God of War Ragnarok - Przetrwać Fimbulvinter: Wilk Fenrir, Niedźwiedź Bjorn, Thor i Odyn
Opis misji "Przetrwać Fimbulvinter (wątek z Fenrirem, Niedźwiedziem, Thorem oraz Odynem)" w God of War Ragnarok.
Po obejrzeniu wprowadzenia Kratos stanie na zaprzęgu i rozpocznie jazdę przed siebie. Podziwiaj widoki i steruj wilkami (prawy analog), aby prawidłowo jechać ścieżką. Po chwili zaatakuje Was Freya.
Omijaj przeszkody i wygrywaj sekwencje QTE, wciskając odpowiednie przyciski, aby zrzucać z wozu Freyę. Po 3 fragmentach walki przekroczysz barierę i finalnie będziesz bezpieczny. Jedź do swojej posiadłości, a potem idź w stronę domu, gdzie znajdziesz Fenrira. Obejrzyj długi filmik przerywnikowy, po którym obudzisz się we śnie, w którym występuje Faye - żona Kratosa.
Idź za nią, a po sprawdzeniu nieżyjącego jelenia, odwróć się za siebie i podnieś drzewa leżące na ziemi. Po tym wespnij się na górę i podejdź do wilka, co zakończy dziwny sen Kratosa. Gdy przejmiesz kontrolę nad protagonistą, biegnij w stronę dwóch wilków. Miń ognisko i przejdź do jaskini. Biegnij przed siebie, a potem zacznij walkę z łupieżcami.
Nauczysz się tutaj atakować, blokować i wykonywać uniki. Po starciu podejdź do znaków na drzewie po lewej stronie. W następnej lokacji zbadaj niedźwiedzia po prawej stronie (przy skałach). Potem podbiegnij pod przepaść i zniszcz drzewo nad nią lewiatanem, rzucając toporem w podniszczone drzewo.
Przeskocz na drugą stronę i biegnij ścieżką z prawej strony do celu. W kolejnej lokacji zabij wrogów i przedostań się po skale na górę. Zbierz fanty ze skrzyni i wbiegnij do jaskini. Tam z kolei znajdziesz kolejnych oponentów, których musisz się pozbyć. Zbierzesz tutaj także sporo srebra przy ogniskach czy z wiaderka zawieszonego na linie z prawej strony.
Następnie idź w głąb jaskini i zajmij się kolejnymi wrogami. Tego z procą zabij, rzucając w jego stronę Lewiatanem. Potem wdrapuj się na górę, zbierz skrzynię ze skałki z prawej strony i wdrap się wyżej po szczelinie z lewej strony. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, zaatakuje Cię Niedźwiedź - Bjorn.
Jak go pokonać? To pierwszy cięższy przeciwnik i starcie z nim nie jest tak wymagające, jak wygląda to na samym początku. Zastosuj się jednak do kilku poniższych porad, a bez problemu pokonasz "miśka":
- Wykonuj szybkie ataki toporem, gdy niedźwiedź przygotowuje się do zwykłych ataków - wtedy przerwiesz wykonywaną przez niego czynność i będziesz w stanie wykonać dwa, maksymalnie trzy dodatkowe uderzenia, zanim ten wyprowadzi ostateczny cios;
- Przy ciosach wroga z żółtym kółeczkiem wykonuj idealny blok, który pozwoli Ci na chwilę oszołomić niedźwiedzia i wykonać dwa uderzenia;
- Przy ciosach wroga z czerwonym kółeczkiem wykonuj uniki (przewroty) w lewo lub prawo, aby uniknąć uderzenia, którego nie da się zblokować;
- Nie rzucaj toporem w stronę niedźwiedzia, bo jest on zbyt mobilny. Ogranicz także mocne ataki i staraj się korzystać jedynie z szybkich uderzeń toporem.
Po pewnym czasie będziesz mógł użyć szału, podczas którego zadasz oponentowi sporo obrażeń. Wykończ go i obejrzyj scenkę, po której odzyskasz część zdrowia i wspólnie z Atreusem postarasz się wrócić do domu. Nauczysz się także wydawać swojemu synowi rozkazy atakowania oponentów strzałami z łuku. Zejdź do jaskini i wyjdź na zewnątrz, a obejrzysz kolejną scenkę.
Po niej podnieś drzewo i zabij łupieżców. Przejdź przez jaskinię, a dotrzesz do swojej posiadłości. Wejdź do domu i połóż się spać w łóżku. Potem obejrzysz bardzo długi filmik przerywnikowy z Thorem i Odynem w roli głównej. Po długiej rozmowie i negocjacjach, które zakończą się fiaskiem, rozpoczniesz walkę z Thorem.
Najpierw ani Ty, ani Thor nie będziecie posiadać broni. W tym celu:
- Wykonuj uniki, gdy Thor będzie próbował okładać Cię pięściami. Niesygnalizowane ataki i te oznaczone żółtym kółkiem możesz blokować, a następnie wyprowadzać potężne kontry.
- Przy ciosach oznaczonych kolorem czerwonym, turlaj się w lewo lub prawo, aby uniknąć uderzenia. Nie wykonuj uników do tyłu, bo Thor czasami wyprowadza w linii prostej falę uderzeniową (przed nią odchyla się do tyłu).
- Po uzupełnieniu paska szału użyj go i okładaj Thora do momentu, gdy go zmęczysz i będziesz mógł wykonać krytyczne uderzenie (kliknij R3, gdy na jego głowie pojawi się kółko o złotym konturze).
- W drugiej fazie walki będziesz mógł używać topora, więc korzystaj z niego, aczkolwiek staraj się ograniczyć rzucanie nim - lepsze są ciężkie lub lekkie ataki po wykonaniu dobrego uniku lub bloku.
- Okładaj Thora aż do momentu, gdy znowu będziesz mógł wykonać na nim krytyczny cios.
Po zakończeniu pierwszej tury przeniesiesz się na nową arenę, gdzie:
- Unikaj rzutów Thora młotem - potem nie wchodź na tę samą linię rzutu, bo po paru sekundach jego młot wróci tą samą trasą i może Cię zranić (tak jak Lewiatan).
- Gdy Thor wykonuje serię ataków, dwa pierwsze z nich możesz śmiało uniknąć, lecz ten trzeci musisz blokować - inaczej zostaniesz uderzony przez wroga.
- Możesz wykorzystać filary na arenie, gdy Thor jest blisko - dzięki temu zadasz mu sporo obrażeń.
- Gdy Thor wybije się do góry, szybko odbiegnij od niego, bo wywoła wstrząs, który niszczy wszystko wokół.
Po zadaniu sporej ilości obrażeń przeciwnikowi ten złapie Kratosa (po drodze musisz także wygrać sekwencje QTE) i przeniesie się z nim na trzecią arenę
- Na niej możesz już używać Lewiatana na odległość - lokacja jest na tyle rozległa, że gdy oponent znajduje się bardzo daleko, możesz rzucić toporem w jego stronę, ranić go, a potem szybko przywołać broń.
- Nowym ciosem Thora w tej fazie walki są porażenia prądem. Co kilkadziesiąt sekund boss wywołuje na arenie kilka stref (są one oznaczone na ziemi kolorem czerwonym), na które po chwili spadają pioruny. Unikaj je za wszelką cenę, aby nie zostać złapanym.
- Reszta ciosów jest identyczna. Wykończ Thora, a zakończysz pierwsze starcie z bogiem piorunów.
Po nim idź za dwoma krasnoludami do portalu, który przeniesie Cię do domu Kratosa. Wejdź do środka, a potem nauczysz się modernizować swój ekwipunek. Następnie podążaj za Atreusem do lasu.