Sterowanie i poruszanie - Sekiro poradnik
Skradanie:
Niezwykle ważną częścią rozgrywki jest skradanie. Wilk ma sporo możliwości w tym zakresie. Korzysta np. ze swoich zdolności shinobi i elementów otoczenia: wysokich traw, nierówności terenu, potrafi zwisać z krawędzi itd.
Skradanie pozwala nam sobie radzić z nieprzyjaciółmi wszelkiej maści - nawet tymi posiadającymi cechy bossów. Gdy podejdziemy do nich wystarczająco blisko, pojawi się czerwony punkt, co oznacza, że możemy wykonać tzw. śmiertelny cios. Zwykłych przeciwników wysyła to do piachu od razu, ci silniejsi posiadają jednak często więcej pasków energii (czy też splotów, jeśli mamy korzystać z oficjalnej terminologii).
O stanie zaalarmowania przeciwników informują strzałki. Biała oznacza, że ten niczego się nie spodziewa; żółta, że coś podejrzewa (wówczas nadal możemy wykonać śmiertelny cios); czerwona, że zdaje sobie sprawę z naszej obecności.
Aha, no i dzięki skradaniu możemy też niekiedy podsłuchać innych, dzięki czemu zyskujemy ciekawe informacje. Gdy pojawia się taka możliwość, należy wcisnąć stosowny przycisk ("dół" na krzyżaku).
Linka z hakiem
Linka z hakiem to kolejne bardzo ważne narzędzie na wyposażeniu Wilka - dzięki niej możemy się dostać do wyżej położonych miejsc. Posługiwanie się nią jest bardzo proste. W miejscach, gdzie da się jej użyć, pojawia się ikonka. Początkowo jest biała, co oznacza, że znajdujemy się za daleko. Gdy znajdziemy się wystarczająco blisko, robi się zaś zielona. W niektórych sytuacjach należy wyskoczyć w jej kierunku (ryzykując upadek z większej wysokości).
Co warto dodać, linki z hakiem można używać także podczas niektórych walk.
Pływanie
Wilk potrafi także pływać, ba, umie nawet nurkować (umiejętność tę zdobywa jednak na późniejszym etapie gry). Warto wszak pamiętać, że w wodzie często wcale nie jesteśmy bezpieczni. Mogą nas zaatakować ryby, a nawet znacznie groźniejszy przeciwnicy. Atak wyprowadzamy wówczas tak samo jak na lądzie, choć inna jest dynamika takich starć.