Final Fantasy VII Remake – statusy pozytywne i negatywne statusy
Statusy pozytywne możemy podzielić na dwie grupy. Pierwszą są Elements, czyli ataki oparte na żywiole ognia (fire), lodu (ice), błyskawicy (lightning) i wiatru (wind). Drugim jest status Effects, w którym możemy wyróżnić czary, które uzdrawiaja i wspomagają drużynę w walce np. bariery ochronne. Statusy negatywne to statusy, które utrudniają nam walki i możemy wyróżnić ich dziewięć.
Status Effects
Regen – stopniowe odzyskiwanie HP.
Barrier – zmniejszenie obrażeń od fizycznych ataków przeciwników.
Manaward – zmniejszenie obrażeń od ataków magicznych.
Shield – odporność na ataki fizyczne.
Reflect – odbija ataki magiczne, które trafiają w przeciwników.
Hastle – przyspiesza ładowanie ATB.
Resist – zapobiega statusowi Ailments
Auto-Life – automatycznie wskrzesza poległego bohatera.
Status Aiments
Poison – zatruwa postać i obniża jej HP, które może spaść do zera.
Silence – status, który uniemożliwia rzucanie czarów.
Sleep – status, który uniemożliwia poruszanie się postaci.
Slow – status, który zwalnia szybkość ładowania ATB.
Stop – status podobny do Sleep, który uniemożliwia poruszanie się postaci.
Toad – status, który obniża siłę ataków fizycznych.
Berserk – status, który powoduje większe obrażenia zadawane przez przeciwników.
Fury – podobnie jak Berserk powoduje większe obrażenia, które zadają przeciwnicy.
Sedate – spowalnia ładowanie się paska odpowiedzialnego za Limit Break.