Źródlany Pałac - Sekiro poradnik
Jeżeli porozmawiałeś z Kuro i zdobyłeś wszystkie potrzebne przedmioty, będziesz mógł przenieść się do wioski Mibu (jaskinia ślubna) i stamtąd do Źródlanego Pałacu.
Gdy dotrzesz na miejsce, zjednocz się z posążkiem rzeźbiarza, po czym wejdź na most. By przedostać się dalej, należy pokonać.
Boss: Zdeprawowana mniszka
Do drugiego starcia z Zdeprawowaną mniszką dochodzi na moście prowadzącym do Źródlanego Pałacu. W pewnym sensie walka ta jest opcjonalna. Nie dojdzie do niej, jeśli Wilk wyrzeknie się Kuro.
Tym razem Zdeprawowana mniszka posiada nie jeden, ale trzy paski energii. Dysponuje przy tym dość podobnymi umiejętnościami, choć lokacja (most), gdzie dochodzi do walki, jest mniejsza. W pierwszej fazie walki można użyć tej samej strategii co w wiosce Mibu. W drugiej mniszka zaczyna korzystać z nowej sztuczki - na planszy pojawia się mgła ograniczająca widoczność oraz jej cienie. Musimy wówczas unikać kontaktu z przeciwniczką przez pewien czas (dopóki sama nie zakończy iluzji). W trakcie trzeciej fazy z ciała rywalki wychodzi robak. Staje się ona wówczas bardziej agresywna, ale wachlarz jej umiejętności nie różni się znacząco od pierwszej fazy walki. Zyskuje wówczas znany z Mibu atak, w trakcie którego wykonuje obroty, zaś robal wypluwa trującą substancję podbijającą poziom strachu.
Co ciekawe, walkę można sobie znacząco ułatwić zadając mniszce aż dwa śmiertelne ciosy. Zanim się rozpocznie, wskocz od razu na drzewo po prawej, a następnie na to najwyższe znajdujące się po drugiej stronie mostu. W ten sposób wykonasz pierwszy śmiertelny cios. Gdy przeciwniczka na początku drugiej fazy rozpyli mgłę, postaraj się zrobić to samo. Trzecią fazę także można zakończyć relatywnie szybko stosując petardy. Bardzo łatwo jest nimi bowiem ogłuszyć bossa.
Nagroda: Wspomnienie: Zdeprawowana mniszka, Smoczy certyfikat (zwiększa liczbę towarów, które można kupić u kupców)
Gdy droga będzie wolna, idź dalej. Zobaczysz całą lokację w pełnej krasie. Skorzystaj z linki z hakiem, aby dostać się niżej.
Zanim wejdziesz do budynku, wspomnieć warto, że w tej chwili niewskazane jest nurkowanie w głębokiej wodzie. W oddali znajduje się bowiem przeciwnik, który ciska w nas piorunami, co bywa raczej bolesne.
W budynku czeka nowy-stary przeciwnik przypominający Mglistego arystokratę z Ukrytego lasu. Nie jest on silny, ale posiada groźną umiejętność znacząco osłabiającą Wilka - redukuje ona jego pasek energii, uniemożliwia wskrzeszenie i sprawia, że postać porusza się z wielkim trudem. Kiedy spotykamy "arystokratów", należy ich jak najszybciej zabić, aby nie mogli stawić oporu. Jeden jest na początku, dwóch kolejnych czeka w kolejnym budynku: przy oknie i za parawanem.
Wyjdź przed budynek, gdzie zaciukałeś dwóch arystokratów, i przy fragmencie zniszczonego muru wskocz wyżej, aż na wysoki budynek. Na dachu czeka trzech wojowników klanu Okami, których można wyeliminować w prosty sposób z zaskoczenia (gdyby doszło jednak do starcia twarzą w twarz, bardzo dobrze spisuje się Sabimaru), a na niższych kondygnacjach kolejni.
Idź dalej prosto. Dotrzesz na otoczony murem plac, na którym rosną drzewa z białymi liśćmi. W okolicy czeka również nowy rodzaj przeciwnika - psy atakujące piorunami. Podobnie jak wilki nie są one przesadnie wytrzymałe (z dystansu sprawę są w stanie załatwić shurikeny). Wyjście z placu prowadzi do posążka rzeźbiarza ("Rezydencja Mibu").
Przejdź przez zniszczony mur w prawo obok posążka i zabij arystokratę. W kolejnych pomieszczeniu spotkasz starszą kobietę, która ostrzeże cię przed czekającymi dalej niebezpieczeństwami. Istotnie, ogród, do którego trafimy (oraz sąsiadujące z nim budynki), wypchany jest nieprzyjaciółmi - klanem Okami i arystokratami. Możesz spróbować się z nim zetrzeć, a możesz też ich ominąc i pobiec do następnego posążka (Kwiatowa arena). Przedtem natkniesz się jeszcze na nowego przeciwnika - wojownika (a dokładnie wojowniczkę) klanu Okami potrafiącego atakować błyskawicami.
Uwaga #1: Przy ogrodzie znajdziesz dziurę w drewnianej podłodze (jest przy ścianie). Wskocz do niej i zanurkuj. Trafisz do budynku ze skarbem - Wodą pałacową. Można ją wręczyć NPC-owi z wioski Mibu, przed którego domem gromadzili się mieszkańcy (niedaleko ślubnej jaskini). Przy kolejnej wizycie przeistoczy się on w arystokratę. Zabij go, aby zgarnąć 5x Łusek karpia skarbów.
Po lewej od posążka w lokacji Kwiatowa arena mamy pagodę, za którą zostawiono Boskie konfetii. Teraz możemy się odwrócić i wskoczyć na parterowy budynek. Znajdziesz tam wojowników Okami, ale zwróć uwagę na to, co dzieje się poniżej. W którymś miejscu przechadzać się powinien miniboss - Pałacowy byk sakury. Za jego pokonanie otrzymasz Koralik modlitewny.
Wróć do punktu wyjścia, tj. do posążka. Przy próbie pokonania mostu zostanie on zniszczony przez wielkiego karpia. Nie możesz z tym nic zrobić, więc przeskocz na drugą stronę.
Obecnie mamy możliwość pozbycia się przeciwnika, który uniemożliwia nam nurkowanie w głębokiej wodzie. Droga jest kręta (choć w gruncie rzeczy niezbyt skomplikowana), dlatego dostań się do najwyżej położonego budynku przy wodospadzie, w międzyczasie unikając lub walcząc z wojownikami Okami. Po dotarciu na miejsce odwróć się w kierunku schodów (drzwi są na razie zamknięte; po lewej zaś, jeśli zeskoczysz niżej, czeka trzeci Wojownik Shichimen, za którego pokonanie otrzymasz 1x Lapis lazuli) i zejdź po nich. Kierując się przed siebie dotrzesz na plac, na którym przebywa kilku wojowników Okami, w tym jeden z elity. Kawałek za nim umieszczono posążek rzeźbiarza Wielka sakura.
Posążek sąsiaduje z wielkim drzewem. Wejdź na jego konar - to właśnie tam czeka Shizu ciskająca piorunami. Walka jest bardzo prosta. Jej atak potrafi wprawdzie zaboleć, lecz po dojściu na odpowiednią odległość nie będzie się już w stanie skutecznie bronić. Za wygraną otrzymasz 1x Koralik modlitewny, zaś ataki piorunami nie będą ci już przeszkadzać w eksploracji miejscowych głębin. Wskakuj więc do wody.
Uwaga #2: Na dnie jeziora odszukaj duży szkielet, wokół którego gromadzą się święcące robaki. W skrzyni obok jest Koralik modlitewny.
Odszukaj podwodną jaskinię, w której umościł się wielki karp. Obecnie nie jest on do ciebie nastawiony pozytywnie, więc używaj elementów otoczenia, by uniknąć jego wzroku i przemknąć w jednym kawałku. W końcu wyjdziesz na powierzchnię. Po krótkiej wspinaczcie powinieneś znaleźć się przy posążku rzeźbiarza w lokacji "Tereny pałacu".
Wejdź do budynku obok. Jest w nim sporo arystokratów, więc eliminuj wszystkich, którzy się napatoczą. Patrząc od wejścia (tj. od miejsca, z którego przyszedłeś) po lewej są drzwi otwierające skrót (schody prowadzące do placu z wojownikami Okami i Wielkiej sakury), a po prawej cel naszej podróży. Zanim wyjdziesz na zewnątrz, zabierz zawartość skrzyni. W środku jest (prawdopodobnie) ostatnie Nasiono tykwy.
Na zewnątrz przedostań się do kamiennych schodów i wejdź po nich na szczyt. W niewielkiej jaskini wciśnij stosowny przycisk, by się pomodlić. Następna w kolejce jest walka z bossem.
Boss: Boski smok
Walka składa się z dwóch faz. W trakcie pierwszej nie walczymy ze smokiem bezpośrednio, tylko z mniejszymi smokami (tzw. pradawne smoki drzewa). Nasze zadanie polega na zabiciu ich wszystkich, co nie powinno stanowić większego wyzwania. Są one bowiem bardzo wolne.
Gdy nam się uda, rozpocznie się faza druga. Jest to unikatowe starcie na tle pozostałych (i nieszczególnie trudne). Smoka nie da się zaatakować normalnie - musimy w niego ciskać piorunami. Jeśli na którymś z drzew znajdujących się na planszy dostrzeżesz wyładowania elektryczne, użyj linki z hakiem i będąc wysoko w powietrzu naciśnij w odpowiednim momencie przycisk odpowiedzialny za atak.
Smok dysponuje tylko dwoma atakami. Najłatwiej je ominąć biegając (sprint). Po nabiciu mu postury drzewa na planszy znikają i przez chwilę będziemy zmuszczeni przeżyć wzmożoną ofensywę póki nie pojawiają się ponownie.
Po zadaniu wystarczających obrażeń boss opuści miecz. Wejdź po nim i użyj śmiertelnego ciosu.
Nagroda: Wspomnienie: Boski smok, Łzy Boskiego Smoka
Gdy Boski smok zostanie pokonany, Wilk przeniesie się do Zamku w Ashinie.