Emma, łagodne ostrze i Isshin Ashina - Sekiro poradnik
Jeśli zdecydujemy się opowiedzieć po stronie Sowy, czekają nas dwie walki pod rząd: z Emmą oraz Isshinem Ashiną.




Emma posiada tylko jeden pasek energii. Najłatwiej się z nią uporać unikając jej ataków (krążąc w bezpiecznej odległości, ale nie na tyle dużej, by nie móc do niej błyskawicznie dobiec) i wyprowadzając uderzenia, gdy pojawi się taka możliwość. W ten sposób potrafiłem uporać się z tym pojedynkiem bez utraty choćby krztyny zdrowia (choć wymaga to pewnej wprawy).
Zabawa zaczyna się wraz z przybyciem Isshina Ashiny, który posiada akurat dwa paski energii. Dysponuje on często stosowanym nieprzyjemnym combem, przed którego użyciem pojawia się błysk. Trudno je ominąć, dlatego zaleca się blokowanie, a następnie podjęcie próby zadania jednego-dwóch celnych uderzeń. Gdy będziemy w miarę blisko, istnieje niemała szansa, że odpali technikę Ichimonji (podnosi miecz ponad głowę obiema dłońmi) - obejdź go wówczas, uniknij obrażeń i zadaj kilka uderzeń.
Po pozbawieniu Isshina pierwszego paska energii jego repertuar ulegnie pewnym zmianom. Uzyska np. specjalny atak, w trakcie którego planszę ogarniają płomienie, a on sam przy ograniczonej widoczności spróbuje nas zaatakować mieczem. Postaraj się uciec w któryś róg, gdy widzisz co zaczyna się święcić. Isshin może też przyzwać płomienie, co poprzedza tupnięciem nogą (uwaga na poparzenia). Oba te ataki można zatrzymać, np. korzystając z petard. Poza tym reszta pozostaje bez zmian. Najważniejsza jest cierpliwość.
Po wygranej odblokowujemy jedno z czterech zakończeń (Shura).
Nagroda: Wspomnienie: Isshin Ashina, technika Jeden umysł (bardzo szybka seria ataków mieczem)