Final Fantasy VII Rebirth - Umiejętności Abbilities (AB) i zaklęcia Spells a materia: czym jest?
Abbilities, Spells i materie.
Spora część starć w Final Fantasy VII Rebirth polega nie tyle co na atakowaniu wrogów mieczem Clouda, ale również na zapełnianiu paska AB i wykonywaniu specjalnych zdolności.
Abbilities to specjalne umiejętności Clouda czy innych bohaterów, które są odgórnie przypisane do danej postaci. Walcząc z wrogami, a więc zadając obrażenia, wykonując kontrataki czy udane uniki, będziemy ładować ten pasek - znajduje się on pod poziomem HP.
Potem możemy przejść do Command Menu, z poziomu którego wybieramy umiejętność i wykonujemy ją na danym przeciwniku. Musisz jednak pamiętać, że nie na każdego wroga działa dana zdolność, bo Cloud nie zawsze np. dostanie się wysoko w powietrze, jeśli chcesz zaatakować latającego potwora. Kolejne zdolności odblokowujesz przy automatach czy bibliotekarzu za SP.
W Final Fantasy VII Rebirth możesz używać również Spells, a więc zaklęć. Te już nie są przypisane odgórnie do bohaterów i zależą od materii, które zdobywasz podczas eksploracji gry czy za wykonywanie aktywności. Przyłączasz je do przedmiotów postaci z poziomu ekwipunku - masz do wyboru sloty w mieczu, obrączce czy pierścieniu.
Każda materia odblokowuje daną zdolność - raz jest to leczenie, kiedy indziej atak ogniem czy zamrożenie. Możesz budować poszczególne postacie pod jakiegoś builda, aby jedna z nich mogła specjalizować się w ogniu, druga w lodzie, a trzecia w leczeniu sojuszników.
Zdolności materii używasz natomiast w Commands Menu w ramach Spells - każde takie zaklęcie zużywa natomiast MP, a więc poziom magii, który nie przywracasz tak jak AB (czyli poprzez walkę) - w tym przypadku musisz użyć potionów, które zregenerują MP.