Materie zielone (Magic Materia)
Opis materii: Zielone Materie, to materie magii, które umożliwią nam używanie czarów ofensywnych i defensywnych. Wyróżnić możemy dwa rodzaje tych materie. Ofensywne, to czary, które będziemy używać na wrogach jak np. Fire lub Lightning Materia, które będą zadawać obrażenia przeciwnikom. Defensywne, to czary, które będą na leczyć lub nakładać pozytywne statusy na drużynę.
Healing Materia – materia, która pozwala leczyć z obrażeń. Dzięki niej uzyskamy dostęp do następujących czarów: Cure, Cura, Regen i Curaga. Materię dostajemy od Jessie w drugim rozdziale gry, możemy ją też kupić w slumsach w trzecim rozdziale, a Barret ma ją na start.
Cleansing Materia – materia, która pozwala leczyć negatywne statusy. Dzięki niej uzyskamy dostęp do następujących czarów: Poisona, Esuna i Resist. Materię możesz kupić w slumsach w trzecim rozdziale po wykonaniu misji - Rat Problem lub w Vending Machine w rozdziale piątym.
Revival Materia – materia, która pozwala wskrzeszać poległych towarzyszy. Dzięki niej uzyskamy dostęp do następujących czarów: Raise i Arise. Materię zdobędziemy po walce z Roche w czwartym rozdziale. W lokacji w Sector 7 Plate Edge leży na ziemi.
Barrier Materia – materia, która pozwala nakładać na drużynę bariery. Dzięki niej uzyskamy dostęp do następujących czarów: Barrier, Use Manaward i Use Manawall. Otrzymasz ją od Jessie w czwartym rozdziale.
Fire Materia – materia, która pozwala atakować czarami opartymi na żywiole ognia. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Fire, Fira i Firaga. Możesz jak kupić w slumsach w trzecim rozdziale oraz znaleźć w czasie wykonywania Just Flew in from Graveyard. Cloud posiada materię na start.
Ice Materia – materia, która pozwala atakować czarami opartymi na żywiole lodu. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Blizzard, Blizzara i Blizzaga. Znajdziesz ją w czasie wykonywania razem z Tifą misji - A Job for the Neighborhood Watch.
Lightning Materia – materia, która pozwala atakować czarami opartymi na żywiole błyskawicy. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Thunder, Thundara i Thundaga. Materię możesz kupić w sklepie w slumsach w trzecim rozdziale gry.
Wind Materia – materia, która pozwala atakować czarami opartymi na żywiole wiatru. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Aero, Aerora i Aeroga. Nagroda po ukończeniu Report 02 - Magic Elements Pt. 1. Możemy ją też kupić u Chadleya, ale musisz mieć zaliczone to zadanie.
Poison Materia – materia, która pozwala atakować przeciwników czarami trującymi. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Bio, Biora i Bioga. Kupisz ją w piątym rozdziale w Vending Machine - przed walką z Quenn Grashtrike.
Binding Materia – materia, która pozwala nakładać negatywne statusy na przeciwników. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Sleep, Silence i Berserk. Możesz ją znaleźć w dziewiątym rozdziale w czasie wykonywania zadania z drugą ręką robota, którą musieliśmy transportować Aerith.
Subversion Materia – materia, która pozwala rzucać zaklęcia ofensywne na drużynę. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Breach i Dispel. Wypada z Ghoula w rozdziale 11.
Time Materia – materia, która pozwala rzucać zaklęcia oparte na czasie. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do następujących czarów: Haste, Slow i Stop. Można ją zdobyć w rozdziale 17 w The Drum Facility Dungeon.