Bezgłowy - Sekiro poradnik
W Sekiro znajdziemy łącznie pięciu Bezgłowych. Co ciekawe, walka z dwoma z nich odbywa się pod wodą.




- Pierwszy Bezgłowy znajduje się w lokacji Podzamcze Ashiny, ale najłatwiej jest się do niego dostać przez górę Kongo. W świątyni demona dzwonu (jest tam posążek rzeźbiarza) znajduje się ruchoma ściana (widać na niej sylwetkę człowieka), która doprowadzi nas do celu. Nagroda: Ako's Spiritfall
- Drugi przebywa w Zatopionej dolinie (potrzebujemy umiejętności nurkowania, by się do niego dostać). Pójdź tam, gdzie znalazłeś Koralik modlitewny (przenieś się do pierwszego posążka i zawróć zamiast iść w kierunku Twierdzy). Obok jest podwodny tunel prowadząćy do jaskini z Bezgłowym. Nagroda: Gokan's Spiritfall
- Trzeci w Ukrytym lesie (poniżej posągu Buddy, gdzie spotykamy mnicha). Nagroda: Gachiin's Spiritfall
- Czwarty pod wodą w fosie za zamkiem w Ashinie. Nagroda: Ungo's Spiritfall
- Piąty także pod wodą na dnie jeziora w Źródlanym Pałacu. Nagroda: Yashuriku's Spirirtfall
W pierwszych trzech przypadkach walkach wygląda bardzo podobnie. Potrzebujemy Boskiego konfetti i Środka uspokajającego, przydaje się również Cukierek Ako. Jeszcze zanim Bezgłowy się przebudzi, możemy mu zadać kilka kilka soczystych ciosów. Następnie należy przede wszystkim zważać na dwie jego zagrywki: mgłę, którą spowalnia nasze ruchy, oraz teleportację, po której przeciwnik przeprowadza często chwyt. Z tą pierwszą możemy sobie poradzić nie przestając atakować. Poza tym umiejętności Bezgłowego są dość wolne i sygnalizowane, dzięki czemu łatwiej je zablokować.
Pod wodą wygląda to nieco inaczej, ale niekoniecznie trudniej. Bezgłowy nie korzysta wówczas z mgły i posiada tylko jeden pasek energii. Nie ma tu szczególnej filozofii. Należy pływać wokół przeciwnika, a gdy widzimy, że przymierza się on do ataku (bynajmniej nie jest demonem szybkości), podpłynąć bliżej i zadać kilka celnych uderzeń.
Nagrody, jakie otrzymujemy za pokonanie Bezgłowych, działają na podobnej zasadzie jak cukierki o tej samej nazwie. Różnica polega na tym, że ich efekt trwa dłużej.