Final Fantasy VII Remake to jeden z najbardziej wyczekiwanych jRPG-ów, który ukazał się 10 kwietnia 2020 roku. Zebrał on wiele rewelacyjnych ocen, a sprzedaż w trzy dni osiągnęła poziom 3,5 mln kopii. Z naszym opisem odkryjecie sekrety, dodatkowe filmiki i rozmowy i wiele więcej ukrytej zawartości. Poradnik będzie uzupełniany na bieżąco, by ułatwić Wam odwiedziny w Midgarze.
Final Fantasy VII Remake składa się z 18 chapterów, w których poznamy odświeżoną historię przygód Clouda, Tify, Barreta i Aerith. W poradniku postaramy się Wam przybliżyć i ułatwić rozgrywkę, która na Was czeka. Znajdziecie tu między innymi opis przejścia chapterów (główna fabuła), zadań pobocznych, rodzaje materii, trofea, sekrety itp.
Final Fantasy VII Remake - podstawy i mechanika
- podstawowe informacje
- grywalne postacie i charakterystyka
- pozytywne i negatywne statusy
- system walki
- atrybuty postaci
Final Fantasy VII Remake - rodzaje materii
Materie w Final Fantasy VII Remake możemy podzielić na pięć grup, które różnią się od siebie kolorem. Wyróżniamy następujące materie: zielone (Magic Materia), niebieskie (Support Materia), żółte (Command Materia), purpurowe (Independent Materia) i czerwone (Summon Materia).
- jak ulepszać materie?
- zielone (Magic Materia)
- niebieskie (Support Materia)
- żółte (Command Materia)
- purpurowe (Independent Materia)
- czerwone (Summon Materia)
- najlepsze materie w grze
Final Fantasy VII Remake - bronie i ulepszenia
W przeciwieństwie do oryginalnego Final Fantasy VII, w remake’u mamy mniej broni do zdobycia. Każda z postaci posiada po sześć rodzaj broni. Daje nam to łączną ilość 24 broni, które możemy zdobyć w grze.
- jak ulepszać bronie?
- Cloud - wszystkie bronie i ulepszenia
- Tifa - wszystkie bronie i ulepszenia
- Barret - wszystkie bronie i ulepszenia
- Aerith - wszystkie bronie i ulepszenia
Final Fantasy VII Remake - zbroje i akcesoria
Nieodłączny element uzbrojenia w Final Fantasy. Tak i w tym remake'u do naszej dyspozycji twórcy Final Fantasy VII Remake oddali nam zbroje i akcesoria, które wspomogą statystyki postaci w czasie walk oraz ochronią nas od niektórych negatywnym statusów. Będziemy mogli zdobyć 24 zbroje i 28 akcesorium, które znajdziemy w skrzyniach lub kupimy w sklepach z bronią.
Final Fantasy VII Remake – limit breaki
Limit Breaks to potężne ataki zadające ogromne obrażenia. Ich wskaźnik widać w dolnym rogu ekranu, który ładujemy gdy otrzymujemy obrażenia lub wprowadzamy wrogów w stan Stagger. Każda z postaci startuje z jednym limitem, po 9 rozdziale po uzyskaniu dostępu do Corneo Colosseum można odblokować kolejne.
- Cloud - wszystkie limit breaki
- Tifa - wszystkie limit breaki
- Barret - wszystkie limit breaki
- Aerith - wszystkie limit breaki
Final Fantasy VII Remake – opis przejścia
Final Fantasy VII Remake podzielony jest na 18 rozdziałów, które w głównej mierze są lokacjami liniowymi – coś na wzór Final Fantasy XIII. Dlatego też w tej części skupimy się bardziej na opisie pokonania bossów.
- Chapter 1: The Destruction of Mako Reactor 1
- Chapter 2: Fateful Encounters
- Chapter 3: Home Sweet Slum
- Chapter 4: Mad Dash
- Chapter 5: Dogged Pursuit
- Chapter 6: Light the Way
- Chapter 7: A Trap is Sprung
- Chapter 8: Budding Bodyguard
- Chapter 9: The Town That Never Sleeps
- Chapter 10: Rough Waters
- Chapter 11: Haunted
- Chapter 12: Fight for Survival
- Chapter 13: A Broken World
- Chapter 14: In Search of Hope
- Chapter 15: The Day Midgar Stood Still
- Chapter 16: The Belly of the Beast
- Chapter 17: Deliverance from Chaos
- Chapter 18: Destiny’s Crossroads
- Poziom hard i post game
Bossowie - jak pokonać (poziom hard)
W Final Fantasy VII Reamke spotkamy plejadę dobrze znanych bossów, których fani oryginału dobrze pamiętają z roku 1997 oraz nowych, których nie było w starej wersji gry. Ich nowe wcielenia wypadają pozytywnie pod względem graficznym. W tym rozdziale postaramy się Wam przybliżyć jak najlepszy sposób na pokonanie ich w walce na poziomie HARD.
- Chapter 1: The Destruction of Mako Reactor 1 - walka z Scorpion Sentinel
- Charter 4: Mad Dash - walka z Roche
- Chapter 5: Dogged Pursuit - walka z Crab Warden
- Chapter 7: A Trap is Sprung - Airbuster
- Chapter 8: Budding Bodyguard - walka z Reno
- Chapter 8: Budding Bodyguard - walka z Rude
- Chapter 9: The Town That Never Sleeps - walka z Hell House
- Chapter 10: Rough Waters - walka z Abzu
- Chapter 11: Haunted - walka z Ghoul
- Chapter 11: Haunted - walka z Eligor
- Chapter 12: Fight for Survival - walka z Reno i Rude
- Chapter 13: A Broken World - walka z Failed Experiment
- Chapter 14: In Search of Hope - walka z Abzu
- Chapter 15: The Day Midgar Stood Still - walka z The Valkyrie
- Chapter 16: The Belly of the Beast - walka z Specimen H0512
- Chapter 17: Deliverance from Chaos (Three-Person Team vs Monsters of Legend) - walka z Malboro
- Chapter 17: Deliverance from Chaos (Three-Person Team vs Top Secret) - walka z Pride & Joy
- Chapter 17: Deliverance from Chaos - walka z Jenova Dreamweaver
Final Fantasy VII Remake – zadania poboczne
W Final Fantasy VII Remake będziemy mieli do wykonania różne zadania poboczne. Można w nich wyróżnić takie, które fani oryginału rozpoznają, bo były one częścią fabuły w starej wersji gry, ale znajdą się też nowego, które zostały przygotowane specjalnie na potrzeby tego remake'u. W tym dziale znajdziecie opis przejścia ich w poszczególnych rozdziałach.
Chapter 3
- Chadley 's Report
- Rat Problem
- Lost Friends
- Nuisance in the Factory
- On the Prowl
- Just Flew In from the Graveyard
Chapter 8
- The Mysterious Moogle Merchant
- Kids on Patrol
- Weapons on a Rampage
- A Verified Hero
- Paying Respects
- The Angel of the Slums
Chapter 9
Chapter 14
- Missing Children
- Chocobo Search
- Tomboy Bandit
- Corneo's Secret Stash
- Malicious Goons
- Wavering Heart
- The Power of Music
- Secret Medicine
- Subterranean Menace
Final Fantasy VII Remake – Discoveries
Discoveries to „sekrety”, które można łatwo pominąć. Niektóre z nich rozwiną nam historię, ukażą nowe scenki i rozmowy, a dzięki niektórym zdobędziemy materie i otworzymy skróty.
- Alone at Last (Chapter 3)
- Collapsed Passageway (Chapter 6)
- Inside the Ventilation (Chapter 6)
- Waste Recovery (Chapter 7)
- The Gate Won't Open (Chapter 8)
- The Language of Flowers (Chapter 8)
- Vagabond Johnny (Chapter 9)
- Johnny's Stolen Wallet (Chapter 14)
Final Fantasy VII Remake – Sekrety, trofea i roadmap
Sekcja 1
- Podstawy – najważniejsze podstawowe informacje
- Podstawy – grywalne postacie
- Podstawy – system walki
- Podstawy - atrybuty postaci
- Podstawy – statusy pozytywne i negatywne statusy
- Jak ulepszać materie
- Materie zielone (Magic Materia)
- Materie niebieskie (Support Materia)
- Materie żółte (Command Materia)
- Materie purpurowe (Independent Materia)
- Materie czerwone – Summony
- Najlepsze materie
- Jak ulepszać bronie?
- Ulepszenia dla broni Clouda
- Ulepszenia dla broni Tify
- Ulepszenia dla broni Barreta
- Ulepszenia dla broni Aerith
- Zbroje - jak zdobyć
- Akcesoria - jak zdobyć
- Limit Break Clouda
- Limit Break Tify
- Limit Break Barreta
- Limit Break Aerith
- Chapter 1: The Destruction of Mako Reactor 1
- Chapter 2: Fateful Encounters
- Chapter 3: Home Sweet Slum
- Charter 4: Mad Dash
- Chapter 5: Dogged Pursuit
- Chapter 6: Light the Way
- Chapter 7: A Trap is Sprung
- Chapter 8: Budding Bodyguard
- Chapter 9: The Town That Never Sleeps
- Chapter 10: Rough Waters
- Chapter 11: Haunted
- Chapter 12: Fight for Survival
- Chapter 13: A Broken World
- Chapter 14: In Search of Hope
- Chapter 15: The Day Midgar Stood Still
- Chapter 16: The Belly of the Beast
- Chapter 17: Deliverance from Chaos
- Chapter 18: Destiny’s Crossroads
- Poziom hard, post game i new game
- Boss - Chapter 1: walka z Scorpion Sentinel
- Boss - Charter 4: walka z Roche
- Boss - Chapter 5: walka z Crab Warden
- Boss - Chapter 7: walka z Airbuster
- Boss - Chapter 8: walka z Reno
- Boss - Chapter 8: walka z Rude
- Boss - Chapter 9: walka z Hell House
- Boss - Chapter 10: walka z Abzu
- Boss - Chapter 11: walca z Ghoul
- Boss - Chapter 11: walka z Eligor
- Boss - Chapter 12: walka z Reno i Rude
- Boss - Chapter 13: walka z Failed Experiment
- Boss - Chapter 14: walka z Abzu
- Boss - Chapter 15: walka z The Valkyrie
- Boss - Chapter 16: walka z Specimen H0512
- Boss - Chapter 17: walka z Malboro
- Boss - Chapter 17: walka z Pride i Joy
- Boss - Chapter 17: walka z Jenova Dreamweaver
- Misje poboczne - Chadley 's Report
- Misje poboczne - Rat Problem
- Misje poboczne - Lost Friends
- Misje poboczne - Nuisance in the Factory
- Misje poboczne - On the Prowl
- Misje poboczne - Just Flew In from the Graveyard
- Misje poboczne - The Mysterious Moogle Merchant
- Misje poboczne - Kids on Patrol
- Misje poboczne - Weapons on a Rampage
- Misje poboczne - A Verified Hero
- Misje poboczne - Paying Respects
- Misje poboczne - The Angel of the Slums
- Misje poboczne - Burning Thighs
- Misje poboczne - The Party Never Stops
- Misje poboczne - A Dynamite Bode
- Misje poboczne - The Price of Thievery
- Misje poboczne - Shears's Counterattack
- Misje poboczne - Missing Children
- Misje poboczne - Chocobo Search
- Misje poboczne - Tomboy Bandit
- Misje poboczne - Corneo's Secret Stash
- Misje poboczne - Malicious Goons
- Misje poboczne - Wavering Heart
- Misje poboczne - The Power of Music
- Misje poboczne - Secret Medicine
- Misje poboczne - Subterranean Menace
- Discoveries - Alone at Last
- Discoveries - Collapsed Passageway
- Discoveries - Inside the Ventilation
- Discoveries - Waste Recovery
- Discoveries - The Gate Won't Open
- Discoveries - The Language of Flowers
- Discoveries - Vagabond Johnny
- Discoveries - Johnny's Stolen Wallet
- Sekrety – Battle Intel Chadleya [w budowie]
- Sekrety – Music Collection
- Sekrety – minigry
- Sekrety – Corneo Colosseum
- Sekrety – Shinra VR Combat Simulator
- Sekrety – Moogle Medals
- Sekrety - jak zdobyć wszystkie suknie
- Sekrety - jak zdobyć wszystkie Manuscripts
- Sekrety – trofea, road map