Genichiro Ashina - Sekiro poradnik
Prawdopodobnie jedna z trudniejszych walk w grze, nawet nie z powodu obrażeń zadawanych przez Genichiro (te nie są jakoś przesadnie wielkie), tylko długości całego starcia, podczas którego musimy zachować całkowite skupienie. Osobom, które nie radzą sobie z parowaniem, polecam używaniu sprintu i kręcenie się wokół bossa, by sprowokować jakiś atak, po którym można uszczknąć mu trochę energii. Warto zwracać uwagę na zachowanie przeciwnika: gdy zaczyna biec w naszą stronę, wykona jeden z dwóch ruchów: strzeli z łuku (najpierw tylko raz, na późniejszym etapie więcej) lub będzie chciał podejść bliżej, żeby wpakować w nas combo mieczem. W tym pierwszym przypadku odskakujcie, nie biegajcie. W tym drugim starajcie się uniknąć comba i zadajcie mu kilka uderzeń w plecy/bok.
Skasowanie dwóch pasków energii to nie koniec. Walka ma też drugi etap. Dobra wiadomość jest taka, że część jego ataków nie uległa zmianie. Zła – że zyskał kilka nowych, przede wszystkim atak piorunami. Można przed nim uciekać, można go skontrować (R1/RB w powietrzu, gdy ma nas trafić piorun) albo można też skorzystać z przedmiotu Wątroba węgorza. Osobiście polecam pierwszą i trzecią opcję. Ataki piorunami są dwa, i łatwiej uniknąć akurat tego, który przeciwnik odpala (sprint), gdy trzymamy się na dystans (wertykalne cięcie zamiast horyzontalnego).
Genichiro ver. 2.0 korzysta też z ataku specjalnego (pchnięcie), który bardzo łatwo jest ominąć, gdyż wykonuje go jakby w zwolnionym tempie. Tylko jedna uwaga: odpala go też w chwilach, gdy próbujemy się uleczyć tykwą leczniczą. Trzymajmy się więc na bezpieczną odległość, jeśli chcemy zregenerować siły.
Nagroda: Wspomnienie: Genichiro, Krwawy dym ninjutsu (technika ninjutsu, do których odblokowujemy dostęp po tej walce)