Final Fantasy VII Remake - poziom hard, new game + i post game
Po ukończeniu wszystkich rozdziałów w Final Fantasy VII Remake, gra odblokuje ukryty poziom trudności – Hard Mode. Pozwoli on nam zmierzyć się z bardziej wymagającymi przeciwnikami (w tym z bossami, z którymi mieliśmy już przyjemność). W tej części poradnika opiszemy Wam różnice, które będą wynikać z uruchomienia gry na tym poziomie. Natomiast w dalszej części przybliżymy Wam najlepsze sposoby na pokonanie wszystkich bossów na poziomie Hard.
Najważniejsze informacje o Hard Mode:
-
Poziom Hard Mode jest możliwy do odblokowania po ukończeniu wszystkich 18 rozdziałów gry na dowolnym poziomie;
-
Na poziomie Hard Mode będziemy mogli ukończyć każdy z rozdziałów w dowolnej kolejności;
-
Przeciwnicy zadają większe obrażenia, a bossowie są trudniejsi do pokonania;
-
W czasie gry na poziomie Hard Mode nie możemy używać przedmiotów do leczenia (np.: Potionów) oraz przedmiotów, które służą do walki (np.: Grenade);
-
Jedyną możliwą zdolnością leczenia są czary, które zdobywamy dzięki Healing Materia oraz ławeczki, które mijamy w różnych rozdziałach;
-
Najlepszą możliwą kombinacją materii do leczenia jest Magnify Materia + Healing Materia;
-
W czasie walk, które stoczymy na tym poziomie, szczególną uwagę musimy zwrócić na ilość MP – będzie odgrywać tutaj kluczową rolę. Spadek do zera może utrudnić dalszy postęp w grze, a tym bardziej walkę z bossami;
-
Warto inwestować w HP UP Materia i MP UP Materia, które zwiększą nam poziom HP i MP postaci. Warto, aby każda z postaci miała po dwie sztuki tych materii na głowę – jeżeli jest to możliwe w danym etapie gry;
-
Postacie na poziomie Hard zdobywają dwa razy więcej EXP i trzy razy więcej AP. Umożliwia to szybsze zdobycie maksymalnego levelu i lepszy rozwój materii. Warto stosować też AP UP Materia i Exp Up Materia, które jeszcze bardziej zwiększą ilość zdobywanych punktów;
-
W grze pojawią się nowe przedmioty Manuscripts, dzięki którym będziemy mogli uzyskać dodatkowe punkty SP. Zdobywamy je przeważnie po pokonaniu bossów i wykonaniu zadań pobocznych;
-
W rozdziale 17 w laboratorium Hojo pojawi się nowy symulator walk (New Combat Simulator), w którym będziemy mogli zmierzyć się w nowych walkach;
-
W Hard Mode będziemy mogli też uzyskać dostęp do dwóch nowych przeciwników – Malboro, którego fani Final Fantasy bardzo dobrze kojarzą (z tej złej strony) oraz Pride and Joy – jest to najtrudniejszy przeciwnik w grze, z którym będziemy mogli się zmierzyć;
-
W czwartym rozdziale gry, w którym udajemy się na motorze do domu Jessie, będziemy mogli pominąć ten fragment gry;
-
Najważniejszą informacja jest to, że cały postęp z pierwszego zaliczenia gry zostaje na stałe zapisany, więc wszystkie przedmioty, bronie, materie, ulepszenia zostają z nami;
-
I ostatnią ważną informacją jest to, że na poziomie Hard zostaje odblokowany kolejny poziom Sub-Core, który umożliwi nam maksymalne ulepszenie każdej broni.