God of War Ragnarok - Przeznaczenie: Midgard, Jezioro Dziewięciu, Poszukiwanie Norn, Mroźny Fantom
Opis misji "Przeznaczenie: Midgard, Jezioro Dziewięciu, Poszukiwanie Norn, Mroźny Fantom" w God of War Ragnarok.
Po znalezieniu drugiej części maski w Muspelheimie powrócisz do Kratosa. Gdy będziesz gotowy, wyjdź z domu Sindriego, rozmawiając przy wyjściu jeszcze z Brokiem. Potem dostań się do Midgardu i rusz w stronę sań. Zapnij wilki i jedź na saniach cały czas przed siebie.
Miniesz kilka jaskiń, a finalnie dostaniesz się do zamarzniętego jeziora dziewięciu. To pierwszy bardziej otwarty w Midgardzie teren, który możesz swobodnie eksplorować. Warto udać się chociażby na południowy-zachód lokacji, gdzie znajdziesz region o nazwie "opuszczony posterunek". Niemniej popatrz na pyski wilków - będą one zawsze skierowane w którąś ze stron. Jedź saniami tam, gdzie wskazują owe pyski wierzchowców.
Tym samym jedź na wschód lokacji. Miniesz świątynię Tyra z prawej strony i zaczniesz podróż ku wzniesieniu. Wdrap się po skałach przed Tobą do góry i idź przed siebie. Na arenie zabij wszystkich wrogów, a potem wejdź w interakcję z rozwalonym nagrobku. Kawałek dalej poproś Freję o rozproszenie iluzji. Dowiesz się, że to fałszywy trop. Wróć do wilków i jedź z nimi do opuszczonego posterunku.
Miejsce to powinieneś mieć odkryte, jeśli wykonałeś już w Midgardzie misje poboczne. Jeśli nie, to dostań się na południowy-zachód jeziora dziewięciu. Na miejscu zniszcz kolejną iluzję, a potem wybij wrogów w lokacji. Następnie wróć do wilków i tym razem jedź na północ - po drodze miniesz np. wybrzeże dziewięciu z prawej strony czy warsztat Sindriego.
Gdy dotrzesz na miejsce, rozpocznij wspinaczkę do góry. Używaj haków w ścianie, a przy lodowej ścianie wciśnij przycisk odpowiedzialny za jej zburzenie. Potem zabij kilku wrogów i wdrap się po skałach z prawej strony do góry. Na szczycie zabij kilku łupieżców, a potem usuń iluzję.
Znajduje się ona przy ścianie na końcu ścieżki. Wejdź do jaskini, a na końcu drogi po prawej stronie spal zarośla. Potem wejdź jeszcze wyżej, a znajdziesz wędrowca, którego musisz zabić.
Najlepiej będzie, jeśli nałożysz na niego efekt podpalenia i będziesz go okładał, wykonując przewroty w tył wtedy, gdy będziesz machał swoim bardzo długim mieczem. Następnie wyjdź na zewnątrz, zabij elfy i lodowe draugry na moście. Gdy z niego zejdziesz, pokonaj kolejnych przeciwników i zajmij się doskonale znanym Ci duchem. Aby nie zmieniał on swojej postaci, okładaj go strzałami Frei.
Gdy wejdziesz po skale do góry, znajdziesz mroźnego Fantoma. Jak go pokonać?
- Mimo tego, iż początkowo może wydawać się, że to topór jest lepszą bronią, lepiej jest jednak użyć ostrzy chaosu, które zadają oponentowi więcej obrażeń. Musisz być bardziej czujny i unikać ataków, lecz próbując nałożyć efekt podpalenia (jest to fantom mroźny, a więc niewrażliwy na zamrożenie), zadasz więcej obrażeń.
- Atakuj oponenta w jego rdzeń (głowę), gdy ten zostanie już zraniony przez Ciebie lub towarzysza (ogłuszony). Najlepiej jest w pierwszej fazie walki wręcz wykorzystywać towarzysza, który spokojnie zada wrogowi obrażenia od ogłuszenia i go powali na kilka sekund. Wtedy Ty wkrocz do akcji i okładaj go ostrzami chaosu z bliska.
- Głównym atakiem fantoma są pola rażące. Na arenie pojawia się co trochę kilka stref, na których za chwile pojawi się lód. Musisz go unikać, inaczej stracisz sporo obrażeń.
- Póki wróg atakuje, wywijając całym swoim ciałem, staraj się trzymać go na dystans. Gdy będzie próbował uderzyć ogonem, a Ty będziesz blisko niego, trzymaj przy sobie tarczę.
- Postaraj się nałożyć efekt otrucia lub podpalenia wroga, a podczas okładania go ostrzami zadasz mu o wiele więcej punktów ogłuszenia.
- Po całkowitym ogłuszeniu wroga szukaj tablic koloru fioletowego - łącznie jest ich dwie i musisz zniszczyć każdą z tablic, aby pokonać fantoma. Oba źródła znajdują się na środku areny.
Po zniszczeniu dwóch źródeł uderz wroga dwa razy i zniszcz go specjalnym atakiem (R3). Po tym podnieś kamień leżący na drodze i idź do jaskini na spotkanie z Nornami. Po wejściu w interakcje z drzwiami zabijaj nieumarłych.