God of War Ragnarok - Wojujące światy: Przygotowania, Sen, Wojna w Asgardzie, Thor i Odyn, Ragnarok
Opis misji głównej "Wojujące światy: Przygotowania, Sen, Wojna w Asgardzie, Thor i Odyn, Ragnarok" w God of War Ragnarok.
Po wyjściu z Muspelheimu dostań się do Midgardu, a potem rusz w stronę dźwigu, który zabierze Cię do świątyni Tyra. Przejdź z Atreusem i Freyą między oddziałami walkirii, a przy drzwiach prowadzących do budynku odpocznij przy namiocie. Obejrzyj przerywnik, po którym znowu przeniesiesz się do snu, gdzie spotkasz Faye. Idź za nią i wykonuj polecenia związane z użyciem touchpada. Po dotarciu do czwartego drzewa obejrzyj emocjonalną scenkę, po której wrócisz do rzeczywistości.
Wejdź do świątyni. Miń warsztat Lundy - to ostatni moment na to, aby ewentualnie ulepszyć wyposażenie. Następnie otwórz drzwi przed sobą i podejdź do kryształu, aby wygłosić przemowę i dostać się do Asgardu. Na miejscu zacznij eliminować wrogów. Droga do kolejnych grup oponentów jest bardzo prosta i spotkasz tutaj przede wszystkim oddziały einhejnerów. Uważaj więc na bifrost, którego używają.
Eliminuj grupy wrogów na wszelkie możliwe sposoby. Towarzyszyć Ci będzie Freya, więc warto też sprawdzić, czy aby przypadkiem nie ma z poprzednich zadań dodatkowego EXP-a, którego przeznaczyłbyś na zakup nowych umiejętności dla kompanki. Niemniej dotrzesz do miejsca, gdzie zabijesz ogra oraz opanecrzonego wroga, a potem musisz przewrócić kamienie znajdujące się po prawej stronie za pomocą ostrzy chaosu.
Zrób to, zabij wrogów, a potem zejdź w dół. Przejdź po klifie, a spotkasz Atreusa. Zabij wierzchowca, a potem nieumarłych - gdy to zrobisz, zaatakuje Cię smok, który będzie ział ogniem co kilka sekund. Musisz w przerwie od tejże czynności wziąć włócznię i strzelić w nią w kolumnę widoczną po prawej stronie. Potem detonuj, a smok straci równowagę i zostanie pożarty przez sojusznika.
Po tym przeskocz przez rzekę i rusz na spotkanie z Sindrim. Zabijaj kolejnych wrogów i idź schematyczną drogą przed siebie. Potem obejrzyj scenę, w której machiny wojenne zostają rozwalone przez Sindriego. Następnie przejmiesz kontrolę nad Atreusem. Zeskocz na arenę i powybijaj wrogów.
Aby sekwencja została ukończona, zajmij się również łuczniczką na dachach. Potem podejdź pod głaz, a zamienisz się w niedźwiedzia. Zabij wszystkich einhejnerów, a potem wdrap się na górę, pod bramę. Aktywuje to długi przerywnik. Potem znowu wcielisz się w Kratosa. Idź cały czas przed siebie i eliminuj wrogów, zmieniając swoje oręże w zależności od tego, na jakie efekty specjalne są wrażliwi oponenci.
Przeskakuj między skałami, a po spotkaniu Frejra i krótkiej scence zaatakuje Cię Thor, z którym będziesz musiał stoczyć drugi pojedynek.
Jak pokonać Thora?
- Staraj się korzystać z włóczni i nakładać na Thora efekt trucizny. Możesz ją wybrać z poziomu reliktu (talizmanu) lub wybrać specjalny rond do tarczy, który przy blokowaniu sprawia, że poziom zatrucia u oponenta będzie się zwiększał;
- Wykonuj uniki, gdy Thor będzie próbował okładać Cię pięściami lub niesygnalizowane ataki i te oznaczone żółtym kółkiem blokuj tarczą, a następnie wyprowadzaj potężne kontry.
- Przy ciosach oznaczonych kolorem czerwonym, turlaj się w lewo lub prawo, aby uniknąć uderzenia. Nie wykonuj uników do tyłu, bo Thor czasami wyprowadza w linii prostej falę uderzeniową (przed nią odchyla się do tyłu).
- Pierwsza faza starcia jest dość prosta i postaraj się nie zużywać runicznych umiejętności czy amuletu. Zostaw ją na dwie kolejne fazy.
- Tuż po rozpoczęciu drugiej fazy starcia, podbiegnij pod Thora i wykonaj przełamanie bloku, aby nie wytworzył na całej arenie piorunów porażających Kratosa.
- Gdy wróg się od Ciebie oddali, poczekaj, aż zacznie rzucać młotem (czerwony atak) i wykonaj unik w lewo lub prawo w ostatnim możliwym momencie.
- Gdy Thor wykonuje szybkie uniki, w których się teleportuje, pamiętaj, że wykonuje albo 3 albo 4 i za każdym razem próbuje Cię zajść od lewej/prawej strony lub od tyłu, aby potem wykonać potężne uderzenie. Miej to na uwadzę i bądź wtedy czujny, nie wyprowadzaj ataków!
- Gdy Thor wywoła na arenie 3/4 strefy porażenia, pod żadnym pozorem nie wchodź w nie, bo będą one przez kilka sekund razić prądem Kratosa.
- Gdy ojciec Thrudy wybije się do góry, szybko odbiegnij od niego, bo wywoła wstrząs, który niszczy wszystko wokół.
- W trzeciej fazie walki możesz zebrać na samym początku kryształy zdrowia rozsiane po całej arenie.
- Tym razem strefy rażące prądem także będą się pojawiać, ale po ich aktywacji Thor wzbije się w powietrze, a potem opadnie na Twoją pozycję. Patrz pod nogi i unikaj dodatkowej strefy oznaczone kolorem czerwonym, bo inaczej bóg piorunów spadnie na Ciebie i mocno cię zrani.
- Thor po rzutach młotem będzie teraz szarżował na Ciebie. Unikaj owych stref, lecz obowiązkowo wykonaj unik w lewo lub prawo, gdy Thor będzie już blisko Ciebie i spróbuje cię złapać.
- Gdy Thor będzie ranny, najlepiej go podpalić - jest to bardzo proste, jeśli użyjesz runicznych umiejętności lub trzeciego poziomu szału Kratosa (tego podzielonego na 4 paski).
Po walce obejrzyj scenkę i rozpocznij walkę z Odynem.
- Walka z Odynem jest dużo prostsza niż z Thorem. Używaj na niego włóczni i staraj się nakładać jakiegokolwiek efekty - ponownie, z naciskiem na truciznę.
- Głównym atakiem wszechojca jest wzbicie się w powietrze i ustawienie swojego oręża w stronę Kratosa, podczas opadania. Gdy Odyn dotknie ziemi, wywoła zabójczy promień w linii prostej, więc musisz go uniknąć, robiąc przewrót w momencie, gdy Odyn zacznie opadać.
- Gdy będziesz blisko Odyna, ten wzbije się w powietrze, a potem wbije oręż w ziemię, wywołując potężny wybuch przed sobą i po bokach. Wtedy musisz wykonać przewrót lub szybko przebiec za Odyna, aby nie zostać rannym.
- Gdy zabierzesz Odynowi 1/3 paska zdrowia, dostaniesz się na nową arenę. Tym razem jest ona podzielona na dokładnie 3 części. Gdy Odyn znajduje się w środku, do którego nie możesz się dostać, zawsze oznacza 2 z 3 stref, na których naniesie efekt bifrostu. Przeskocz więc do miejsca, gdzie nie znajduje się zagrożenie.
- Po wzbiciu się w powietrze Odyn potrafi teraz wywoływać promień rażący Kratosa nie w linii prostej, ale w podążającej za nami. W tym celu biegnij szybko w lewo lub prawo cały czas, przeskakując między arenami, aż do momentu, gdy Odyn przestanie atakować. Tak samo zachowaj się wtedy, gdy rzuca w Twoją stronę kule.
- Warto w tej fazie walki wykonywać bloki zwykłych ataków w ostatnim momencie, aby Odyna oszołamiać i potem używać na niego runicznych zdolności.
- Oprócz włóczni świetnie spiszą się tutaj również ostrza chaosu dosięgające zdecydowanie dalej, niż topór Lewiatan.
Po zabraniu Odynowi większości zdrowia ten unieruchomi Cię. Zacznie się scenka, w której główną rolę odegra Freya. Po niej raz jeszcze zmierzysz się z Odynem:
- Tym razem walka jest podzielona na jedną fazę i musisz w niej korzystać ze wszystkich broni. Odyn nakłada na siebie tarczę, które wymagają użycia ostrzy chaosu (przy niebieskim kolorze na pasku zdrowia), topora Lewiatan (czerwony) czy włóczni (szary).
- Głównym atakiem Odyna jest włócznia, na którą nałożył linę. Wykonuj unik zawsze w momencie, gdy Odyn się zamachuje, a potem nie wchodź w wywołane fale bifrostu. Jest to bardzo ważne, aby wykonywać przewroty w jedną stronę, bo w innym przypadku zostaniesz mocno ranny.
- Na arenie będą pojawiać się strefy, których musisz unikać, lecz nie jest to żadna nowość.
- Gdy wróg wzbije się w powietrze, poczekaj, aż zacznie na Ciebie szarżować i wykonaj unik w ostatnim możliwym momencie.
- Gdy wróg zbyt długo znajduje się na górze i próbuje otworzyć książkę, to odbiegaj jak najdalej od niego, bo zaraz wywoła ogromny wstrząs wokół siebie, który może Cię zamrozić lub podpalić.
- Tak, jak w poprzednich fazach, Odyn ma ogromne problemy, gdy zostanie nałożony na niego efekt trucizny, podpalenia czy magii (używaj magicznych strzał towarzyszy).
Po zakończeniu walki obejrzyj scenkę kończącą tę misję.