Sowa (Ojciec) - Sekiro poradnik
Druga walką z Sową jest opcjonalna. Dochodzi do niej, jeśli zamierzamy zdobyć zakończenie "Oczyszczenie". Sowa (Ojciec) znajduje się w posiadłości rodu Hirata.
Najpierw zdobądź dzwonek należący do Sowy (Father's Bell Charm) i udaj się do posiadłości rodu Hirata. Będzie to drugie wspomnienie Wilka dotyczące tego miejsca. Aby zdobyć dzwonek, należy: 1) podsłuchać wielokrotnie Kuro w jego pokoju (po walce z Sową); 2) porozmawiać z Emmą i zgodzić się z nią co do Kuro; 3) porozmawiać z Emmą w lokacji Stary Grób (zamek w Ashinie); 4) podsłuchać Emmę i rzeźbiarza w zaniedbanej świątyni, po czym porozmawiać z nią raz jeszcze.
Sowa znajduje się tam, gdzie walczyliśmy z Panią Motyl.
Druga walka z Sową to jedna z najtrudniejszych, a niewykluczone, że najtrudniejsza walka w grze. Pod wieloma względami przypomina ona pierwszy pojedynek, ale różnica polega na tym, że tym razem nasz przeciwnik jest w szczycie swej formy. Porusza się szybciej, zadaje większe obrażenia, zyskał kilka nowych sztuczek itd. Warto jednak dodać, że tym razem nie blokuje on nam możliwości leczenia.
Jedną z mało przyjemnych umiejętności Sowy są petardy (są w stanie ogłuszyć), po których może użyć ataku specjalnego (da się go skontrować kontrą Mikiri) lub cisnąć shurikenami, a następnie wykonać niebezpieczne cięcie. Tak więc gdy widzisz, że Sowa szykuje się odpalenia petard, spróbuj szybko zajść go od tyłu. A jeśli nie znajdujesz się w pobliżu, po prostu spróbuj uniknąć obrażeń.
Staraj się też nie używać pchnięć, a na pewno nie rób tego, gdy nie masz pewności, że zadasz celne uderzenie. Przeciwnik także posiada bowiem kontrę Mikiri.
Sowa potrafi również rzucać shurikenami, gdy odskakuje po cięciu, dlatego nie opuszczaj gardy zbyt szybko w takich przypadkach.
Druga (ostatnia) faza walki różni się jedną rzeczą - boss przyzywa sowę, dzięki czemu zyskuje dwie nowe sztuczki. Przeważnie ptak lata po planszy nie zwracając na nas specjalnie uwagi. Zmienia się to w dwóch przypadkach: gdy przeciwnik wskaże mu ręką cel (wtedy ptaka zaczynają spowijać płomienie i leci on w naszym kierunku) lub gdy znika. Gdy dojdzie do tego pierwszego - odskocz na bok (uważaj na atak specjalny; można go skontrować), drugiego - rozejrzył się, gdzie znajduje się ptaszysko i trzymaj dystans. Zdradzi to pozycję Ojca, który pojawi się znikąd.
Dobrą strategią jest pozbawienie Ojca więcej niż połowy energii, a następnie nabijanie mu postury.
Za wygraną otrzymamy kwiat, który będzie potrzebny, by obejrzeć wspomniane zakończenie.
Nagroda: Wspomnienie: przybrany ojciec, Pachnący kwiat