Koraliki modlitewne - Sekiro poradnik
Koraliki modlitewne to kolejny po nasionach tykwy niezwykle ważny przedmiot w Sekiro. Jeśli uzbieramy cztery, zyskamy możliwość podbicia wartości parametrów głównego bohatera (tzn. witalności i postury). Aby to uczynić, należy wybrać stosowną opcję w menu otwieranym przy posążkach rzeźbiarza.
Koralik #1
Pokonaj generała bossa Naomoriego Kawaradę w lokacji Mur podzamcza – ścieżka do bramy. Jeśli chcesz ułatwić sobie to wyzwanie, możesz na nim wykonać śmiertelny cios, by w łatwy sposób pozbawić go jednego paska energii.
Koralik #2
Pokonaj bossa Skuty Ogr (obowiązkowa walka).
Koralik #3
Pokonaj minibossa generała Tenzena Yamauchiego, który znajduje się w lokacji tuż za tą, gdzie walczyliśmy z Ogrem. Dobrym pomysłem jest wyeliminowanie najpierw zwykłych wojaków, przede wszystkim gościa bijącego na alarm, który siedzi na bramie.
Koralik #4
Po pokonaniu bossa Gyoubu Oniwa znajdź schody, które zaprowadzą cię do fortecy, i wejdź do budynku. Jest tam Tengu, ale nie zaprzątaj sobie nim głowy. Zamiast tego wejdź wyżej, użyj linki i po drewnianych belkach dostań się na poddasze. Tam znajdziesz koralik.
Koralik #5
Pokonaj bossa Płonący byk – walka obowiązkowa.
Koralik #6
Pokonaj minibossa Łowca shinobi Enshin z Misen w lokacji posiadłość rodu Hirata (walka obowiązkowa, jeśli chcemy przejść epizod retrospekcji).
Koralik #7
Pokonaj minibossa Juzou w lokacji posiadłość rodu Hirata (walka obowiązkowa, jeśli chcemy przejść epizod retrospekcji).
Koralik #8
W budynku, do którego wejście znajduje się za plecami Juzou. W pomieszczeniu, gdzie znajdziemy dwóch bandziorów (nieopodal posążka), znajduje się ruchoma ściana (przyklej się do niej). Koralik znajduje się w skrzyni w jednym z pokojów.
Koralik #9
Pokonaj minibossa (walka opcjonalna) generała Kuranosuke Matsumoto, którego znajdziemy przed wejściem do zamku w Ashinie (drzwi są wówczas zamknięte) w towarzystwie strzelców. Skacząc po budynkach, możemy mu przed starciem zadać śmiertelny cios.
Koralik #10
Pokonaj minibossa (walka opcjonalna) Shikibu Toshikatsu Yamauchi. Znajduje się on niedaleko świątyni, w której przetrzymywany był pan głównego bohatera na samym początku gry. Dostań się do budynku znaną drogą i zadaj mu śmiertelny cios atakując z zaskoczenia. Do rezerwuaru w Ashinie, czyli wspomnianej lokacji startowej, możemy się dostać z zamku w Ashinie (przy pierwszym posążku należy pójść w lewo).
Koralik #11
Pokonaj minibossa (walka opcjonalna) Samotny cień, fechmistrz, który znajduje się w studni, gdzie zaczynaliśmy grę. Możemy mu zadać śmiertelny cios skacząc przez dziurę w ziemi.
Koralik # 12
Kup za 1400 sen od sprzedawcy przy posążku w lokacji „wejście do opuszczonego lochu”.
Koralik #13
Dostań się do zamku w Ashinie przez okno. Znajdź boczne pomieszczenie, gdzie siedzi dwóch samurajów w niebieskich szatach. Pokonaj ich (uwaga na patrole) i rozejrzyj się. Między dwiema samurajskimi zbrojami powinien się znajdować baner. Przyklej się do niego, co otworzy przejście do ukrytego pokoju. Koralik znajdziesz w skrzyni.
Koralik #14
Pokonaj minibossa (walka opcjonalna) Jinsuke Saze w dojo w lokacji zamek w Ashinie.
Koralik #15
Pokonaj minibossa Opancerzony wojownik (przeciwnik w zachodniej zbroi) w lokacji Góra Kongo. Walka jest obowiązkowa. Pamiętajcie: bossa należy zrzucić z mostu (gdy chcemy zadać mu śmiertelny cios po nabiciu postury, powinien on stać blisko krawędzi).
Koralik #16
Pokonaj minibossa Długoręki parecznik Sen’un (walka opcjonalna). Znajduje się on w świątyni w lokacji Góra Kongo. Prowadzi do niej ścieżka, którą można obrać przy ognisku. Bossowi można zadać śmiertelny cios przed rozpoczęciem starcia.
Koralik #17
Wciąż jesteśmy na górze Kongo. Siedemnasty koralik znajduje się w stawie, gdzie pływają dwa karpie (niedaleko za drewnianym krytym mostem). By go zdobyć, potrzebujemy zdolności nurkowania.
Koralik #18
Zatopiona Dolina. Przy pierwszy posążku zawróć i dostań się na półkę skalną, gdzie znajdziesz dwóch strzelców. Niedaleko powinna znajdować się ściana, po której można się wspiąć, a za nią kolejna. Następnie przyklej się do ściany, by jedyną możliwą drogą przejść na drugą stronę. W śniegu powinien leżeć koralik.
Koralik #19
Pokonaj minibossa Wężooka Shirafuji (walka opcjonalna). Shirafuji znajdziemy tuż za drugim posążkiem rzeźbiarza w Zatopionej Dolinie.
Koralik #20
Pokonaj minibossa Long-arm Centipede Giraffe (walka obowiązkowa) w kapliczce za Twierdzą w Zatopionej Dolinie.
Koralik #21
Po pokonaniu minibossa Długoręki Parecznik Żyrafa przejdź przez dziurę w podłodze w kapliczce. Po wyjściu z podziemnego tunelu będziesz miał okazję skorzystać z linki z hakiem. Użyj jej, by dostać się na samo dno szczeliny. W okolicy koralika znajdziesz dwa potwory i jadowite jaszczurki.
Koralik #22
Pokonaj minibossa Wężooka Shirahagi (walka obowiązkowa), który znajduje się w podziemiach Ashiny w lokacji z trującą mazią (jest w niej też posążek). Minibossa można z zaskoczenia pozbawić jednego paska energii. Najlepszym sposobem na to jest zacząć od posążka, wyeliminować dwóch strażników koło namiotu (najpierw tego stojącego), a następnie przekraść się do Shirahagi.
Koralik #23
Pokonaj minibossa Tokujiro Żarłok (walka opcjonalna) w lokacji Ukryty las.
Koralik #24
Pokonaj minibossa Wodna O'Rin (walka opcjonalna). O'Rin znajduje się tuż za młynem w wiosce Mibu.
Koralik #25
Niedaleko za miejscem, w którym spotkaliśmy O'Rin, znajduje się chata, wokół której gromadzą się mieszkańcy wioski Mibu. Należy się do niej dostać (można walczyć, ale nie jest to konieczne). Wejdź pod dom i poszukaj charakterystycznej sylwetki człowieka oznaczającej tajne przejście. Koralik znajduje się na strychu (musimy wyjść z budynku, by móc się tam dostać).
Koralik #26
Kolejny koralik z wioski Mibu też znajduje się niedaleko młyna, gdzie walczymy z O'Rin. Rozejrzyj się za wodospadem i wskocz tam, gdzie rozbija się on o taflę wody. W pobliżu powinien znajdować się kamień, a na nim skrzynia z koralikiem.
Koralik #27
Znajduje się na dnie jeziora we wiosce Mibu. Aby go zdobyć potrzebujemy umiejętności nurkowania.
Koralik #28 i #29
Pokonaj opcjonalnego bossa Małpi Strażnik w podziemiach Ashiny niedaleko miejsca, gdzie znajdowała się Shirahagi. Aby móc stoczyć tę walkę, należy pokonać Małpiego Strażnika w Zatopionej Dolinie.
Koralik #30
Pokonaj opcjonalnego bossa Shigekichi z Czerwonej Straży. Pod koniec gry, gdy Ashina zaczyna płonąć, udaj się do lokacji, gdzie wcześniej walczyłeś z Tenzenem Yamauchim. Shigekichi pod względem stylu walki bardzo przypomina pijaka Juzou.
Koralik #31
Pokonaj opcjonalnego bossa Samotny cień, Plugaworęki. Pojawia się on w dojo w zamku w Ashinie, gdzie wcześniej walczyłeś z Jinsuke Saze. Towarzyszy mu shinobi, którego można zlikwidować śmiertelnym ciosem przed rozpoczęciem walki.
Koralik #32
Pokonaj opcjonalnego bossa Skuty Ogr w lokacji Zamek w Ashinie po tym, gdy ten zostaje najechany przez shinobich. Ogr znajduje się na parterze, gdzie wcześniej przebywało trzech strażników i ubrany na niebiesko samuraj.
Koralik #33
Zdobądź dzwonek należący do Sowy (Father's Bell Charm) i udaj się do posiadłości rodu Hirata. Będzie to drugie wspomnienie Wilka dotyczące tego miejsca. Aby zdobyć dzwonek, należy: 1) podsłuchać wielokrotnie Kuro w jego pokoju (po walce z Sową); 2) porozmawiać z Emmą i zgodzić się z nią co do Kuro; 3) porozmawiać z Emmą w lokacji Stary Grób (zamek w Ashinie); 4) podsłuchać Emmę i rzeźbiarza w zaniedbanej świątyni
Po ponownej wizycie w posiadłości udaj się tam, gdzie wcześniej przebywał ranny Sowa i pokonaj bossa Lone Shadow Masanaga the Spear-Bearer.
Koralik #34
Jw., tylko tym razem pokonaj po raz drugi pijaka Juzou.
Koralik #35
Pokonaj opcjonalnego bossa Samotny cień, włócznik Masanaga w lokacji Kapliczka Wielkiego Węża po tym, jak zamek w Ashinie zostaje najechany przez Shinobich.
Koralik #36
Pokonaj opcjonalnego bossa Seven Ashina Spears - Shume Masaji Oniwa w rezerwuarze Ashiny. Pojawia się on tam, gdy Ashina zaczyna płonąć.
Koralik #37
Pokonaj opcjonalnego minibossa Elita Ashiny - Ujinari Mizou. Znajduje się on w budynku, gdzie przebywał Isshin Ashina piętro niżej; odwiedzamy go po raz pierwszy po pokonaniu Genichiro Ashiny).
Koralik #38
Pokonaj opcjonalnego bossa Pałacowy byk sakury w lokacji Źródlany Pałac (niedaleko posążka w lokacji Kwiatowa arena; wespnij się na parterowy dom po lewej od wysokiego budynku i pobiegnij kawałek dachem). Można go zaatakować z zaskoczenia, ale w ten sposób go nie zabijemy, tylko pozbawimy części energii.
Koralik #39
Znajduje się w skrzyni na dnie jeziora w Źródlanym Pałacu (posążek w lokacji Żerowisko) w pobliżu dużego szkieletu, na którym ucztują sporych rozmiarów święcące robaki.
Koralik #40
Ostatni koralik również znajduje się w pałacu. Pokonaj opcjonalnego bossa Okami Leader Shizu (choć trudno go nazwać bossem, gdyż nie stawia większych oporów). Przebywa on niedaleko posążka w lokacji Wielka sakura i ciska w nas piorunami.