Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry

Zamek w Ashinie

Enkidou | 31.03.2019, 23:00

Zamek w Ashinie - Sekiro poradnik

Wracamy do teraźniejszości. Czas wybrać się do Zamku w Ashinie. W tym celu wróć na pole bitwy, gdzie miała miejsce walka z Gyoubu Oniwą i przejdź przez wrota. Następnie podążaj schodkami do góry i zabij strażnika ze strzelbą. Wskocz na bramę.


Quest ze szczurami

Stojąc na bramie zerknij w prawo. Będziesz miał przed sobą plac, na którym znajdziesz trzy "szczury", tj. niewielkie postacie w dużych kapeluszach. Dwóch można pokonać po cichu, z trzecim trzeba będzie walczyć. Jeśli nie posiadasz np. topora z posiadłości rodu Hirata, rywal może dać się we znaki (swoim kapeluszem często blokuje on bowiem nasze uderzenia). Po wszystkim wróć do Tengu przebywającego w fortecy i odbierz nagrodę – tekst ezoteryczny dający dostęp do nowego drzewka rozwoju z umiejętnościami.


Wróć do punktu wyjścia. Podążaj przed siebie jedyną dostępną drogą. Po drodze spotkasz strażników, wilki i olbrzymów. Możesz ich zabić (najlepiej po cichu), możesz ominąć skacząc po dachach, murach i drzewach. Wkrótce natkniesz się na dwóch żołnierzy, których rozmowa zwiastuje niebezpieczeństwo. Kawałek dalej będziemy mieć bowiem do czynienia z bossem.


Boss: Płonący byk

Kluczem do zwycięstwa jest tutaj dobre ustawienie. Powinniśmy dołożyć starań, by znaleźć się za bykiem i podążać za nim. Gdy spróbuje zawrócić, poślizgnie się dając nam możliwość wyprowadzenia kilku ataków. Poza tym bardzo przydatne bywają petardy. Ogólnie walka może wydawać się na samym początku trudna, ale wcale taka nie jest, zważywszy że boss dysponuje tylko jednym paskiem energii.

Uwaga: przed wejściem do lokacji, gdzie przebywa byk, spróbujcie się ustawić za tarczami po lewej. Zwiększycie szanse na to, że byk staranuje i wyeliminuje dwóch strażników.

Nagroda: 2. stopień leczenia shinobi (poprawia skuteczność działania medykamentów), 1x Koralik modlitewny


Po uspokojeniu sytuacji strażnicy otworzą wrota. Zabij ich (jest ich dwóch) i zjednocz się z posąźkiem rzeźbiarza.

Uwaga:

To ten moment, gdy gra się otwiera. Masz przed sobą kilka opcji: udać się do zamku, do podziemi Ashiny lub na górę Kongo do świątyni Senpou. My wybierzemy tą pierwszą, ale zaznaczyć należy, że walka wieńcząca ten epizod może być na obecnym etapie trudna, dlatego niegłupim pomysłem jest odwiedzenie wcześniej innych lokacji, aby zgromadzić nasiona tykwy i koraliki modlitewne.

Przed nami znajduje się wielki budynek - to do niego powinniśmy się dostać. Na szczycie schodów znajduje się natomiast kolejny generał (Kuranosuke Matsumoto; można go zaatakować z zaskoczenia i pozbawić jednego paska energii), któremu towarzyszy czterech strzelców. Na tę chwilę mogą to być jednak dla nas za wysokie progi (w każdym razie za zwycięstwo otrzymamy Koralik modlitewny).

Żeby dostać się do wnętrza zamku, wskocz na budynki po prawej (patrząc od bramy, przez którą wchodziliśmy).

Kiedy już znajdziesz się na dachach, uważaj na przeciwników. Zwłaszcza na dachu zamku, gdzie atakujący znienacka Kruk przypomina kamikaze. Obejdź budynek aż twoim oczom ukaże się otwarte okno. Przejdź przez nie i zjednocz się z posążkiem rzeźbiarza.

W nowej lokacji wejdź po schodach na wyższe piętro. Skręc w prawo i zajdź ubranego na niebiesko samuraja, by zadać mu smiertelny cios. W następnym pomieszczeniu masz dwie możliwości: skoczyć na parter (znajdziesz tam narzędzie protezy Sabimaru i będziesz mógł przejść do Zatopionej doliny; Sabimaru można wziąć, resztę na razie warto odpuścić) lub pójść znowu w prawo. Wybierz to drugie. Uważając na samurajów, dojdziesz do pokoju, w których dwóch z nich siedzi sobie spokojnie na podłodze. Jednego zabij śmiertelnym ciosem, drugiego walcząc twarzą w twarz.

Spójrz wyżej. Użyj linki z hakiem, aby przedostać się do nowego przejścia przez otwór w suficie. W ten sposób dostaniesz się do pomieszczenia, do którego drzwi były przedtem zamknięte. Pokonaj lub omiń obecnych w nim przeciwników i wejdź po schodach piętro wyżej. Zjednocz się z posążkiem. Po rozsunięciu drzwi czeka na ciebie miniboss.


Boss: Elita Ashiny - Jinsuke Saze

Jinsuke Saze dysponuje bardzo nieprzyjemnym i szybkim podwójnym atakiem mieczem, który zgarnia sporą ilość energii. Przed jego wyprowadzeniem zawsze pojawia się błysk. Dobrym wyjściem jest zastosowanie podwójnego odbicia (idealnie wykonanego bloku), ewentualnie skorzystanie z Wmontowanego parasola lub Mglistego kruka. Z ofensywnych narzędzi dobrze sprawuje się Sabimaru (może go otruć, nawet jeśli wykona blok) lub Dysza ogniowa z dodatkiem oleju.

Nagroda:1x Koralik modlitewny


Gdy uporasz się z Jinsuke, wyjdź przez okno i wskocz wyżej na taras widokowy. Znów boss, tym razem z gatunku tych pełnoprawnych.


Boss: Genichiro Ashina

Prawdopodobnie jedna z trudniejszych walk w grze, nawet nie z powodu obrażeń zadawanych przez Genichiro (te nie są jakoś przesadnie wielkie), tylko długości całego starcia, podczas którego musimy zachować całkowite skupienie. Osobom, które nie radzą sobie z parowaniem, polecam używaniu sprintu i kręcenie się wokół bossa, by sprowokować jakiś atak, po którym można uszczknąć mu trochę energii. Warto zwracać uwagę na zachowanie przeciwnika: gdy zaczyna biec w naszą stronę, wykona jeden z dwóch ruchów: strzeli z łuku (najpierw tylko raz, na późniejszym etapie więcej) lub będzie chciał podejść bliżej, żeby wpakować w nas combo mieczem. W tym pierwszym przypadku odskakujcie, nie biegajcie. W tym drugim starajcie się uniknąć comba i zadajcie mu kilka uderzeń w plecy/bok.

Skasowanie dwóch pasków energii to nie koniec. Walka ma też drugi etap. Dobra wiadomość jest taka, że część jego ataków nie uległa zmianie. Zła – że zyskał kilka nowych, przede wszystkim atak piorunami. Można przed nim uciekać, można go skontrować (R1/RB w powietrzu, gdy ma nas trafić piorun) albo można też skorzystać z przedmiotu Wątroba węgorza. Osobiście polecam pierwszą i trzecią opcję. Ataki piorunami są dwa, i łatwiej uniknąć akurat tego, który przeciwnik odpala (sprint), gdy trzymamy się na dystans (wertykalne cięcie zamiast horyzontalnego).

Genichiro ver. 2.0 korzysta też z ataku specjalnego (pchnięcie), który bardzo łatwo jest ominąć, gdyż wykonuje go jakby w zwolnionym tempie. Tylko jedna uwaga: odpala go też w chwilach, gdy próbujemy się uleczyć tykwą leczniczą. Trzymaj się więc na bezpieczną odległość, jeśli chcemy zregenerować siły.

Nagroda: Wspomnienie: Genichiro, Krwawy dym ninjutsu (technika ninjutsu, do których odblokowujemy dostęp po tej walce)


Zanim ruszysz z fabułą dalej, wykonaj kilka kroków: porozmawiaj z Kuro w dojo, porozmawiaj Isshinem Ashiną w sąsiednim budynku, ponownie porozmawiaj z Kuro i zabierz klucz, którym otworzysz drzwi w kapliczce w Zatopionej dolinie.

Mimo to najpierw proponujemy udać się najpierw do świątyni Senpou.

Źródło: własne

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper