeśli wróg skupi się właśnie na tym przeciwniku, to warto przełączać się szybko na Clouda, który będzie mógł wtedy okładać go od tyłu czy boku za pomocą swoich umiejętności walki w zwarciu.
W drugiej fazie starcia oponent stanie się potężniejszy, ale po scence zalecamy użyć wszelkich limitów (o ile wróg nie zostanie zaraz oszołomiony, bo w takim przypadku lepiej zostawić te zdolności na później) czy zdolności drużynowych. Dodatkowo podczas jego ataków o nazwie Mako lub Fire najlepiej będzie szybko zachodzić go od tyłu (nie dosięgnie cię wtedy jego radar), jeśli walczysz w zwarciu jako Cloud.
Po starciu przeniesiesz się do dziewczyn. Na Chocobo rusz w stronę reaktora - wykorzystuj grzyby, które wyrzucają w powietrze, a dostaniesz się do celu misji w mgnieniu oka. Przy parkingu wybij żołnierzy, a potem zacznij się wspinać za pomocą nowego gadżetu i wejdź do obiektu tą samą drogą, co Cloud.
Ścieżka zmieni się przy kładkach - ze względu na podniesiony poziom wody dotrzyj na ostatnią platformę i odwróć się za siebie do góry, aby skorzystać z pistoletu. Wybijaj oponentów, dostając się na koniec lokacji - tam znowu użyj wspinaczki i rusz w stronę światła nad Tobą.
W kolejnym obiekcie zabij wrogów i wejdź po drabinie z lewej strony do góry. Potem od drzwi po prawej stronie znajdziesz kolejny element do wspinaczki. Dotrzyj na samą górę, przesuń generator prądu najbliżej ściany i potem zjedź po linie w dół.
Teraz podłącz kabel do zasilania, aby otworzyć sobie drzwi. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, zabijaj ciągle wrogów i idź jedyną dostępną tutaj drogą. Dotrzesz do ławeczki, a potem prosto do reaktora, gdzie była reszta ekipy.
Poprzednia
FINAL FANTASY VII REBIRTH - SOLUCJAFinal Fantasy VII Rebirth - Rozdział 8: All That Glitters: więzienie, roślinki, Piko, Dyne, Anuran Suppressor
Następna
FINAL FANTASY VII REBIRTH - SOLUCJAFinal Fantasy VII Rebirth - Rozdział 9: The Planet Stirs: Scarlet, Crimson Mare, Ryba, Lifestream, Cid