God of War Ragnarok - Król Hrolf Kraki - Nagrobek Berserków: Midgard
Jak pokonać króla Berserków, Hrolfa w Midgardzie?
Po pozbyciu się wszystkich berserków będziesz miał okazję pozbyć się ich króla. Znajduje się on we wschodniej części Midgardu, w regionie nazwanym "Grobowiec Króla". Byłeś tam już podczas szukania Norn, więc udaj się raz jeszcze do tejże lokacji i wejdź w interakcję z nagrobkiem, aby rozpocząć starcie.
- W pierwszej fazie walki starcie jest bardzo proste. Używaj najlepiej ostrzy chaosu lub włóczni i okładaj wroga, gdy tylko jest to możliwe. Król posiada młot, więc nie blokuj ciosów tarczą, bo nawet idealne bloki nie sprawią, że przestanie on atakować. Dopiero po 3-4 ciosach ustanie (robi to po tym krytycznym, czerwonym) i wtedy jest to Twój najlepszy moment na zaatakowanie wroga.
- Możesz używać włóczni, aby wysysać żywioł z króla Hrolfa i mieć odporność na oszołomienie (idealnie się sprawującą przy potencjalnych obrażeniach od młota) na przynajmniej 10 sekund.
- W pierwszej fazie walki nie warto używać runicznych zdolności ani umiejętności furii szału, bo ta faza walki jest dość prosta i warto przyszykować się na tę kolejną.
- Pamiętaj natomiast o używaniu najlepiej strzał dźwiękowych - warto w amulecie Frei/Atreusa włożyć zaklęcia, które przyśpieszą ogłuszenie wroga - dzięki temu co kilkadziesiąt sekund ogłuszysz go i zabierzesz mu pewną część HP.
- W drugiej fazie walki wróg zacznie ciągle unikać Twoich ciosów i stosować umiejętności dystansowe. Specjalizuje się w truciznach, więc jego piętą Achillesa jest podpalenie czy zamrożenie. Tutaj już możesz nakładać na niego efekty poprzez runiczne zdolności.
- Gdy wróg używa skillów związane z truciznami, nie skracaj dystansu aż nadto, bo o ile pojedyncze kule z trucizną możesz blokować tarczą, tak te połączone w jedną, wielką kulę już nie - atak ten możesz uniknąć tylko wtedy, gdy kula będzie blisko Ciebie, a Ty zrobisz unik w ostatnim momencie.
- Gdy wróg puści na arenę latającą za Tobą kulę, zniszczysz ją wyłącznie rzutem toporem lub włócznią. Innego sposobu nie ma - jeśli tego nie zrobisz, wybuchnie na Tobie.
- Gdy oponent będzie chciał zalać całą arenę bifrostem i nałożyć go na Ciebie, atak przerwiesz tylko wtedy, gdy użyjesz 4 strzał dźwiękowych lub magicznych - musisz nałożyć efekt strzał, aby przestał nakładać rzeczony bifrost na Kratosa.
- Gdy wróg skończy już puszczać truciznę w Twoim kierunku, zacznie na Ciebie szarżować. To moment, że znowu będziesz mógł go okładać, a także skorzystać z odporności na ogłuszenie poprzez wyssanie żywiołu.
- Pozostałe ciosy, jak uderzenia z góry (uniknij zielonej strefy, wykonując unik w ostatnim momencie), wyplucie któregoś żywiołu z rąk (gdy wokół rąk zaczną unosić się pioruny czy rozmaite materie, wykonaj idealny unik tuż przed tym, gdy wróg pchnie je w Twoją stronę, aby Cię podpalić ogniem/porazić prądem) są ci doskonale znane - używali ich wszyscy poprzedni wrogowie.
- Tradycyjnie używaj wszystkich broni, a przede wszystkim runicznych umiejętności, aby nałożyć na wrogów rozmaite efekty sprawiające, że będziesz zadawał im więcej obrażeń. Ponadto pamiętaj o możliwości przerywania ataku nie do zablokowania poprzez użycie gniewu (spartańskiego szału podzielonego na 4 paski). Warto w przypadku tego rodzaju spartańskiego gniewu posiadać także kamień wskrzeszenia berserka i po reanimacji zużyć 4 automatycznie zregenerowane paski gniewu, które na pewno zadadzą wrogowi masę obrażeń.
- Jeśli nie pasuje Ci spartański gniew, wybierz furię. Użyj jej wtedy, gdy będziesz miał mało HP, aby zadać obrażenia wrogowi i w dodatku odzyskać trochę zdrowia. Jeśli zginiesz, to użyj wspomnianego kamienia berserka, aby przywrócić cały szał i znowu go użyj, aby po raz drugi napełnić niemalże do połowy pasek zdrowia.