Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry

Narzędzia protezy i ulepszenia

Enkidou | 31.03.2019, 23:00

Narzędzia protezy i ulepszenia - Sekiro poradnik

Narzędzia protezy to specjalne gadżety, z których może korzystać Wilk. Większość z nich ma charakter ofensywny, ale natknąć możemy się również na te mające inne zastosowania.

Użycie narzędzi zużywa symbole ducha, a ulepszenia do nich odblokowujemy w Zaniedbanej świątyni u rzeźbiarza, do czego potrzebujemy stosownych materiałów i pewnej sumy pieniędzy. Im bardziej zaawansowana 'wersja' narzędzia, tym więcej symboli ducha nam potrzeba.

Wmontowany shuriken

Wmontowany shuriken znaleźć możemy niedługo po rozpoczęciu gry w lokacji Mur podzamcza – ścieżka do bramy. Znajduje się on w budynku zaraz przy posążku rzeźbiarza.

Narzędzie pozwala nam ciskać shurikenami. Generalnie są one słabą bronią, ale można je usprawnić tak, aby zadawały obrażenia nawet, gdy przeciwnik blokuje. Taka funkcjonalność przydaje się np. w sytuacji, kiedy próbujemy dobić rywala samemu trzymając się na ostatkach sił.

Ulepszenia:

  • Gouging Shuriken
  • Spinning Shuriken
  • Gouging Top
  • Sen Throw
  • Lazulite Shuriken

Dysza ogniowa

Dyszę ogniowa znajduje się w lokacji posiadłość rodu Hirata stosunkowo niedaleko od posążka „Droga do rzeźbiarza”. Podążaj jedyną możliwą drogą przed siebie, przejdź przez dziurę w murze na podwórze, następnie zrujnowane domostwo i przeskocz przez mur. W pobliżu znajdować się powinno ognisko, a wokół niego grupa bandziorów. W ognisku znajdziemy przedmiot o nazwie Ognista beczka, który pozwoli pozyskać Dyszę ogniową.

Broń dobrze sprawdza się w przypadku przeciwników z czerwonymi ślepiami (Ogry) lub tych ubranych w łatwopalne materiały.

Ulepszenia:

  • Spring-load Flame Vent
  • Okinaga's Flame Vent
  • Lazulite Sacred Flame
  • Purple Fume Spark

Zamontowany topór

Zamontowany topór także znajdziemy w posiadłości rodu Hirata, zresztą całkiem niedaleko od Dyszy ogniowej. Za ogniskiem z bandziorami wejdź po schodach i przy sposobności skręć w lewo. Na wprost znajduje się brama otwierająca skrót, ale nie jest ona ważna. Przed bramą po lewej znajduje się wejście na podwórze, a w okolicy budynek przypominający kapliczkę i dwóch rozmawiających przeciwników przy niej. Otwórz jej drzwi, żeby zgarnąć Małpi topór shinobi.

Topór świetnie nadaje się do niszczenia niektórych osłon nieprzyjaciół, np. drewnianych tarcz.

Ulepszenia:

  • Spring-load
  • Widmowy Kunai (do nabycia u Anayamy)
  • Sparkling Axe
  • Lazulite Axe

Mglisty kruk

Jeszcze jedno narzędzie z Hiraty. Udaj się do lokacji Bambusowe zbocze i przejdź kawałek drogą prowadzącą w górę. Po lewej znajdziesz zbocze, na które będzie się można wspiąć. Następnie wskocz do wody, przepłyń pod mostem, zaczep się linką o drzewo i zniszcz łodygi bambusa blokujące drogę. W końcu znajdziesz się niedaleko budynku, w którym ukryto przedmiot o nazwie pióra mglistego kruka. Zanieś je do rzeźbiarza. Uwaga: w międzyczasie zaatakuje nas groźny zamaskowany przeciwnik w fioletowym stroju, ale nie musimy z nim walczyć.

Mglisty kruk nie ma ofensywnego zastosowania. Pozwala on wykonywać uniki, w trakcie których Wilk staje się na chwilę nietykalny (kosztuje to, jak w pozostałych przypadkach, symbole ducha).

Ulepszenia:

  • Aged Feather Mist Raven
  • Greath Feather Mist Raven

Wmontowana włócznia

Przedmiot pozwalający zdobyć Wmontowaną włócznię znajduje się w lokacji, w której zaczynaliśmy zmagania. Ponowny dostęp otrzymujemy do niej po dotarciu do zamku Ashina. Przy pierwszym posążku w tej lokacji zawróć i przeskocz fosę korzystając z linki. Na moście znajdziesz dwóch strażników – zabicie jednego z nich pozwoli zdobyć klucz. Co warto dodać, most, na którym się obecnie znajdujemy to ten, pod którym przechodziliśmy w prologu, tak że wystarczy się trochę rozejrzeć, aby znaleźć dogodną drogę do rezerwuaru.

Odnajdź teraz budynek, pod którym przemykałeś na początku gry, użyj klucza, aby wejść do środka i otwórz skrzynie. Znajduje się w niej Gyoubu Broken's Horn (złamany róg Gyoubu).

Włócznia przydaje się do atakowania na dłuższe dystanse i potrafi pozbawić niektórych przeciwników elementów zbroi.

Ulepszenia:

  • Loaded Spear Cleave Type
  • Loaded Spear Thrust Type
  • Spiral Spear
  • Leaping Fire

Petarda shinobi

Bardzo przydatne narzędzie będące w stanie ogłuszyć wielu nieprzyjaciół. Bardzo łatwo jest też je zdobyć. Wystarczy udać się do kramarza w lokacji Podzamcze Ashiny, który rozbił namiot na skale zaraz przy zrujnowanym budynku, gdzie spotykamy starszą kobietę z dzwonkiem. Posiada on w ofercie przedmiot „Petardy Roberta” za 500 sen pozwalający zamontować narzędzie.

Ulepszenia:

  • Spring-load Firecracker
  • Long Spark
  • Purple Fume Spark

Wmontowany parasol

Tym razem potrzebujemy przedmiotu Żelazna forteca sprzedawanego przez Borsuka. Ten przebywa niedaleko posążka rzeźbiarza w lokacji Stary Grób w zamku w Ashinie. Konkretnie jest to dom z dziurą w dachu (budynek powinien być widoczny z góry po przejściu kawałek w lewo od punku kontrolnego).

Parasol chroni przed atakami, ale nie wszystkimi. Niektóre zdolności specjalne nieprzyjaciół, jak podcinki, wciąż są nam w stanie zadać obrażenia.

Ulepszenia:

  • Loaded Umbrella Magnet
  • Phoenix's Lilac Umbrella
  • Suzaku's Loaded Umbrella

Sabimaru

Miecz Sabimaru znajdziemy na parterze zamku Ashina w pomieszczeniu tuż za samurajem i trzema jego pomagierami. Gdy trafiamy do zamku po raz pierwszy wchodząc przez okno, musimy zeskoczyć w dół, gdy nadarzy się taka okazja (w budynku nie ma schodów).

Ulepszenia:

  • Improved Sabimaru
  • Piercing Sabimaru
  • Lazulite Sabimaru

Boskie uprowadzenie

Do zamontowania Boskiego uprowadzenia potrzebujemy przedmiotu Duży wachlarz. Znajduje się on w kapliczce za lokacją Twierdza w Zatopionej Dolinie (zaraz za posążkiem rzeźbiarza). Uprzednio należy jednak pokonać bossa Long-arm Centipede Giraffe, co – w zależności od etapu na jakim się znajdujemy – może być trudne. Sposobem na niego jest prostu podbicie parametrów i bieganie z jednego końca pomieszczenia do drugiego. Bardzo przydają się również petardy.

Ulepszenia:

  • Golden Vortex
  • Double Divine Abduction

Gwiżdżący palec

Stosunkowo klarowna sytuacja. Wystarczy pokonać bossa Małpi strażnik (walka obowiązkowa) w lokacji Zatopiona dolina, aby otrzymać przedmiot Smukły palec. Z nim należy się następnie udać do rzeźbiarza.

Gwiżdżący palec nie służy do walki. Jego dźwięk sprawia jednak, że dzikie bestie nie potrafią odróżnić wroga od sojusznika.

Ulepszenia:

  • Mountain Echo
  • Malcontent
Źródło: własne

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper