Final Fantasy VII Rebirth - poradnik. Fabuła, misje, zadania, aktywności, buildy, walka, porady, trofea - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

final fantasy vii rebirth poradnik

Final Fantasy VII Rebirth - Umiejętności Abbilities (AB) i zaklęcia Spells a materia: czym jest?

Mateusz Wróbel | 03.03, 18:00

Final Fantasy VII Rebirth - Umiejętności Abbilities (AB) i zaklęcia Spells a materia: czym jest?

Abbilities, Spells i materie.

Spora część starć w Final Fantasy VII Rebirth polega nie tyle co na atakowaniu wrogów mieczem Clouda, ale również na zapełnianiu paska AB i wykonywaniu specjalnych zdolności.

Abbilities to specjalne umiejętności Clouda czy innych bohaterów, które są odgórnie przypisane do danej postaci. Walcząc z wrogami, a więc zadając obrażenia, wykonując kontrataki czy udane uniki, będziemy ładować ten pasek - znajduje się on pod poziomem HP.

Final Fantasy VII Rebirth - Umiejętności Abbilities (AB) i zaklęcia Spells a materia: czym jest?

Potem możemy przejść do Command Menu, z poziomu którego wybieramy umiejętność i wykonujemy ją na danym przeciwniku. Musisz jednak pamiętać, że nie na każdego wroga działa dana zdolność, bo Cloud nie zawsze np. dostanie się wysoko w powietrze, jeśli chcesz zaatakować latającego potwora. Kolejne zdolności odblokowujesz przy automatach czy bibliotekarzu za SP.

Final Fantasy VII Rebirth - Umiejętności Abbilities (AB) i zaklęcia Spells a materia: czym jest?

W Final Fantasy VII Rebirth możesz używać również Spells, a więc zaklęć. Te już nie są przypisane odgórnie do bohaterów i zależą od materii, które zdobywasz podczas eksploracji gry czy za wykonywanie aktywności. Przyłączasz je do przedmiotów postaci z poziomu ekwipunku - masz do wyboru sloty w mieczu, obrączce czy pierścieniu.

Final Fantasy VII Rebirth - Umiejętności Abbilities (AB) i zaklęcia Spells a materia: czym jest?

Każda materia odblokowuje daną zdolność - raz jest to leczenie, kiedy indziej atak ogniem czy zamrożenie. Możesz budować poszczególne postacie pod jakiegoś builda, aby jedna z nich mogła specjalizować się w ogniu, druga w lodzie, a trzecia w leczeniu sojuszników.

Zdolności materii używasz natomiast w Commands Menu w ramach Spells - każde takie zaklęcie zużywa natomiast MP, a więc poziom magii, który nie przywracasz tak jak AB (czyli poprzez walkę) - w tym przypadku musisz użyć potionów, które zregenerują MP.

Źródło: własne

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

FINAL FANTASY VII REBIRTH - SOLUCJA

FINAL FANTASY VII REBIRTH - BOSSOWIE

FINAL FANTASY VII REBIRTH - ZADANIA POBOCZNE

FINAL FANTASY VII REBIRTH - TROFEA

cropper