God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka
Opis przejścia misji "Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka" w God of War Ragnarok.
Po dopłynięciu do wysepki z tylnego wyjścia jaskini idź w stronę znacznika misji dot. uratowania Frejra. Zabijaj ogniki i duchy, a potem przeciśnij się pod drzewem z prawej strony.
Gdy to zrobisz, zacznij eliminować oddziały einherjerów, a także wilki. Zanim to nastąpi, zabij zwierzątko, które je leczy - dopóki tego nie zrobisz, będą odzyskiwać HP. Po zabiciu wszystkich zejdź w dół i podnieś kamień leżący na Twojej drodze. Na kolejnej drodze znajdziesz 2 następne niksy. Jedna jest na górze po prawej stronie, a druga w drzewie za zaroślami.
Musisz podejść pod nie i spalić je ostrzami chaosu, a niksa od razu zostanie zabita. Dopiero po tym zajmij się wrogami. Następnie wróć na wzgórze po prawej stronie i wejdź w interakcję z berłem, aby wilki otworzyły Ci przejście po drzewie. Przejdź przez nie, zabij 3 oponentów, a potem idź dalej. Dotrzesz do dwóch trujących roślin - na jedną z nich nałóż magię pieczęci, a potem rzuć w nią toporem.
Potem przyzwij topór i wbij go w drugą roślinę. Po tym przebiegnij szybko przez odór i wejdź do lokacji pełnej żołnierzy Asgardu. Gdy się z nimi uporasz, będziesz musiał wrócić na teren, gdzie wcześniej znajdowała się klątwa Frei. Idź na wielki most.
Zanim to jednak nastąpi, stoczysz jeszcze pojedynek z wilkołakiem alfa - Blatonnem. Jak go pokonać?
- Przeciwnik jest banalnie prosty - wystarczy, że nałożysz na niego efekt trucizny lub porażenia, a oponent zacznie tracić zdrowie jak szalony.
- Najlepiej więc spisze się tutaj włócznia Draupnir - wykorzystuj runiczne ataki, a także moc oręża, gdy ten zostanie naładowany, aby szybko porazić wroga.
- Główną umiejętnością Frei może być także wyrzucenie trujących granatów w stronę wroga - wykorzystaj to, aby szybko go otruć.
- Gdy wróg wyprowadza ciosy, blokuj je, trzymając ciągle gardę, a uniki wykonuj tylko wtedy, gdy przeciwnik wykonuje cios nie do obrony (oznaczony czerwonym kolorem).
Teraz możesz przejść spokojnie przez most. Na końcu, na lewo od Nidhogg, znajdziesz zawór, w który wrzuć włócznię.
Przeskocz na drugą stronę, a dotrzesz do północnej dziczy. Otwórz przejście, potem spal pnącza i wezwij wilki przy niebieskim ołtarzu. Potem zeskocz na arenę - po scence zauważysz Hajmdala, z którym finalnie będziesz musiał stoczyć bój. Najpierw pokonaj zwierzaka wroga, Gulltoppra:
- Walka z nim jest dość prosta. Gdy wierzchowiec zacznie wierzgać, przełam jego obronę swoją tarczą, a potem okładaj go, gdy będzie przez chwilę oszołomiony.
- Unikaj zwykłych uderzeń sygnalizowanych najczęściej wyskokiem lub podnoszeniem łap, wykonując unik w lewo lub prawo.
- Gdy Hajmdal używa kul, również wykonuj unik w lewo lub prawo. Gdy z kolei przyzywa błyskawice, oddal się jak najdalej zwierzaka, ponieważ spadają one zawsze najbliżej jego położenia.
- Staraj się w tym starciu nie zużyć najlepszych runicznych ataków czy nawet zdolności talizmanu/broni. Walka z wierzchowcem jest bardzo prosta i musisz być gotowy na konkretne starcie z pupilkiem Odyna.
- Walka z Hajmdalem jest bardzo nietypowa. Pierwsze i najważniejsze - korzystaj ze specjalnej włóczni, którą stworzyłeś z Brokiem. To broń poświęcona właśnie na tego boga.
- Rzucaj włóczniami w kierunku Hajmdala i sprawiaj, aby wybuchły. W pierwszej fali będzie on je łapał - gdy zostanie oszołomiony, spróbuj go zniszczyć potężnymi ciosami (kliknij po prostu R3).
- W drugiej fali rzucaj włócznie, lecz pod nogi Hajmdala i aktywuj je, gdy będzie obok nich. Potem także spróbuj go uderzyć.
- Trzecia fala jest najtrudniejsza. Rzucaj włócznie Draupnira pod swoje nogi i czekaj, aż wróg Cię zaatakuje uderzeniem, które możesz zblokować (nie rób nic, oprócz uniku, jedynie przy kulach z bifrostem). Gdy zrobisz blok w idealnym momencie, Hajmdal na chwilę zostanie oszołomiony i jest to idealny moment na to, aby aktywować włócznię i znowu go ogłuszyć.
- Po tym, jak zranisz Hajmdala, zacznij z nim normalnie walczyć. Jego ciosy są takie same, jak w walce z wierzchowcem, więc poradzisz sobie - wykorzystując włócznię Draupnir - bez problemu. Przeciwnik nie jest bardzo wymagający.
- Uważaj jedynie na spowolnienie czasu. Gdy go używa, bądź gotów w ostatnim momencie wykonać unik lub blok. Bezpieczniejsza jest ta pierwsza opcja, bo prawie zawsze się sprawdza.
Po scence rozpoczniesz drugą fazę starcia z Hajmdalem:
- W drugiej fazie wróg potrafi uderzać w ziemię serią 3 ciosów. Najlepiej jest wtedy się do niego nie zbliżać i wykonywać obroty w lewo lub prawo;
- Gdy wróg przyzywa fale bifrostu na całą arenę, szybko podbiegnij do niego i wykonaj przełamanie gardą, aby nie stracić dużo HP.
- Gdy oponent rzuca kamieniem, wykonaj prosty unik.
- Reszta ciosów jest identyczna, jak w pierwszej fazie walki. Wróg nie jest bardzo wymagającym przeciwnikiem, a jeśli brakuje Ci zdrowia, to szukaj na arenie kryształów ze zdrowiem.
Po drugiej fazie walki zabijesz Hajmdala i będziesz mógł ruszyć do Frei. Biegnij przez las, a po dotarciu do kolejnej wielkiej areny zabijaj siły Asgardu. Musisz zmierzyć się z trzema falami wrogów - starcia nie są jednak bardzo wymagające, więc poradzisz sobie bez większego problemu. Po wygranej walce podejdź do Frejra i zacznij biec przez obozy wrogów.
Wciskaj przyciski wyświetlane na arenie, które można zaliczyć do sekwencji QTE. Po tym dobiegniesz do rzeki poprzedzającej obóz Frejra.
Obejrzyj scenkę, która zakończy ucieczkę przed Einhejrami. W tym samym filmiku przerywnikowym jeden z członków ruchu oporu odda życie za swoim kompanów. Po nim misja dobiegnie końca. Teraz możesz sprawdzić pozostałe tropy w krainach lub wrócić od razu do domu Sindriego, aby kontynuować wątek główny.