Powrót do Ashiny (noc) - Sekiro poradnik
Ashina ponownie uległa zmianom. Raz - zapadła noc. Dwa - wybuchła wojna na całego. Wywołało to kilka zmian. Przede wszystkim zmienili się przeciwnicy (doszło kilku bossów), dostęp do posążków rzeźbiarza został zablokowany, a rzeźbiarz z Zaniedbanej świątyni przepadł (nie oznacza to jednak, że nie możemy usprawniać narzędzi, chociaż wciąż wymaga to od nas posiadania stosownej sumy pieniędzy i konkretnych materiałów).
Porozmawiaj z Emmą, która klęczy przy ciele zmarłego Isshina. Otrzymasz od niej klucz (Klucz do tajnego przejścia). Z nim możesz udać do ostatniego bossa. Otwiera on drzwi w lokacji Zbiornik Ashiny prowadzące na łąkę, na której w prologu doszło do pierwszego spotkania z Genichiro Ashiną. Droga zasadniczo nie uległa zmianom, choć warto wspomnieć, że przy drzwiach umieszczono tym razem posążek rzeźbiarza.
Zanim udasz się jednak postawić kropkę nad i, możesz najpierw odszukać kilku nowych opcjonalnych bossów, którzy pojawili się w Ashinie. Są to:
- Elita Ashiny - Ujinari Mizuo
- Shigekichi z Czerwonej Straży
- Siedem włóczni Ashiny - Shume Masaji Oniwa
- Demon Nienawiści
Kiedy będziesz gotowy, udaj się do tajnego przejścia.
Boss: Genichiro Ashina i Isshin, święty miecza
Walka jest bardzo wymagająca, m.in. także przez długość. Składa się ona z czterech etapów. W pierwszym walczymy z Genichiro, a dopiero w następnych z Isshinem.
Walka z Genichiro nie różni się znacząco od tej z zamku w Ashinie. Zyskał on dodatkowy atak: cięcie mieczem na większą odległość, któremu towarzyszy czarna smuga. Przygotowuje się on do niego w dość czytelny sposób, dlatego dobrym rozwiązaniem jest zajść go od tyłu i zadać kilka uderzeń, przed którymi nie będzie się w stanie obronić.
Pierwsza faza walki z Isshinem nie jest szczególnie trudna. Jego ataki mieczem można całkiem łatwo zablokować/sparować, ale warto pamiętać o kilku nieprzyjemnych sztuczkach, np. o podwójnym cięciu, które poprzedza błysk, lub uderzeniu wyprowadzanym, gdy przeciwnik odskakuje. Poza tym posiada on specjalny atak (pchnięcie), który można skontrować kontrą Mikiri, i cięcia poprzedzone wzmożeniem się wiatru. Przed cięciem wertykalnym można odskoczyć do boku i spróbować kontry, cięcie horyzontalnym najlepiej przeskoczyć (nie blokować).
Podczas drugiej fazy stopień trudności skacze. Isshin robi się nie tylko bardziej agresywny, ale też zyskuje nowe bronie: włócznię oraz pistolet (naboje można zablokować). Najłatwiej jest wówczas trzymać dystans i krążyć (sprint) wokół bossa, by sprowokować go do wyskoczenia w górę, a następnie zajść z boku bądź z tyłu.
Trzecia faza jest podobna, przy czym Isshin zyskuje możliwość atakowania piorunami. Możemy te ataki (wyskakuje wtedy w powietrze) skontrować jak w przypadku Genichiro, czyli skacząc i wciskając przycik odpowiedzialny za atak. Należy jednak zadbać o dobry timing.
Generalnie sprint przy jednoczesnym trzymaniu dystansu i zadawanie pojedynczych obrażeń to wciąż najbezpieczniejsza (choć wymagająca czasu) strategia. Inną metodą jest po prostu perfekcyjne opanowanie blokowania/parowania. Trudno tu o jakąś inną filozofię.
Nagroda: Wspomnienie: święty Isshin, Smoczy błysk (umiejętność)
Po walce podejdź do leżącego Kuro. Otrzymasz maksymalnie trzy opcje do wyboru, zakładając, że uprzednio zdobyłeś stosowne przedmioty.
Zakończenie "Przerwanie nieśmiertelności" - daj Kuro Łzy boskiego smoka.
Zakończenie "Oczyszczenie" - daj Kuro Łzy boskiego smoka i Pachnący kwiat
Zakończenie "Powrót" - daj Kuro Łzy boskiego smoka i Zamrożone łzy
Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Jeśli chcielibyście ponownie rozpocząć grę, być może zainteresują Was te informacje.