Kramarze i łuski karpia skarbów - Sekiro poradnik
Eksplorując Ashinę i jej okolice możemy się natknąć na handlarzy (kramarzy), którzy oferują mniej lub bardziej przydatne przedmioty. Oto ich lista (w nawiasach liczba przedmiotów w ofercie; cena dotyczy jednej sztuki):
Handlarz Anayama
Anayama znajduje się niedaleko schodów, przy których walczymy z Ogrem i w pobliżu wizji Kuro oraz Emmy. Za 50 sen udzieli on nam informacji o posiadłości rodu Hirata, a za 100 sen powie, gdzie znaleźć Dyszę ogniową (narzędzie protezy). Jego oferta rozbudowywana jest z czasem.
Po wykupienie informacji:
- Granulka (x2) – 50 sen
- Kawałek naczynia (x8) – 20 sen
- Garść popiołu (x6) – 30 sen
- Lekka sakiewka (x3) – 110 sen
- Widmowy Kunai (x1) – 3000 sen
Po udzieleniu informacji o soli (można ją zdobyć w zamku w Ashinie; rozmawiają o niej strażnicy na moście):
- Cukierek Gokan (x5) – 80 sen
- Cukierek Yashariku (x2) – 130 sen
- Ciężka sakiewka (x2) – 550 sen
- Czarny proch (nieograniczona ilość) – 150 sen
- Złom żelazny (nieograniczona ilość) – 150 sen
Po przysłaniu mu Kotaro:
Kotaro to mnich, którego możemy spotkać w lokacji Góra Kongo. Znajduje się on niedaleko pierwszego posążka rzeźbiarza. Zamiast podążać prowadzącą przez las ścieżką, gdzie czeka na nas grupa wrogo nastawionych mnichów, udajmy się w przeciwnym kierunku. Kotaro znajduje się w pobliżu zawalonego mostu. Aby zaczął pracować dla Anayamy, najpierw należy mu jednak przynieść biało-czerwony latawiec, który znajdziemy kawałek od wejścia do krytego mostu (pośród figurek Buddy), gdzie walczyliśmy z zakutym w zbroję bossem.
- Cukierek Ako (nieograniczona ilość) – 120 sen
- Złom Magnetytowy (x4) – 300 sen
- Żółty proch (x3) – 300 sen
- Wosk tłuszczowy (x3) – 300 sen
Uwaga: Anayamę można przypadkowo zabić podczas retrospekcji w posiadłości rodu Hirata. Wówczas tracimy dostęp do jego usług w teraźniejszości.
Kramarz z wroniego zagonu
Znajduje się w lokacji Podzamcze Ashiny na wzgórzu tuż obok zrujnowanego domostwa, w którym otrzymujemy dzwonek od starszej kobiety.
- Granulka (x4) – 50 sen
- Odtrutka w proszku (x6) – 30 sen
- Cukierek Ungo (x2) – 50 sen
- Petardy Roberta (x1) – 500 sen
Zacny Harunaga w dzbanie
Z Harunagą rzecz ma się nieco inaczej niż z innymi sprzedawcami. Spotkać możemy go w lokacji posiadłość rodu Hirata zaraz na początku. Wskoczmy do rzeki (z mostu lub ze skały) – jest on na jednej z 'wysepek'. Harunaga to dziwna istota zamknięta w dzbanie, która kolekcjonuje karpie łuski, i to one są u niego walutą, a nie sen. Łuski zdobywamy zaś przede wszystkim zabijając karpie (dodać jednak warto, że przy respawnach ryb tego przedmiotu już nie dostajemy, należy więc wówczas szukać innego zbiornika wodnego).
- Boska tykwa (x1) – 1 łuska
- Czerwona tykwa (x1) – 2 łuski
- Prawa część maski (x1) – 7 łusek
- Eteryczne przejście (x1) – 5 łusek
Kramarz z pola bitwy
Dostać się do niego możemy po pokonaniu bossa Gyoubu Oniwa na polu bitwy przed wejściem do lokacji zamek w Ashinie. Gdy już się z nim uporamy, poszukajmy schodów prowadzących do fortecy. Nie wchodźmy jednak do budynku, tylko udajmy się w prawo aż dojdziemy do obozowiska kramarza.
- Kropla smoczej krwi (x1) – 180 sen
- Odtrutka w proszku (x3) – 30 sen
- Garść popiołu (x12) – 30 sen
- Lekka sakiewka (x3) – 110 sen
- Ciężka sakiewka (x2) – 550 sen
- Petardy Roberta (x1) – 500 sen
- Nasiono tykwy (x1) – 1000 sen
Kramarz z lochu
Znajdziemy go przy wejściu do lokacji Opuszczony loch tuż przy posążku rzeźbiarza. Przy pierwszy posążku w lokacji zamek w Ashinie cofnij się kawałek, przeskocz nad fosą korzystając z linki, pokonaj most (dwóch strażników), wespnij się na bramę i omiń olbrzyma z dzwonem – kawałek dalej znajdziesz rzeczoną miejscówkę.
- Granulka (x4) – 80 sen
- Kropla smoczej krwi (x1) – 180 sen
- Lek kontaktowy (x8) – 30 sen
- Balon mieniu Mibu (x2) – 50 sen
- Lekka sakiewka (x4) – 110 sen
- Ciężka sakiewka (x3) – 550 sen
- Część maski: smok (x1) – 5000 sen
- Koralik modlitewny (x1) – 1400 sen
Kramarz z Shugendo
Gdy przeniesiesz się do Shugendo w Górze Kongo, nie podążaj drogą prowadzącą do krytego mostu, tylko rozejrzyj się za inną drewnianą kładką (uprzednio podejdź do krawędzi skały i spójrz w dół). Prowadzi ona do kolejnego sprzedawcy.
- Persymona (x2) – 30 sen
- Kropla smoczej krwi (x1) – 180 sen
- Cukierek Ako (x3) – 80 sen
- Cukierek Ungo (x5) – 80 sen
- Lekka sakiewka (x2) – 110 sen
- Ciężka sakiewka (x3) – 550 sen
- Wypchana sakiewka (x2) – 1100 sen
- Złom magnetytowy (x2) – 330 sen
- Pięciokolorowy ryż (x1) – 1600 sen
Handlarz wiedzą Fujioka
Przy pierwszym posążku rzeźbiarza w lokacji Zamek w Ashinie wejdź po schodach, ale nie walcz ze strzelcami i minibosem, tylko skręć w prawo. Mniej więcej w tej okolicy (w jednej z alejek) znajdować się powinien siedzący handlarz, który poprosi nas o zabicie wszystkich samurajów w okolicy (nie dotyczy to minibossa). Spełnij jego prośbę. Jakiś czas później pojawi się on przy zaniedbanej świątyni, oferując swoje usługi. Jego unikatową cechą jest to, że oferuje on notatki z informacjami, ale można polemizować, czy informacje z nich są warte swojej ceny.
- Granulka (x8) – 80 sen
- Kropla smoczej krwi (x2) – 180 sen
- Odtrutka w proszku (x1) – 100 sen
- Proch gaśniczy (x1) – 100 sen
- Środek uspokajający (x1) – 100 sen
- Cukierek Ungo (x1) – 120 sen
- Lekka sakiewka (x3) – 110 sen
- Ciężka sakiewka (x3) – 550 sen
- Notatka o Sabimaru (x1) – 500 sen
- Notatka o pagodzie (x1) – 500 sen
- Tykwa lecznica (x1) – 500 sen
Borsuk Czarny Kapelusz
Borsuk znajduje się niedaleko posążka rzeźbiarza w lokacji Stary Grób w zamku w Ashinie. Konkretnie przebywa on w domu z dziurą w dachu (budynek powinien być widoczny z góry po przejściu kawałek w lewo od punku kontrolnego). Ma on w ofercie przedmiot odblokowujący narzędzie protezy Wmontowany parasol oraz tekst "Śmiertelny cios w locie" pozwalający wyuczyć się nowej umiejętności z kategorii sztuki walki shinobi, ale nie skupuje przedmiotów.
- Cukierek Yashariku (x3) - 130 sen
- Ostatni gryz (x2) - 30 sen
- Żelazna forteca (x1) - 1600 sen
- Śmiertelny cios w locie (x1) - 1200 sen
Kupno dwóch najdroższych przedmiotów sprawi, że Borsuk przeniesie się do lokacji Góra Kongo.
Skażony kramarz
Skażony kramarz znajduje się w lokacji Zatopiona dolina, a konkretnie w regionie, do którego dostęp otrzymujemy po pokonaniu Genichiro Ashiny (klucz otrzymany od Kuro pozwala otworzyć drzwi na tyłach kapliczki w Twierdzy). Dostań się do posążka w Rozdartej jaskini, podejdź do krawędzi i zaskocz po gałęziach na dół (znajduje się tam trująca zielona substancja). Przy nadarzającej się okazji skręć w prawo.
Najciekawszy przedmiot w ofercie tego kramarza to Zielona tykwa. Działa on jak odtrutka, ale regeneruje się po odpoczynku.
- Granulki (x5) - 80 sen
- Kropla smoczej krwi (x2) - 180 sen
- Zielona tykwa (x1) - 1800 sen
- Odtrutka w proszku (x1) - 120 sen
- Ciężka sakiewka (x5) - 550 sen
- Żółty proch (x2) - 270 sen
Wygnany kramarz
Ten handlarz znajduje się przed wejściem do wioski Mibu niedaleko posążka rzeźbiarza (wystarczy się trochę rozejrzeć, by dostrzec namiot).
Sake, które kramarz ma w ofercie, możemy przekazać rzeźbiarzowi lub Isshinowi Ashinie, by ci uraczyli nas ciekawymi opowieściami.
Fioletowa tykwa działa natomiast jak Zielona tykwa sprzedawana przez handlarza z Zatopionej doliny, przy czym różnica polega na tym, że przeciwdziała ona nie zatruciom, tylko statusowi "Strach".
- Granulka (x5) – 50 sen
- Fioletowa tykwa (x1) – 1800 sen
- Cukierek Gachiina (x2) – 100 sen
- Ciężka sakiewka (x3) – 550 sen
- Sakiewka wypchana pieniędzmi (x2) – 1100 sen
- Złom adamantowy (x2) – 600 sen
- Dragonspring Sake (x1) – 1000 sen
- Łuski karpia skarbów (x2) – 500 sen
Koremori w dzbanie
Koremori wygląda jak Harunaga i można go spotkać w Źródlanym Pałacu przy jednym z posążków (lokacja "Przy arystokracie w dzbanie"). Oferuje on:
- Kropla smoczej krwi (x1) – 1 łuska
- Lapis lazuli (x2) – 6 łusek
- Lewa część maski (x1) – 12 łusek
Jeśli nakarmimy wielkiego karpia Niezwykle cenną przynętą, otrzymamy od niego jedną sztukę Lapis lazuli i Koremori przejmie asortyment Harunagi.