God of War Ragnarok - Umiejętności towarzyszy (wszyscy kompani), jak używać, co dają?
W jaki sposób używać umiejętności towarzyszy podczas starć w God of War Ragnarok?
Już po rozpoczęciu pierwszego rozdziału przygody w God of War Ragnarok będziesz miał okazję współpracować z towarzyszami. Pierwszym z nich, znany wszystkim, którzy mają za sobą God of War z 2018 roku, jest Atreus. Syn Kratosa jest łucznikiem i potrafi używać swojego łuku, wspomagając nas w walce dystansowej.
Aby użyć jego umiejętności, wystarczy nacelować na wroga (jeśli tego nie zrobimy, to Atreus zacznie strzelać do najbliżej położonego od nas oponenta), a następnie wcisnąć na kontrolerze DualSense przycisk kwadratu. Dzięki temu wydamy rozkaz towarzyszowi, aby ten zaatakował wroga. To z kolei, ile ataków może on przeprowadzić w danym momencie, jest wyrażane po prawej, dolnej stronie ekranu. W przypadku Atreusa są to trzy fragmenty paska, co oznacza, iż może on wystrzelić w odstępie kilku mili sekund 3 strzały.
Po wydaniu rozkazu musisz odczekać kilkanaście sekund, aby towarzysz naładował swoją zdolność. W dalszej części gry, po kupieniu umiejętności, odnowienie zdolności przychodzi jeszcze szybciej. Ponadto niektórzy towarzysze posiadają dwie zdolności - aby użyć tej mocniejszej, musisz przytrzymać kwadrat, a nie tylko go kliknąć.
W dalszej części gry towarzyszyć Ci będzie Freya, która zastąpi Atreusa. Będzie ona jednak posiadała ten sam rodzaj strzał, co Atreus - gra jest skonstruowana tak, aby każdy kompan potrafił robić to samo, co ci poprzedni/kolejni.
Ponadto w trakcie zabawy w God of War Ragnarok znajdziesz wielu towarzyszy. Poniżej podajemy każdego z nich, a także mówimy, co potrafi on zrobić na polu walki:
- Atreus jest łucznikiem i jego zdolność skupia się na strzelaniu we wrogów strzałami - zadają one obrażenia i dodatkowo w ekspresowym tempie naładowują pasek oszołomienia. Potrafi on niszczyć zielony metal, a także tworzyć magie pieczęci na pnączach.
- Sindri występuje we fragmentach z Atreusem w roli głównej i potrafi rzucać w stronę wrogów dzbanki wypełnione różnymi materiałami - oszałamiającymi, zamrażającymi czy podpalającymi.
- Tyr towarzyszy Kratosowi i Atreusowi od końca przygody w krainie Svartelfheim. Początkowo nie pomaga on w walce, bo wyrzekł się przemocy, ale w dalszej części gry łamie to postanowienie.
- Angrboda występuje początkowo w sekwencjach z Atreusem i rzuca fioletowym pyłem, który potem rozlewa się na ciele oponenta. Jeśli potem trafimy łukiem w ową substancję, wywołamy wybuch zadający obrażenia i oszołamiający oponentów. Towarzyszka posiada także drugą zdolność, która skupia się na sokole - po przyzwaniu go lata on po arenie i zrzuca na wrogów pył.
- Brok, brat Sindriego, rzuca z kolei we wrogów bombami wybuchającymi i podpalającymi. Jego druga zdolność polega natomiast na wywołaniu wstrząsu sięgającego wszystkich wrogów na polu walki, kiedy to są ustawieni w linii prostej.
- Freya (gdy odzyska już swoją postać) pomoże Ci w niszczeniu pnącz, a także nakładaniu na wrogów specjalnego efektu, który pomaga szybciej wywoływać u nich podpalenie czy zamrożenie. Potrafi także rozwalać zielony metal, podobnie jak Atreus.