God of War Ragnarok - Sekret Groy: Szczyt Świątyni Światła, Ucieczka z Alfheimu, Alva, Czarne elfy
Opis misji głównej "Sekret Groy: Szczyt Świątyni Światła, Ucieczka z Alfheimu, Alva, Czarne elfy" w God of War Ragnarok.
Po scence, w której Kratos prawie dotknął promienia światła w świątyni Alfheimu, znowu przejmiesz kontrolę nad bohaterem serii. Skorzystaj z haka i biegnij po platformie przed siebie, aż do drzwi, które musisz otworzyć. Potem idź cały czas przed siebie, a finalnie dotrzesz do Sindriego, u którego możesz się wyposażyć przed otwarciem tabliczki z informacjami o nordyckiej przepowiedni.
Po niej zacznij wychodzić ze świątyni. Zabij trzy elfy i przejdź przez drzwi prowadzące do promienia. Potem zeskocz w dół, korzystając z nowego haku. Idź cały czas za Tyrem, po drodze eliminując elfy. Nie ma tutaj nic trudnego - sprawdzaj także znaki na ziemi, jeśli na nie się natkniesz, to popatrz w przepaść, bo bardzo możliwe, że właśnie pod Tobą znajduje się przejście. Finalnie dotrzesz na ogromny plac, gdzie będziesz musiał zmierzyć się z Alvą.
Jak pokonać Alvę, bossa tutejszej świątyni światła?
- Pierwsze i najważniejsze - postaraj się używać ostrzy chaosu, ponieważ przeciwniczka nie lubi ognia. Jeśli nałożysz na nią efekt podpalenia, zacznie dramatycznie szybko tracić zdrowie. Warto także rozpalić łańcuchy, klikając szybko trójkąt na DualSensie, aby atakować ją ostrzami, gdy te są już podpalone.
- Gdy przeciwniczka wykonuje mocny atak oznaczony niebieskim kółeczkiem, wciśnij szybko dwukrotnie L1 (klawisz odpowiadający za blokowanie) - wtedy wykonasz przełamanie i oszołomisz przeciwniczkę na kilka sekund.
- Staraj się trzymać bossa na krótki dystans. Gdy się zbyt oddali, może spróbować się zacząć leczyć pod światłem (wtedy uderz ją, aby przestała) lub rzucać w Ciebie lodem, którego forma przypomina znak X. Wystarczy wykonać przewrót w lewo lub prawo, aby go uniknąć.
- Przeciwniczka na bliskim dystansie także wypuszcza lód - ten jednak jest sygnalizowany żółtym kółkiem i możesz go bez problemu zablokować tarczą.
- Alva wykonuje trzy uderzenia z bliski, kiedy ten ostatni jest krytyczny, o ile oczywiście nie wybijesz jej z rytmu. Staraj się nie atakować na szybko, bądź cierpliwy i blokuj jej zwykłe ataki włócznią, a nie dojdzie do tych najmocniejszych ataków, których nie możesz zablokować.
- Trzymając ostrza chaosu, możesz rzucać hakiem i próbować przyciągnąć wroga, co także anuluje jej najbliższy atak i sprawi, że przez sekundę będzie zdezorientowana.
- Tradycyjnie korzystaj z pomocy Atreusa, którego strzały naładują pasek oszołomienia u oponentki.
Po walce uzupełnij zdrowie i podejdź do Tyra. Idź za nim, a potem obejrzyj scenkę, po której wystarczy wyjść ze świątyni. Idź za Atreusem, a gdy wejdziesz na most, zostaniesz zaatakowany przez czarne elfy. Zabij je i poczekaj na kompana, który otworzy Ci przejście.
Idź przed siebie i zabijaj po drodze czarne elfy. Potem przeskocz przez przepaść, przejdź przez szczelinę, a na końcu wdrap się na górę. W miejscówkach używaj przede wszystkim topora lub podpalonych ostrzy chaosu. Staraj się rzucać lewiatanem w stronę fioletowych kamieni, który od nich się odbije i zacznie zadawać sporo obrażeń wrogom, jednocześnie ich oszołamiając i pozwalając Ci wykonać finiszer.
Po spadnięciu z mostu czeka Cię jeszcze jedna walka, ale nawet tutaj możesz korzystać z pomocy Atreusa. Potem wespnij się po skałach do góry i otwórz bramę, którą dostaniesz się do domu Sindriego. Możesz iść od razu lub później, gdy zwiedzisz już Alfheim (nowa droga została otworzona przez walczące elfy, znajduje się ona po prawej stronie od mistycznej bramy). Niezależnie od tego, misja dobiegnie końca w tym momencie. Idź teraz do domu Sindriego i zjedz potrawkę, aby kontynuować fabułę.
Uwaga! Zanim rozpoczniesz kolejną misję, warto zainteresować się pobocznymi aktywnościami (jak zwiedzenie północnej części Alfheimu). Jeśli od razu ruszysz z fabułą, to pozostałe krainy zostaną zablokowane aż na czas około 5 godzin, gdy wykonasz dwie ogromne misje fabularne. Dopiero po tym będziesz mógł do nich wrócić.