Final Fantasy VII Rebirth - Rozdział 8: All That Glitters: więzienie, roślinki, Piko, Dyne, Anuran Suppressor
Chpater 8 w Final Fantasy VII Rebirth.
Użyj szybkiej podróży, aby wrócić do Battle Square. Po rozmowie z Dio biegnij za Cait Sith do windy, a potem znajdziesz się w więzieniu i zostaniesz ogłuszony.
Potem poznasz Gusa oraz Gartha. Idź za tym drugim do Esther oraz Billy'ego, a dowiesz się, że musisz znaleźć jedzenie dla Chocobo z farmy - Piko. Pierwszą rzecz znajdziesz u sprzedawcy w barze obok tablicy z ogłoszeniami.
Zdobądź klucz i biegnij do nowego znacznika, gdzie dotrzesz do jaskini. Gdy wejdziesz dwa razy po schodach, to zauważysz roślinkę, którą ukradnie kaktus. Biegnij za nim, przeskakując nad przepaścią, a potem wspinając się wyżej.
Znajdziesz tam wroga, którego bardzo łatwo pokonasz z wykorzystaniem zaklęcia Aero. Potem wykorzystaj kotwiczkę i przejdź do tunelu. Biegnij w prawo, rozwal dwa Clawy i dotrzyj do kaktusa, przechodząc po rurze czy wbiegając na wzgórze.
Wybij Cactulary i zabierz jedzenie. Wróć po tyrolce z lewej strony do więzienia. Potem drugie jedzenie znajdziesz blisko agresywnych mężczyzn na lewo od graczy w karty. Idź do alejki z prawej strony i wyjdź na arenę, gdzie pokonasz wrogów i zbierzesz pożywienie.
Potem dotrzyj do mężczyzny biorącego udział w grze wspólnie z 4 innymi osobami. Wysłuchaj go, odbierz kartki i zacznij przeszukiwać pobliskie lokacje - okaże się, że Ursain mówi prawdę (pierwsza osoba od lewej). Pierwsza z nich znajduje się na południu i prowadzi do zejścia w dół w stronę rur. Znajdziesz tutaj arenę do walki.
Po rozmowie z bramkarzem weź udział w 3 wyzwaniach. W tym finałowym atakuj psa ognistymi zaklęciami i zdolnościami, bo to jego słabość. Po wygraniu 3 pojedynków otrzymasz roślinkę. Teraz wyjdź i rusz do głównej bramy dolnego Corel, a znajdziesz tam kolekcjonera kart.
Poprosi on o wygranie z trzema graczami w karty - uczyń to, a potem wróć do niego, aby otrzymać roślinkę. Będzie to już piąta, jeśli wykonywałeś wszystkie aktywności wspólnie z poradnikiem. Możesz przejść teraz jeszcze do Desert Rush, które znajduje się tuż obok stajni.
W tej zabawie kluczowe jest rozwalanie skrzyń - tych ze znakiem błyskawicy, które umożliwiają ci zniszczenie pudełka stojącego na głównej drodze. Warto też niszczyć skrzynki dodające czas - są one dość małe i często umieszczane w alternatywnych lokacjach.
Po wszystkim wróć do Piko i nakarm Chocobo, po czym za pozostałe rośliny możesz kupić u Esther komplet stroju. Po wszystkim pomów z Garthem i finlanie idź z Ester do miejsca, gdzie odbędzie się wyścig. Potem wejdź do symulatora, aby poćwiczyć jazdę.
Mechanika jest dość prosta - przytrzymuj R2, aby driftować, a więc nie tracić sporo prędkości, a skręcać zwierzakiem w lewo lub prawo. Po wygraniu zawodów wrócisz do ekipy i zejdziesz do tuneli, gdzie ruszył Barret. Gdy z nich wyjdziesz, to zauważysz ptaka, za którym musisz podążać.
Wybij kilku wrogów po drodze, a finalnie znajdziesz się blisko osady i trąby powietrznej. Pomoże wam ją przetrwać zaginiony kompan, który opowie, kto stoi za zabójstwami. Potem przejmiesz kontrolę nad Barretem, który skonfrontuje się z Dyne.
Po wejściu do szopy i rozmowie rozpoczniesz walkę z Dyne. Przeciwnik używa swojego karabinu, więc gdy strzela w Twoim kierunku, to chowaj się za przeszkodami. Gdy skończy atakować, to wykorzystaj swoje zdolności strzeleckie (oraz aktywuj Overcharge), aby zadać mu sporo obrażeń. Wykorzystuj Maximum Fury czy Fiery Impulse (wróg nie lubi ognia), aby go oszołamiać. Nie stój też na linii obszarowych skillów wroga, bo często przechodzi przez nie promień zadający obrażenia.
Po pierwszej scence oponent wyrzuci na arenę granaty, które oznaczają obszar. Nie wchodź w nie, aby nie zostać spowolnionym. Dodatkowo gdy widzisz, że karabin oponenta się ładuje, to schowaj się szybko za osłoną, aby nie otrzymać obrażeń od laseru.
W trzeciej fazie pojedynku Dyne przemieni swoją dłoń w potwora. Gdy atakuje z lewej do prawej, blokuj ciosy. Gdy podąża jego ramię w ziemi i wyskakuje na zewnątrz, wykonuj unik, gdy będzie blisko Ciebie. Uważaj też na lasery, które się łączą - najlepiej odskakiwać do tyłu, a potem w prawo lub lewo, aby nie zostać rannym. To samo tyczy się wystrzeliwanych kul z broni. Podczas całej walki pamiętaj również o używaniu mikstur leczniczych, bo standardowo Barret nie ma zaklęcia związanego z uzdrawianiem.
Po starciu i scence jako Cloud biegnij do oddziałów Shinry. Będziesz musiał walczyć z Palmerem, który siedzi w maszynie o nazwie Anuran Suppressor. W pierwszej fazie pojedynku warto trzymać się w powietrzu i atakować wroga, gdy nie jesteś na ziemi - dzięki temu unikniesz wielu obrażeń z jego zwykłych ataków. Dodatkowo obiekt ma słabość w postaci błyskawic, porażenia i ogólnie elektryczności, więc podczas walki świetnie spiszą się impulsy czy zaklęcie Thunder.
Gdy wróg zacznie wyładowywać energię, to uciekaj od niego, bo po chwili zostaniesz porażony. To samo tyczy się wypuszczania kul blisko maszyny - te wybuchną po chwili, więc nie warto być zbyt długo blisko nich. Warto w tym pojedynku grać jako Cloud oraz Tifa, a Aerith użyć jako bohaterkę wsparcia, a więc taką, która będzie używać zaklęć elektrycznych i leczniczych.
Natomiast gdy Palmer jest oszołomiony, warto używać Overpower Tify i drużynowych umiejętności, aby zadać oponentowi sporo obrażeń.
W drugiej fazie walki niszcz jego nogi za pomocą zdolności, które zadają ogromne obrażenia. Dzięki temu położysz szybko wroga i będziesz mógł go okładać. Przyzwij też Summona - dobry będzie ten od Tify, który potrafi zadawać elektryczne obrażenia.
Po walce wrócisz do Barreta i uciekniesz z pomocą Dio. Gdy Cait Sith będzie prowadzić wóz, ty ostrzeliwuj oponentów z karabinu. Overcharge, a więc rakiety, warto zostawiać na cięższych oponentów, jak na tych z samolotu.
Potem wybij też maszynę Palmera, która wróci do gry. Walka jest jednak bardzo prosta - pamiętaj, że niektórych granatów po prostu nie zbijesz, a dodatkowo celuj w czuły punkt, gdy ten pojawi się w dolnej części maszyny.
Po scenkach rozdział ten będzie kontynuowany z perspektywy Zacka. Wypytaj ludzi o Briggsa, a potem na rynku odbij w lewo, aby zbadać wybuch w pobliżu. Przed tunelem znajdziesz Biggsa i zakończysz rozdział.