Interfejs i system rozwoju
Menu główne:
Na screenie powyżej widać menu główne gry. Oto opis poszczególnych pozycji:
- Narzędzia protezy: Nowe bronie, w które zostaje wyposażona proteza głównego bohatera. Dostęp do nowych narzędzi otrzymujemy wraz z postępami. Wyekwipować można tylko trzy jednocześnie, pomiędzy którymi przełączamy się błyskawicznie jednym przyciskiem.
- Przedmioty podręczne: Wszelkiej maści użytecznie przedmioty (medykamenty, wspomagające w trakcie walk, ale i nie tylko). Wyekwipować można pięć jednocześnie (przełączamy się między nimi strzałkami prawo/lewo).
- Sztuki walki: Umiejętności wyuczone w trakcie rozgrywki.
- Umiejętności ninjutsu: Umiejętności ninjutsu wyuczane w trakcie rozgrywki (opcję tę odblokowujemy po pokonaniu jednego z bossów).
- Czerwony pasek w lewym dolnym rogu: Ilość energii głównego bohatera. Wskaźnikowi towarzyszą symbole, tzw. sploty, informujące o potencjale wskrzeszania.
- Pomoc losu: W Sekiro śmierć karana jest pozbawieniem połowy pieniędzy i doświadczenia. Procent w tej rubryce informuje nas, jakie są szanse, że do tego nie dojdzie. Wraz z kolejnymi zgonami szanse jednak spadają, choć istnieje możliwość przywrócenia parametru do stanu wyjścia, do potrzebujemy konkretnych przedmiotów.
- Parametry: W Sekiro występują dwa parametry: żywotność (wytrzymałość) i siła ataku (wiadomo).
- Doświadczenie: Niebieski wskaźnik informuje, ile potrzebujemy punktów do zdobycia punktu umiejętności. Te pozwalają odblokowywać nowe zdolności na drzewkach rozwoju.
- Symbole ducha (prawy dolny róg): 'Waluta', której potrzebujemy, by korzystać z narzędzi protezy lub udoskonalić działanie niektórych umiejętności. Zdobywamy je zabijając przeciwników lub eksplorując świat gry. W nawiasie podana jest liczba symboli, jakie posiadamy w zapasie.
- Ikona sen pod symbolami ducha: Ilość posiadanych pieniędzy.
Zakładka „Dobytek”:
W „Dobytku”, jak sama nazwa wskazuje, znajdziemy przedmioty, które mieliśmy okazję zdobyć. Dzielą się ona na cztery rodzaje:
- Przedmioty podręczne: Pomocne przedmioty o różnym zastosowaniu, jak medykamenty.
- Kluczowe przedmioty: Przedmioty istotne dla fabuły.
- Materiały: Przedmioty służące do ulepszania narzędzi protezy.
- Narzędzia protezy: Zdobyte przez nas narzędzia protezy
Zakładka „Umiejętności”:
Dział zawierający listę odblokowanych umiejętności. Są ich cztery rodzaje: „sztuki walki”, sztuki walki shinobi”, „umiejętności bierne”, „umiejętności ninjutsu”. Sztuki walki i sztuki walki ninjutsu należy wyekwipować w menu głównym, by móc z nich korzystać.
Posążki rzeźbiarza:
Posążki (idole) z charakterystycznym niebieskim płomieniem pełnią w Sekiro funkcję checkpointów/punktów kontrolnych. Regenerują one zdrowie (po wyborze tej opcji odradzają się też jednak zabici przeciwnicy) i umożliwiają szybkie podróżowanie między istotnymi lokacjami, ale nie tylko.
- Odpoczynek: Jw. Regeneruje zdrowie i przywraca wszystkie tykwy lecznicze (tutejszy główny medykament). Po wyborze tej opcji wracają też jednak zaciukani przeciwnicy (nie dotyczy to bossów i minibossów).
- Kup symbole ducha: Opcja kupna symboli ducha za zgromadzone pieniądze.
- Podróż: Szybkie podróżowanie między checkpointami.
- Zdobądź umiejętność: Drzewka rozwoju, gdzie odblokowujemy nowe zdolności dla Wilka.
- Wzmocnij cechy fizyczne: Usprawnienie obu parametrów, którego możemy dokonać, jeśli zbierzemy cztery koraliki modlitewne (otrzymujemy je za pokonanie niektórych silniejszych przeciwników i podczas eksploracji).
- Zwiększ siłę ataku: Zwiększenie siły ataku poprzez użycie wspomnień bitewnych otrzymywanych po wygranym starciu z niektórymi bossami.
- Wyleczenie smoczego moru: Przywraca do zdrowia postacie (NPC-ów) chorujące na smoczy mór. Patrz: porady na początek.
Rzeźbiarz:
Rzeźbiarz, który przebywa w zrujnowanej świątyni, oferuje dodatkowe możliwości poszerzające zakres naszych możliwości:
- Zamontuj nowe narzędzie shinobi: jeśli zdobędziemy nowe narzędzie, rzeźbiarz może je zamontować (nic to nie kosztuje).
- Ulepsz narzędzie protezy: Drzewko rozwoju (patrz screen powyżej) pozwalające ulepszać posiadane narzędzia. Nie potrzebujemy jednak do tego punktów umiejętności, tylko konkretnych materiałów (np. proch) i odpowiedniej sumy pieniędzy.