God of War Ragnarok - Przekleństwo Sigrun
Opis misji pobocznej "Przekleństwo Sigrun" w Midgardzie w God of War Ragnarok.
Zwiedzając południowo-zachodnią część Jeziora Dziewięciu zauważysz opuszczony posterunek, do którego dostaniesz się, wdrapując się na most po wiszącym łańcuchu. Przejdź obok Sindriego i zbadaj herb Walkirii Sigrun, a rozpoczniesz tę misję poboczną.
Opuszczony posterunek
Wejdź do jaskini i przestaw żurawia tak, aby przeskoczyć z wykorzystaniem haku na drugą stronę. Potem szybko zniszcz kamień (za murem, na prawo), z którego wychodzą ogniki. Inaczej będą one pojawiać się na arenie cały czas. Potem ustaw żurawia po prawej stronie tak, abyś przeszedł na drugą stronę. Potem ustaw belkę (za pomocą łańcucha z prawej, przy przepaści) tak, abyś mógł znowu przeskoczyć na drugą stronę.
Potem zajmij się kolejnymi wrogami. Są oni odporni na topór Lewiatan, więc używaj w trakcie tego zadania ostrzy chaosu. Potem przeskocz przez przepaść i wdrap się na górę, zabijając po drodze kolejnych oponentów. Dotrzesz do trzeciego żurawia.
Tutaj jesteś zmuszony zeskoczyć w dół i opuścić go na sam dół. Potem uderz w niego i ustaw tak, aby raz przekręcił się w lewo. Potem, gdy hak będzie na dobrej pozycji, ustaw żurawia jak najwyżej i skorzystaj z niego, aby przeskoczyć nad przepaścią. Wejdź na górę, zbierz pierwszą część klucza i wyjdź z tej lokacji, po drodze zabijając jeszcze ducha.
Wioślarze
Po dotarciu do wybrzeży dziewięciu, na północy jeziora dziewięciu, przejdź przez miejsce, gdzie wcześniej znajdowałeś się Atreusem. Spal zarośla przy przepaści z prawej strony, a wejdziesz do nowej lokacji, w której rozegra się druga część historii o Sirgun.
Na dobry początek zabij kilku wrogów odpornych na mróz. Tak, jak poprzednio, w trakcie tego questa używaj ostrzy chaosu, a nie topora Lewiatan. Po zabiciu oponentów wdrap się po skałach z prawej strony do góry. Tam stoczysz bój z wrogami, w tym mini-bossem. Kobietę w ciele konia musisz ogłuszać, rzucając w jej rogi toporem lub ostrzami. Potem wejdź po łańcuchach do góry i przesuń ogromny łańcuch w bok.
Zejdź schodami w dół, zabij ogniki i podejdź pod bramę - na lewo od niej znajdziesz drugą połowę klucza. Zabierz ją i wyjdź z lokacji. Teraz kieruj się do miejsca, gdzie użyjesz owego klucza.
Skarbiec
Po dojechaniu na miejsce zabij 3 wrogów i przesuń wielką tarczą z posągu w prawą stronę. Potem wejdź po niej na górę.
Tam z kolei rozwal żółte kamienie, rzucając toporem w łatwopalny dzban, potem wyeliminuj ogniki i zeskocz w dół z prawej strony. Przesuń tarczę na lewą stronę i wdrap się na górę raz jeszcze. Podejdź do przepaści z lewej strony i przesuń wielki kamień w lewą stronę.
Zeskocz w dół i przesuń tarczę w prawo. Zablokuje się o rzeczony kamień. Teraz chwyć za koło obrotowe i skorzystaj z magicznych pieczęci Frei. Nałóż je na dwie tarcze obok, otwórz bramę i rzuć toporem w magiczne pieczęcie, aby zablokować zamek na dłużej z wykorzystaniem strzał towarzysza. W środku zniszcz zamek za Tobą, aby Freja mogła iść dalej z Kratosem, a potem spal pnącza i przejdź przez drzwi, wykorzystując zdobyty klucz.
W kolejnej lokacji znajdziesz wędrowca. To bardzo ciężki przeciwnik, na którego musisz być przygotowany. Nie zadziałają tutaj porady, jeśli nie rozwinąłeś wystarczająco Kratosa (przynajmniej na 4 poziom wyposażenia) - wróg zadaje tak duże obrażenia, że na niższych poziomach zginiesz od dwóch uderzeń. Uważaj szczególnie na jego zamachy i staraj się trzymać go cały czas na daleki dystans. Zbliżaj się tylko wtedy, gdy jest odwrócony do Ciebie plecami i wszelkie obrażenia pochłania jego tarcza. Gdy wróg przestanie się bronić (po tym, jak podejdziesz), szybko od niego odbiegnij, aby nie zostać uderzonym. Możesz także przyglądać się towarzyszowi, który zada wrogowi spore obrażenia, jeśli ten skupi się na Tobie.
Po starciu pomów z Freyą przy tablicy z wiedzą, a poznasz całą historię i zakończysz to zadanie.